Kétféle hosszúságú tengelytávval is rendelhető lesz majd az EQV
Az elektromos autókkal kapcsolatban gyakori félelem, hogy a hidegben kevésbé megbízhatóan működnek, a Mercedes-Benz EQV téli tesztelése azonban bizonyítja, hogy ez nem igaz. Az EQV a németek második elektromos modellje az
EQC után, amit
tavaly mutattak be, és 2020 második felében már meg is lehet vásárolni. Érdekes döntés volt ebben a szegmensben folytatni az elektromosítást, az egyterűek piaca ugyanis csökken (legalábbis európai szinten, hazánkban kedvez neki a nagycsaládos támogatás), mindenesetre egyedi ajánlat lesz az EQV, hiszen egyelőre nincs másik prémium elektromos kisbusz egyik gyártó kínálatában sem. A piaci bevezetés előtti utolsó tesztköröket futja már az EQV, Svédországban ellenőrizték a mérnökök, hogy úgy működik-e, ahogy egy Mercedes-Benznek illik.
Nem kímélték a Mercedes-Benz mérnökei az elektromos kisbuszt
Az északi sarkkörhöz közeli Arjeplogban heteken keresztül nyúzták az egyterűt befagyott tavakon, mély hóban és mínusz 30 fokos hőmérsékletben. Eközben azt vizsgálták, milyen hatással vannak az extrém körülmények a jármű irányíthatóságára, a kényelemre és az ergonómiára, illetve ellenőrizték az elektronikai rendszerek megbízható működését és a problémamentes indítást. Elektromos jármű lévén azt is megnézték, megfelelően működik-e az akkumulátor, ami gyorstöltéssel 45 perc alatt képes 10%-osról 80%-os kapacitást elérni.
Az alacsony tömegközéppont jót tesz a vezethetőségnek
A szakemberek elmondása szerint a kisbusz felépítése kedvez a hidegben, hóban való vezetésnek, mert a padlóba épített aksi alacsonyan tartja a jármű tömegközéppontját, így nehéz körülmények között is megmarad a könnyű irányíthatóság, nem beszélve arról, hogy így sem az utastér, sem a csomagtér helykínálatában nem kell kompromisszumot kötni. A villanyhajtás további előnye, hogy mivel az autó légkondicionálója mindenképpen az akkumulátorok energiáját használja (ami leparkolt helyzetben is elérhető), a belsőégésű prémium autókon gyakran magas felárért kínált előfűtés itt könnyen kivitelezhető, a Mercedes me alkalmazáson keresztül előre beprogramozhatjuk a járművet, így induláskor kellemes hőmérséklet és fagymentes ablakok várják az utasokat.
A villanyhajtás miatt könnyen elő lehet fűteni a járművet
Természetesen a márka új MBUX operációs rendszere irányítja a fedélzeti elektronikát, amihez érintőképernyők, hangvezérlés (bár nem magyar nyelvű) és intelligens navigáció is jár, ami a töltőállomások figyelembevételével számolja ki az optimális útvonalat. Egy rövidebb és egy hosszabb tengelytávval lesz elérhető a Mercedes-Benz EQV, hat-, hét- vagy akár nyolcszemélyes kivitelben. A korai vásárlók így akár már a következő télen elvihetik vele síelni a családot, barátokat, a téli tesztelésen ugyanis jól teljesített, bár érdemes megjegyezni, hogy a 204 lóerős villanymotor csak az első kerekeket hajtja, így csúszós utakon érdemes óvatosan vezetni vele.
Már idén rendelhető az EQV