A klasszikussá érett elődhöz képest a motor kicsit előrébb jött, az új A110 már hátsó középmotoros, a hátsókerékhajtás viszont megmaradt
Legendás típust
élesztett fel a Renault-Nissan szövetség, amikor 2017-ben visszahozták az Alpine A110 sportkocsit. Szerencsés módon a tervezőknek nem csak a nevet, hanem a koncepciót is sikerült visszahozni, a külső mellett a kis súlyt és a vezetési élményt is „örökítették”. Az 1,1 tonnás sportkocsi megkapta a
Renault Megane RS 1,8 literes turbómotorját 252 lovas teljesítménnyel, aki viszont szeretne a lőerők számában feljebb lépni, az választhatja az
A110S kivitelt 292 lóerővel. De nem csak a lóerőben, hanem a hasmagasságban is feljebb lépett az A110, még ha csak egy koncepciómodell erejéig is.
Egy kis emeléssel könnyű terepen kiváló lehetne az Alpine, összkerékhajtást nem kapott a tanulmányautó
Az Alpine szerint a SportsX változatot az 1961-ben debütált típus rali változata ihlette, amivel 1973-ban hat aranyérmet és tizenhárom dobogós helyet sikerült megcsípni, ezzel pedig a Renault-Alpine csapathoz vándorolt a világbajnoki cím is. Az időzítés nem lehet véletlen, a SUV modellek népszerűsége minden gyártót arra sarkall, hogy terepjárósított modellek sorát állítsa csatasorba. Sportkocsikra eddig még nem volt jellemző a „szabadidőautósítás”, ám az Alpine egy koncepciómodell erejéig rosszabb útviszonyokra is felkészítette az A110-est. A sportkocsi hat centis emelést és nyolc centis szélesítést kapott, amivel egy fokkal jobban elképzelhető egy alpesi sípálya parkolójában. Az egyedi modell új lökhárítókat kapott, de nem hiányozhat a küszöbtoldat sem, a fekete elemekkel pedig még nagyobbnak tűnik a hasmagasság.
A síléceknek csak a hátsó szélvédőn jutott hely, két főnek egy síelés a francia Alpokban vállalhatónak tűnik a terepes A110-zel
A motor terén nem történt változás, maradt a 252 lóerős teljesítmény, amivel 4,5 másodperc alatt letudható a 0-100, a végsebesség is maradt 250 km/h. A SportsX változat kereskedelmi forgalomba nem kerül, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha nemsokára valami hasonlóval rukkolna elő az Alpine, elvégre a divatos termékek hozzák a legnagyobb profitot.
Szerencsére a kis súly is megmaradt az egyik fő jellemzőjének, a 252 lóerő könnyedén viszi a 1100 kilós sportkocsit