Sétálni és bringázni kell márciustól a francia autóreklámokban

Idén radikálisan megváltoznak a franciaországi autóreklámok, a cél a környezetvédelem népszerűsítése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Márciustól az autóreklám teljesen mást jelent majd Franciaországban, mint bárhol másutt. Egy frissen elfogadott törvény szerint kerékpározást és gyaloglást, autómegosztást, vagy tömegközlekedést kell népszerűsíteniük az adott autómárka mellett.

Egy évvel a SUV-okat extra adóval sújtó szabályozás után a franciák ismét bekeményítettek. Márciustól törvény kötelezi a Franciaországban kereskedő és marketingtevékenységet folytató autógyártókat, hogy a termékük reklámozása mellett tüntessék fel a beépített motor környezetvédelmi besorolását, illetve minden egyes hirdetésben három előre meghatározott, alternatív közlekedési mód egyikét is népszerűsítsék. Így innentől minden ott publikált autóreklámban szerepel majd a telekocsizás, a tömegközlekedés, vagy a kerékpározás, illetve a sétálás propagálása is.
Hirdetés
A szabályozás a televíziós és nyomtatott reklámok mellett a rádiós és internetes hirdetéseket is érinti, a követelmények teljesítésének elmulasztása vagy rosszul megvalósítása esetén pedig a nem megfelelő reklámokért akár 50 ezer eurós, tehát jelenlegi árfolyamon 18 millió forintos bírság is járhat.

Információink szerint több gyártó, köztük a Hyundai és a Volkswagen is kész marketingstratégiával várja a törvény hatályba lépését.

Fontos megjegyezni, hogy ez még közel sem a vége a csatának: a franciák már elfogadták azt a törvényt is, miszerint 2028-tól környezetvédelmi besorolástól függetlenül fokozatosan elkezdik kitiltani a túl magas szén-dioxid emisszióval rendelkező járműveket is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?