Caracciola követői talán ma is megtehetik, hogy autójukkal 372-vel száguldjanak a német A5 autópályán
5,6 literes, turbófeltöltős V12-es benzinmotort mutatott be a Mercedes-Benz, 616 lóerővel. Mármint 1936-ban, bár a hír manapság is elismerésre méltó lenne. Ám ez az erőforrás Rudolf Caracciola versenyautóját hajtotta, amellyel 1936. október 26-án 372,102 kilométer/órás sebességet ért el. Méghozzá a német A5 autópályán, Frankfurt és Heidelberg között. Akkoriban - 1934-től - ugyanis a Formula-1-et megelőző versenysorozat természetes részeként rendeztek sebességi versenyeket. Erre az alkalomra fejlesztette új versenyautóját a berlini olimpia évében éppen 50 esztendős Daimler-Benz, és a siker nem is maradt el.
Erős a kontraszt a szervizkocsi és a 750 kilós ezüstnyíl között
Az új végsebességrekord mellett számos egyéb kategóriában is új rekordot állított fel Caracciola ezen a napon, illetve 1936. november 11-én. Mellesleg az is ekkor fordult elő először, hogy az autópályán száguldó versenyautóról a levegőből, egy repülőgépről készítettek filmfelvételt. Ráadásul mindez korántsem jelentette a rekorderkorszak végét Caracciolának. Hiszen 1938-ra 765 lóerősre sikerült „tuningolni” autója motorját, amellyel 432,7 kilométer/órás sebességet ért el, s ez a mai napig legendás teljesítménynek számít közúton.