A Techroad felszereltség egyedi színe az Izzó vörös névre hallgató árnyalat, ami nagyon jól áll a Dusternek
Véletlenül sem ígérnék olyat, hogy most már leállunk a Daciák tesztelésével. Az eladási adatokat az olvasottsági adatok támasztják alá leginkább, miszerint titeket, kedves olvasók, érdekelnek a Dacia tesztek, így most hoztunk egy újabbat. Méghozzá azt, amelyiket talán a leginkább vártunk mi is, ugyanis a Duster, már a második generáció, nem okozott eddig csalódást, és az a
legutóbb már kiderült, hogy az új motor érkezésével olyan történt, amiért a Daciánál összetehetik a kezüket, hogy a Daimlerrel közösködik a Renault. Az új 1,33-as turbómotor egy tisztességes konstrukció, négyhengeres, nem bántóan kis lökettérfogatú és hatfokozatú váltó kapcsolódik hozzá. 130 és 150 lóerős teljesítménnyel érkezett, ami azt jeleni, hogy messze nem nevezhető alulmotorizáltnak a számok alapján már a gyengébbikkel sem. De tényleg elég hozzá? Ennek jártunk most utána legfrissebb tesztalanyunknál.
Aprólékos kidolgozásúnak hat a hűtőmaszk, a tükrök bordó csíkjairól ismerhető fel a Techroad, ha nem vörös az autó
Elférnének a ledes fényszórók is már, a halogén izzók fényereje nem túl combos
Az új motorral némi prémium termék is került a Daciákba.
Ez persze elég durván hangzik, de tény, hogy a Daimler keze is benne van, és ez az, ami az új Mercedes A-osztályban is elérhető. Más persze a hangolás, ezáltal a teljesítmény is, ami itt 130 lóerő 5000-es fordulatnál, ahová javarészt soha nem fog eljutni mutató a legtöbb felhasználónál. Éppen ezért sokkal fontosabb, hogy 240 Nm nyomatékot csap ki az asztalra már 1600-as fordulatszámnál, amitől már egész hamar erősnek érződik. Valójában túl nagy különbség nincs a 150 lóerőshöz képest, csak szándékosan plafonig forgatva lesz minimálisan gyorsabb az erősebbik, éppen ezért és az átlagos felhasználás miatt tűnik úgy, hogy teljesen fölösleges az erősebben gondolkodni. Az új motor egyébként kellemes jelenség, alapjárati rezonanciája minimális, hangja szintén, forgatva sem kellemetlen, egy olyan szerkezet, ami nem zavar a járáskultúrájával, ami szerintem fontos egy tömegterméknél.
Csendes futású, kényelmes rugózású, kellemes utazóautó, az új 1,33-as motor hangja minimális, ereje tökéletesen elég
Hatfokozatú kézi váltója az eddigi legjobb kapcsolási érzetű, ami Daciába került, sok Renault-ban nincs még meg ez a szerkezet. Rövidek a fokozatok, az egy, kettő, három hamar kapcsolható, a hatodikat is kéri már sík úton 70 alatt is, és a turbómotor jóvoltából akkor sem vagyunk bajban, ha magasabb fokozatból indítanánk meg egy előzést. Egyben van a hajtáslánc, semmiféle bűvészkedésre nem késztet, vagy okoz kellemetlen meglepetéseket, ráadásul a kúton sem fogunk csalódni.
A több mint 550 kilométeres főleg városi teszt alatt 6,7 litert kért 100 kilométerenként.
Mi ez, ha nem korrekt? És ez a motor egy tisztességes, autó méretű karosszériát mozgat, a Duster 4,3 méteren túlnyúlik, 1,8 méter széles és majdnem 1,7 magas, ennek megfelelően bent is kellemes a helykínálat.
Csinos és jó fogású a kormány, jó az üléspozíció is, a vezethetőség egyszerű és autószerű, a váltó kapcsolási érzete nagyon pontos
A kamerák képe nem rossz, de jól jönne egy új kijelző, a részletmegoldások ismerősek, de ez talán nem baj
Csúcsfelszereltséggel kaptuk, ami a Dacia esetében még semmiféle vezetéstámogató rendszert nem jelent. Itt érdemes kihangsúlyozni, hogy az Euro NCAP mai méréseiben ezeknek hatalmas szerepe van, és a Duster ezek hiánya miatt kapott csak három csillagot. Ezt fontos észben tartani, mielőtt a töréstesztjén kezdünk el lovagolni, valamint azt, hogy ebben a formában, ahogy itt áll, 5 114 000 forintba kerül listaáron, amiért egy korrekt helykínálatú autót kap a kedves vásárló, és a legjobb Dacia modellt. A Duster kicsit több, mint a Dacia más modelljei, az új generáció fejlesztései között olyanok szerepelnek, amit még a paletta többi résztvevőihez nem vezettek át. Ilyen például az elektronikus rásegítésű kormányzás, vagy épp a négy kamerából álló parkoló kamerarendszer 75 000 forintért, esetleg a Renault-kban alkalmazott okoskártya a kulcs helyett ugyanennyiért.
Tágas az utastér, egyszerű tömésűek az ülések, az anyaghasználat egyszerű
A Techroad apró piros kiegészítőket kap, egyedi üléshuzatot Duster hímzéssel, az 1,33-as turbós csak a Pretige szinttől érhető el
Ez a Duster már olyan kényelmi extrát nyújt, hogy lényegében sosem kell elővennünk hozzá a kulcsot. Megközelítjük, karnyújtásnyi távolságon belülre érve kinyit, elsétálva magától bezár, és persze az indítás is gombos. Kapom majd az ívet kommentekben szerintem, de ez a bordó fényezés irtó jól áll neki, ahogy a 17 colos felnik is, klasszul mutatnak a keresztezve sávozott kárpitot kapott ülések is, és úgy az egész autó megjelenése teljesen rendben van. Nyilván nem kell nagy dolgokra számítani, az ülések szivacsozása nagyon mezei, de messze nem kényelmetlen. Sofőrként a múlté a majompózban vezetés, miután mélységben is állítható a kormányoszlop. Olcsók az anyagok, durvák a műanyagok, a beltér szagáról sem egy prémium termék jut eszünkbe, de azt hiszem, sokkal fontosabb, milyen utazás és vezetés közben.
A márka talán legminőségibb darabja, de több Renault-nál is kellemesebb élmény egy ilyen Duster. A kedvező ár/érték arány mindenképp elismerendő
Érdekes, mennyire más mindegyik Dacia, pedig ugyanarra a kisautó padlólemezre épültek, méghozzá a második Clioéra. Ennek megfelelően egyszerű a futóműve is, itt most csatolt lengőkaros a hátsó felfüggesztés is, szóval a keresztbordákra és úthibákra figyelni kell kanyarban, egyébkánt korrekt. A 17-es felnik ellenére sem üt vagy ráz, ebben egyébként mindig jó volt a Duster, bár én biztos megmaradnék a 16 colos lemezfelniknél ballonos gumikkal, úgy a legjobb a rugózás. Ha már gumik, 30 000 forint a teljes értékű pótkerék, de azt hiszem, megéri. Eddig két Duster tesztautóból kettővel kaptam csavart, vagy valami egyéb érdekességet az egyik kerékbe, de üdítő, hogy a szerszámai egyszerűen használhatóak és a pótkerék is pillanatok alatt leengedhető a csomagtér padlóján keresztül.
Csinos a tetősín, és bár a hátsó lámpa sem ledes, elég mutatós
Ha hétüléses lenne, akkor lenne az igazi, így viszont csak egy tisztességes családi ötajtós
Van még mit finomítani a Dusteren, egy új multimédiás fejegység például kijárna.
Leginkább fényereje, ami zavaró, ezen túl egyébként nehéz belekötni. Egy nagyon egyszerű vezethetőségű, bármiféle kényelmetlenséget nélkülöző modellről van szó. A Duster tisztességes munka, igaz, az új motorhoz már a Prestige szintet kell választanunk, amitől már csak 100 ezerre van a tesztelt Techroad egyedi színével és kiegészítőivel, valamint kellően magas felszereltségével. A Duster egy őszintén vállalhatóan józan autó, ha el tudjuk fogadni azt, ahogyan néznek rá. De a róla kialakult véleményt is úgy kell komolyan venni, hogy bár - az elégedett tulajdonosokon kívül - a legtöbb szájból csak negatív szavakat kap, mégis minden sarkon szembe jön egy, ami nem véletlen.
Nem terepjáró, de ezzel a hasmagassággal és terepszögekkel, rendes gumikkal nincs párja földúton, még úgy sem, hogy a TCe motorhoz nem is választható a dízelhez és a szívó benzineshez opciós összkerékhajtás
Értékelés
Pozitív
Tágas utastér, kényelmes futómű, csöndes futás, nyomatékos motor, pontos váltó, jó fogyasztás, egyszerű vezethetőség
Negatív
Egyszerű anyaghasználat, túl erős fényerejű multimédia kijelző
Árak
Tesztmodell alapára
4 749 000 Ft (2019.05.06.)
Tesztautó ára
5 114 000 Ft (2019.05.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
925-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
940 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1332 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
240 Nm 1600 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6.7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Szerintem ebben az összeállításban tényleg jól néz ki! Szín, felszereltség, motor. A belteret feldobja a színes kárpit + kiegészítők! Sokkal jobb mint az olcsóbb, esetleg alapmodellek! DE… Az ára már nem az igazi! Legnagyobb rákfenéje a Vitara 1.4T, 4.7m Ft.-ért, erősebb motorral, + sokkal de sokkal több garanciával, több extrával, jobb minőséggel! Jaa… és várhatóan kevesebb hibával…. Igaz a Duster lehet jobb terepen, de szerintem a felhasználók 80 %-a úgysem megy ezekkel az autókkal különb terepre mint ahol egy sima autó ne menne el!!! ( Pl. földút, töltés, erdei út, azért szerintem még nem terepjárás ) Ettől függetlenül tetszik a tesztben szereplő autó!!!
Csak a Vitara (jóval) kisebb beltérrel, csomagtérrel rendelkezik. Meg hát az új Suzukik sem annyira megbízhatóak mint a régi Swiftek… Meg az „étvágyuk” sem a régi…
A Vitara kisebb beltere az tévhit, minden irányban nagyobb belül az utastere (szélesség, hosszúság, magasság), mint a Duster.
Nem csak a beltere, a hossza, szélessége, tengelytávja is kisebb, de egy átlag négytagú családnak bőven elég.
Speciel a Vitarának az 1,4-es Boosterjet motorral 4,7 liter körül alakul a fogyasztása. Ha egy ilyen kategóriájú autónál ezt sokallod, jobb, ha bicajjal jársz, vagy közösségi közlekedéssel.
A megbízhatóság terén pedig nehezen lehet mit kezdeni azzal, hogy egy 30 éves konstrukcióval hasonlítod össze, ami mire hozzánk került gyártásba, kiforrott modell volt, a maga korához képest is puritán felszereltséggel. A főegységek elpusztíthatatlanok voltak, más pedig nem volt, ami elromolhatott volna benne. A mai autók más kávéház.
Hali!!
De nem városban!!!
Itt városi fogyasztás volt a 6,7 l benya ami egy ekkora tömegű autóhoz nagyon jó.(és a tesztelők nem a finom lábmunkáról híresek, tisztelet a kivételnek)
Nekem a 0,9 Tce motor a Sandero Stepway-ben és most a Lodgy MCV Stepway-ben városban 6-6.2L körül eszik, télen full városba 7-7.2 L
Közúton elvergődök 5L-el.
No kettős tömegű, no részecske szűrő, éljen a szívócső befecskendezés:-)
Üdv Nagya
Ha figyelmesen olvastál, senki nem írta, hogy városban 4,7 l. Egy korábbi TC-s tesztben a fent említett Vitarának amúgy 6,3 liter volt a városi fogyasztása.
Spritmonitoron 5,5 körül van a LEGALACSONYABB fogyasztás vitaránál. Az átlag 7,25. Daciaból még nincs annyi, hogy érdemes legyen nézegetni.. Renault Kadjarból sincs sok 1,3-as turbós 140 lovas motorral, ott egyébként 7,57 az átlag.
Hali! „5 114 000 forintba kerül listaáron” nos ennyi pénzért rendes autót is lehet venni, nem olyan gépet aminek 6 éves korára lerohad az ajtók alja.
Szeva Peti!Mutass nekem ennyi pénzért egy”rendes” autót!Mi lenne az?Egyébként meg ajánlom,hogy csak úgy szabad idődben ugorj be ha van kedved( és ha letudod győzni az elő ítéletedet) egy Dacia kereskedésbe és guríts meg 1.3 turbó Dustert!(Csodálkozni fogsz) Ami meg a rohadást illeti!Nekem 7 esztendős a vasam,de egy rozsdát nem találsz rajta!Utcán áll télen nyáron! Ja és 225516 Km-t gördítettem bele!Ez idő alatt semmit nem kellet még vele csinálni csak a szokásos szervizeket!(Olaj+szűrők+vezérlés+vízpumpa meg ami ezzel jár! Igaz ez a vas egy(sokak álltal” fosnak tartott” )Renault dízel motoros!Van Skoda Octáviám is 2017-s(újkori ára közel 7 misi volt) 45850 Km-van „ebben a rakás szarban”benne de ebből 5000 km azért került bele mert a szervizbe hordtam(Pedig a szerviz csak 28 km-re van tőlünk”épp most is ott van már két hete”!Pedig ez aztán egy fasza német dízel motoros! Tehát szerintem inkább azt nézd,hogy ár érték arányban mit veszel a pénzedért és azért mit kapsz!