Se nem régi, se nem új: ezek az álomautóim
Stílusos helyett a praktikus és modern használt autók a zsánereim
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ahány ház, annyi szokás. Ahány ember, annyi ízlés. Még jó, hogy használt autókból sem egyezőkre bukunk. Ábrándozok, és áradozok hát én is egy sort kedvenc használt autóimról.
Kiújulás esetén pedig jön a böngészés, jön az extázis, ha találok egy jó példányt. Jöhet a leinformálás, a matekozás, hogy váltsak-e vagy ne váltsak. Jöhet a családi vita, hogy mekkora butaság lenne már megint autót venni. És tényleg, és jön a beismerés, majd az újabb agyalás. Itt egy érdekes autó, nincs egy ismerős, akinek épp ilyenre lenne szüksége? Hiszen ez egy jó sorozat - legalábbis szerintem, magam sem véletlenül nézegetem. És mi is ez? Mivel tudok ilyen szinten lenni, mint például ifjú kollégánk, Hollósy Balázs, akinél a W201-es, azaz a 190-es Merci Az Autó? Nálam két ilyen sorozat is van, amit újra és újra meg tudok nézni, hogy nincs-e belőle egy jó ajánlat. Az egyik esetemben nem meglepő módon a Renault Grand Scénic, amelyből tavaly vettem egy 1.5 dCi-t (103 LE, 240 Nm), ami azóta is remekül szolgál, de az automata váltót hiányolom belőle. A Scénic II esetén dízelből ugyebár csak az 1.9 dCi és a 2.0 dCi kapott automatát, előbbié még 4, utóbbié 6 fokozatú volt, ráadásul egy 150 lóerős, 340 Nm nyomatékú, már láncos vezérlésű motorhoz társítva. És idén januárban találtam is egy ilyet, alig 500 euróval, azaz 10 százalékkal került többe, mint az enyém, amit két hónappal korábban vásároltam, s amire addigra azért egy nagyobb kalap pénzt ráköltöttem, hiszen megcsináltattam rajta a nagyszervizt, rakattam bele első-hátsó parkolóradart, ami fölöslegesnek tűnhet, de szűk városi helyeken azért nagyon jól tud jönni és persze megvettem rá egy új gumigarnitúrát is.
Ment a matekozás - forgatókönyv szerint, de egyszerűsítette a meccset, hogy egy ismerős épp ilyen autót akart venni, mindenképp automatát és egyterűt, s a Scénic is tetszett neki, hát segítettem megvenni. Még a saját autómnál is jobb bőrben lévő, full sérülésmentes kocsi volt, illetve ma is az, panorámatetővel, gyári navigációval, hétülésesen, a nagydízellel és automatával, meg persze az én autóménál érezhetően nagyobb fogyasztással. Nem bánom, hogy nem az enyém lett, de ha a kettő közül választhattam volna, biztosan mellette tettem volna le a voksomat, bár a nagyobb motor miatti több mint háromszoros regadó azért nagyon fájó lett volna rá. Ezért aztán, ha rám jön a használtautó-keresési láz, nem is elsősorban ezt a szériát nézem, hanem már a Scénic III-at, amelynél az 1.5 dCi kínálatában megjelent a kettős kuplungos EDC automata váltó. Mégane Grandtourban hosszabb távon is próbáltam. Teljesen jó, még a kézi váltósnál is szerényebb fogyasztást ígérő nyomatékosztó. Ami pedig még fontosabb: a szerviztapasztalatok szerint is jó.
Addig pedig két utat látok magam előtt: kihúzom a kéziváltós Scénic II-vel, ami mellett természetesen nem ritkán ülök tesztautókban is, sőt, szívesen szállok fel a kötöttpályás tömegközlekedési eszközökre, nincs bajom a villamossal és a metrót is remek alternatívának tartom az autózással szemben, sőt két-három megállónyit gond nélkül el is sétálok villámlépteimmel. Igazából minél nagyobb motorú autó, minél nagyobb dízel van éppen nálam, annál kevésbé szívesen indítom azt be. Persze van, hogy be kell, még rövid távra is. Mert nem csak az irodába kell eljutni, hanem napközben is ide-oda el kell ugrani, mert este be kell vásárolni, mert a gyereket orvoshoz kell vinni, vagy mert egyéb rohangászni való akad. És az ilyen rövidtávú, gyakran sok csoszogással járó városi autózásoknál szoktam morfondírozni a dugóban, hogy milyen jó lenne egy villanyautó, vagy legalább egy hibrid. Előbbi ma még elérhetetlen, utóbbi azonban egyre kevésbé az.
Logikusan az a modell kerül monitoromra időről időre, aminek a vásárlásán tavalyi autócserémkor is gondolkodtam. Ez pedig a Prius II. Érdekes, hogy míg a Scénic-árak alig estek az elmúlt egy év alatt, a Prius esetén sokkal mérsékeltebbek lettek azok. Ma már 1,5 millió forint környékéről indulnak itthon és átszámítva Európa egyéb részein is. Ráadásul szerény rá a regadó, a TÜV szerint korcsoportja legmegbízhatóbb autója, egy bécsi taxis pedig épp most bizonyította, hogy egymillió kilométer meg sem kottyan neki. És ez ugyebár egy olyan autó, amiben nem fáj minden egyes elindulás, hogy vajon mennyivel rövidítettük a kuplung vagy a kettős tömegű lendkerék életét, hiszen egyik sincs benne. Lámpánál nem pöfögi az üzemanyagot és apasztja pénztárcánkat, hiszen stop-startos, s még a piroshoz gurulva is visszatermel egy kis áramot, városi fogyasztása is könnyedén 5 liter környékén vagy akár alatta tartható.
Ugyanakkor egyetlen autónak számomra és családom számára mérete miatt a Prius biztosan nem lenne megfelelő. Az pedig sanszos, hogy a Scénic mellé még akkor is luxus lenne fenntartani még egy autót, ha azzal abban számos alkatrészcserét odázni tudnék. Marad így a józanodás és az időnkénti visszaesés: vajon van épp olyan olcsó példány, ami mégis boríthatná a korábbi érvrendszereket?
Igazad van , autót kellett volna írni! Örülök, hogy elolvastad, legalább ha van a környezetedben ilyen autó akkor el tudod mondani neki mire figyeljen. Tiszabezdéden is olvasnak internetet, terjed a hír!
Milyen kocsi az mit nem ló húz? Nálunk Tiszabezdéden a csajokat tudnád szédíteni a kipufogógázoddal. Kár beléd a kultúra!
Az a baj az eladással, hogy már egy hét múlva hoznák is vissza, és kérnék vissza a pénzt. Engem perelnének be , mert tudomásom volt az autó hibájáról, és eltitkoltam. Meg aztán belátom mennyire veszélyes a diesel kipufogógáz ( ott volt a diesel kipufogógázokról a cikk nemrég), főleg ha kisgyerekes család venné meg. Nálam is egészségkárosító hatások jelentkeztek. Bontóban meg mit adnának érte? Kiharcolom én majd, mivel az importőr embere is elismerte 9 km-es próbaút után a hibajelenséget.Kipróbáltam, mások diesel autóját ( ford fusion), és azokban is jelen van ez a hibajelenség.Előbb utóbb majd a gyártó is megnézi, és láthatja a barkácsolást a márkaszerviz részéről, akkor viszont nagyon sok autót meg kell majd nézniük. Van másik autóm amivel tudok járni, ki tudom most már várni.Figyelj annyira kevés pénzt ajánlottak, hogy az már nem is hiányzik akkor. 3.4 millios kocsiért 1.2 milliót, amikor gyári hibás, garanciális . Kb 1 éves korában már jeleztem nekik , hogy valamit csináljanak vele.
Egy -két héttel korábban volt egy cikk amiben Bécsben taxiként futó autóról írnak amiben már 1 millió kilométer van , és kisebb meghibásodásokon kívül nem volt vele gond. Ott röviden leírják, hogy az első priusokban (15 évesek) sem nagyon kellett még aksit cserélni. A cikk címe : Egymillió kilométert ………,olvasd el. Hogy aztán az csak a reklám helye, és mi a valóság azt ki tudja leellenőrizni.
Nekem is tetszenek a Priusok de valakinek vannak tapasztalatai vagy információi arról,hogy az energiatároló akksijai meddig bírják?A mobiltelefon akksik élettartamából kiindulva elég rizikósnak látszik.Állítólag ha cserélni kell,az nagyon sokba kerül.Lehet,hogy ezért nem tartják az árukat használtan?
Azt még elfelejtettem leírni, hogy mentünk próbautat a Ford importőr emberével. Neki is kb 9 km elég volt ahhoz, hogy észlelje a hibajelenséget, az utastérbe beáramló rendellenes szaghatást. Fokozottan érezhető a szaghatás lehajtott ablakoknál a biztonsági öv nyílásainál, mintha ventilátor fújná befelé az utastérbe. Na ott beleszagolva meg lehet fulladni azonnal. Lehajtott ablakoknál depresszio ( vákum) alakul ki az utastérben, és így megfordul a levegő áramlási iránya, és az ablakokon kifelé áramlik. Így ha nem jól vannak letömítve a karosszéria furatai a kocsi alatt ( esetleg láthatatlan helyeken gyárilag nincs vagy nem jól vannak kitömítve). A csomagtér ajtónál,hátsó lámpáknál nem jó a tömítés ( gyári új 0km-es autónál érezhető újkora óta) ott visszafelé beszívja a környezeti levegőt ami kipufogógázzal szennyezett. Ezek a kombi jellegű autók visszaszívják a kipufogógázt a karosszéria alá. A vegyész szakértő áramlási vizsgálatot végzett ( video felvétel) , és ott a felvételeken nagyon jól látszott ez is, hogy a kipufogógáz visszajut a kocsi karosszéria alá. Tehát nem csak nekem van vele gondom, más is érezte. Továbbá más autóknál is jelen van ez a hibajelenség.
Ja, és valóban jó a logikád. Az az oldal amiről írsz , már létezik. Írd csak be, és kidobja..
Köszi! Kitartok most már, mivel biztattok! Te sem fogadtad volna el szerintem, de hát vannak megalkuvók akik nem akarják az igazukat érvényesíteni! Ezért próbálkoztak be nálam is , azt hitték mindenki ilyen. Egy másik hulladékot adtak volna helyette. Rendkívül alacsony áron akarták volna beszámítani a garanciális autót. Ezek szerint Ők sem tartják piacképes terméknek a saját márkájukat. Ez megint csak azt bizonyítja , hogy nem szabad Fordot venni. Akkor már én is lassan azt teszem , mint itt az interneten láttam, hogy szétverték a hibás BMW-ét, meg egy másik szuper autót, Legyen reklám nekik, micsoda megbízható autókat gyártanak, és mennyire veszélyesek az emberi egészségre. A környezetemben nagyon tudnak a problémámról, sokan az én esetemből tanulva választottak más megbízhatóbb márkát.
Szia! Igazad van , hülyének nézik az embert, elismerem! Nekem használt autót ajánlottak fel az újonnan vásárolt , garanciális autó helyett, hogy ezt a hibás terméket ( Ford fusion), arra kicserélik. Persze , hogy nem fogadtam el. Már bíróságon van az ügy. Nem tudom meddig fog tartani, ezért is nem javasoltam másnak sem , hogy Fordot vásároljon. Tanuljon az én hibámból. Mindig jobb más hibájából tanulni, ezt én már nagyon jól tudom. Nem gondoltam , hogy ilyen nagy múlttal rendelkező autó gyártónak nem fontos a jó hírnév megtartása. Ha vége lesz a pernek, jelezni fogom neked , mire jutottam. Még ha szélmalom harc is amit végig kell járnom, megpróbálom végig vinni.Az igazságügyi szakértők ( bíróság által kijelölt) nekem adtak igazat, a termék hibás. Én az eladót pereltem be a Ptk.§ ide vonatkozó törvényei alapján, mivel neki kell helytállnia a hibás termék eladásával kapcsolatosan. Az importőr is a perben van már , azt a márkaszerviz hívta perbe. Valakinek, csak vállalni kell majd.
Tudod, ezzel az a baj, hogy te tájékoztattad az importőrt, ők meg kb. jót röhögtek rajtad. A reklámokat meg a garanciavállalást hagyjuk, ezek téged is meghülyítettek és megetted a maszlagot úgy, mint sok másik birka. A mai világban a pénz körül forog minden és farkastörvények vannak. Ha nem orvosi vizsgálattal egyértelműen alátámasztott fogyasztóvédelmi perrel mész a fejükre akkor leporolnak a vállukról. És ez mindenhol így van. Mondjuk így is max. kiszúrják a szemed egy téligumi garnitúrával aztán fogd be a pofádat.
Ha meg akkora májer vagy, hogy mégis bepereled őket, akkor megvesznek 10 ügyvédet és ugyanennyi orvost, akik az aláírásukat adják, hogy neked a pszichológiai problémáidon kívül semmi gondod nincs, de az ő termékükkel kapcsolatban semmilyen egészségügyi gondod nem adódhat.
Oszt jónapot.
Üdvözöllek a kapitalizmusban 🙂
UI: Úgyhogy vagy teljes vérttel és a cirka 1% esélyeddel rátámadsz a szélmalomra, vagy elmész egy hétre floridába és túlteszed magad az egészen, mert olyan leszel mint a hadifogságból hazatért begolyózott veteránok akik a saját hülyeségükön kívül egyebet nem tudnak hajtogatni.
Az igazi egy rendes hibrid egyterű lenne. A Prius+ ezt sajnos csak közelíti, de még messze nincs ott…
Szia! Semmi gond, nem haragszom. Ha valakinek unalmas az úgy sem olvassa el. Viszont nem mindenki olvas minden cikket, és azt akarom , hogy minél nagyobb nyilvánosságot kapjon az ügy. Ez már nem csak engem érint, mint már írtam tudomásom van más kocsijában is a hibajelenségről. Tájékoztattam az importőrt, mégsem lépnek megfelelően az ügyben. Mások egészségével ne játszanak. Annyira dicsérik a Ford szerelők szaktudását, a reklámokban az autó minőséget,a szervizhálózatot, meg a sokszor 7 év garancia vállalást. Had lássák mások , hogy mégsem úgy van az igazán. Ha téged zavarnak a beírásaim akkor elnézésedet kell kérnem , és ne olvasd el. Üdv Szaszi
Ne haragudj, hogy megszólítalak, de hihetetlen, hogy ezt a sztorit mennyi cikk alá beírtad már.
Az első része igaz, de aki hozzászokik egy egyterűhöz, az minden sima személyautót egy szűkös klausztrofób nyomortanyának fog látni. Bár az igazi egyterű tolóajtós, ezek csak felpuffasztott kombik. Nem cserélném le ilyenre a tojás Grand Voyagerem 3.0 mitsu v6 motorral, pláne, hogy szekvenciális gázrendszerrel országúton elmászkálok 2500 ft/100km költségen. Ilyen mellet szóba sem jöhet egy ilyen kis fos koromokádó dci.
az enyémek egyszerűek:
Mitsubishi Colt turbó (1-es Coltból)
Mitsubishi Cordia 1.8 turbo
Mitsubishi Starion 2.6 turbo
Nissan Skyline (bármelyik)
Opel Ascona B 2.4 16valve (csak rallyra gyártották)
Ford Capri 3400 RS Cosworth (Mondjuk az ami Niki Laudánál van)
de egy Ford Fairlane sem lenne rossz 🙂
Benézetem,,azt hittem a Peugo jobb szerintedd..most tanulkok olvasni..bocxsi…irni is…
Üzemanyag költséget és szervízköltséget is összevetve, tisztán racionális szempontok szerint messze jobb alternatíva egy Prius.
Ezt honnan veszed Gandaklf…
KLristáklygömböd sugja ? ha igebn sürgösen vidd szervizbe mert gyári hibás!!!!
Szep kis älmodozäs, de lätom az ember meg autos ujsägiro letere is beleesik abba a hibäba, hogy azt hiszi ezek a modern szarok hasonlo elettartammal birnak majd, mint a most 10 ev körüli järgänyok. 5 ev mulva a röno szeenik härom 1 millät se fog erni, de a räforditando szervizköltseg lehet hogy böven fölötte lesz.
Mondjuk en sosem ertettem ezt az egyterü mäniät, kb annyi ertelme van mint egy üres ruhässzekrennyel a hatadon mäszkälni, amit 10 böl egyszer megtöltesz es akkor ki van hasznälva.
Mindenesetre az itt felsoroltak közül messze a prius a legertelmesebb välasztäs gyakorlatilag minden szempontbol.
A cikkben írt “függőség” nálam is fennáll, de míg korábban havonta változott a favorit, az utóbbi időben a Prius az ami fennmaradni látszik a rostán.
Szívesen megvárnám viszont, míg a Prius III ára is beesik a 2.5 – 3 M közötti sávba.
Jelenleg egy 5 éves Peugeot 308 1.6 Hdi – m van, mellyel éves szinten kb 17.000 Km-t közlekedem, ebből max. 5.000 km az autópálya. A többi városi (Bp) – elővárosi tötymörgés, ami mint kiderült nem igazán terepe a modern, részecskeszűrős turbódízelnek. Előbb-utóbb számítanom kell a részecskeszűrő (épp most gyengélkedik 120.000 km-nél), kettőstömegű – turbó stb. problémákra, melyek egyenként több százezres tételt jelentenek.
Üzemanyag költséget és szervízköltséget is összevetve, tisztán racionális szempontok szerint messze jobb alternatíva egy Prius.
Viszont: még sosem vezettem, így a szubjektív tényezők azért még hiányoznak. A tesztek alapján városban ebben a kategóriában semmilyen téren nincs jobb alternatíva, viszont az autópályás tapasztalatokkal kapcsolatban már erősen megoszlanak a vélemények. Állítólag hangos, rugalmatlan stb. Persze mindez viszonyítás kérdése, lehet hogy simán együtt tudnék élni vele.
Mátyás, esetleg van saját tapasztalatod Prius II autópályás használatában ?
Az én “álom autóm”a Ford fusion volt!. Amikor megjelent a Ford fusion és láttam az utcán, eldöntöttem ez kell nekem. Majd jött a fecelites , az még jobban tetszett. Olvastam róla teszteket , elég jókat írtak , a dieselről még jobbakat talán. Na ezek után már nem hagyhattam ki. Családnak elég , csomagtartó a méretéhez képest (335 l) elég nagy, diesel kicsi fogyasztással . Kicsi a garázsom pont befér, még marad egy kis hely is mást tárolni. AZTÁN JÖTT A NAGY CSALÓDÁS. Új autónál apróbb , de bosszantó hibák, amik javíthatók voltak. Majd a fejfájásos tünetek, főleg lehajtott ablakoknál, kipufogógáz az utastérben , amit nem tudtak kijavítani.. Aztán még más egészségügyi problémák a gépkocsiban való utazáskor. ( rendszeres mellkas szúrás, orrnyálkahártya irritáció , állandóan mérgezési tünetek, fejfájások) Na ezek után már nem is tudom használni a kocsit 2 éve. Bíztam benne ha egy új autóhoz jutok , pláne ha a Ford reklámokban a megbízhatóság , minőség jellemzőivel hirdették, akkor már nem történhet semmi rossz, az autó sokáig hasznos társa lehet a családnak. A márkaszerviz ( nem tudta 5 év alatt kijavítani a fent említett betegségek alapját szolgáló hibát ) , és az importőr hozzáállása elvette a kedvem, még a Ford más esetleg jó típusaitól is.
BIZALMAM TELJESEN MEGRENDÜLT a FORD HÁLÓZAT MUNKÁJÁBAN. A gépkocsira adott garanciális jogok érvényesítése terén is.
A Renault grand Scenik II , nekem is nagyon tetszik kívülről, viszont nekem a hagyományos műszerfalak jobban bejönnek, legyen előttem a műszeregység, és ne digitális kijelzőn.
Nem tudom milyen lesz a következő autóm, ha visszakapom a pénzem ( pereskedek már 3 éve) , de Ford az BIZTOS NEM! .
Ezért tartok én a használt autó vásárlásától, ha egy újjal is így be lehet faragni.
Valóban így van. Számomra ezek az autók inkább érzelmi alapon vágyálmok és nem is észérveken, bár azok szerint sem rossz döntés egyik sem. Anno a Patrick Le Quément-féle design irányzat engem nagyon megfogott. Ha az ár/érték arányról van szó, akkor a Scenic, de mint Dacia tulaj, én a Lodgyt preferálnám, bár abból sem feltétlen egy újat.
Tisztelt Mátyás!
Nagybátyám is egy 2. generációs Scénic-kel taxizik,(1.5 dci) több mint 300 ezer kilométer van benne és nagyon meg van vele elégedve.
A szépség szubjektív, viszont a Touran egyértelműen drágább (és véleményem szerint nem jobb), az Altea XL és a Golf Plus pedig egyáltalán nincs hétülésesként.
Ismerős a modell. Viszont autópályán takarékosabb az 1.5 dCi, és 2-3 év múlva még drága lesz a Prius+. Amúgy valóban jó autó, de csomagtérben viszont szintén lemaradásban van, míg hosszban nagyobb.
Igen, ezek mind érdekes, ma már nem is vészesen drága autók! Viszont ár/tér arányban a Scénic verhetetlen.
Ha úgyis csak pár év múlva, külföldről, használtan történne a vásárlás, akkor van a Prius és Scénic jó tulajdonságait ötvöző is. A neve [b]Prius+[/b][url]http://www.autonavigator.hu/teszt/toyota_prius_1_8_hsd_premium_teszt-9012[/url]
🙂
Ha valaki egyterűben gondolkodik akkor Altea,Altea XL , VW touran , VW Golf Plus ezek mind szebbek belül és kívül is mint a Renault …
Tetszik a gondolat menet :). A Prius nálam is “vágyálom”, de a Scénic helyett nálam 3 másik Renault modell a vágyálom, a Grand Espace(2,0 dci 150), a Vel Satis(2,2 dci 150) , és az Avantime(2,2 dci 150). De sajna sokáig álom is marad.