Látványos az új 3D-nyomtatásos technológia eredménye a légbeömlőknél
Megint eltelt egy-két hónap, ezért itt az ideje egy újabb Ferrari különkiadásnak. Most a legexkluzívabb szériájuk, a Special Projects bővül egy újabb taggal: ezek azok az autók, amelyek a legszerencsésebb ügyfeleiknek készülnek, velük közösen tervezi meg a csak egyetlen példányban készülő különlegességet a Centro Stile részleg. Mindig egy meglévő modell alapjain érkezik egy SP, de teljesen egyedi dizájnt kap, ennek megfelelően persze az árcédulája is bizonyára az eurómilliók nagyságrendjében mozog. Az SP48 Unicával most egy kifejezetten jövőbe mutató stílusirányzatot képzelt el a Ferrari és titokzatos VIP ügyfele.
Ilyen a 296 GTB új stílusirányzata a már több mint tíz éves dizájnnyelvezetre épült F8 kategóriájában
Az SP48 Unica a középmotoros, a Ferrari palettáján középkategóriás F8 Tributo alapjait használja, így annak teljes meghajtását is a duplaturbós V8-as motorral. Arról nem tett említést a gyártó, hogy növelték volna a 710 lóerős teljesítményt, az újdonságok listája inkább csak az egyedi karosszériaelemekből áll. Első ránézésre az F8 helyett inkább az annál újabb 296 GTB juthat az eszünkbe, az első-hátsó lámpa, valamint az oldalablak szögletes végződése is onnan merít ihletet. Nagy különbség viszont, hogy a 296 GTB-ben egy V6-os motor dolgozik, emiatt az sokkal rövidebb. Az SP48 Unica ezzel szemben azt mutatja be, hogy a 296-tal elindított új stílusirányzat miként áll egy hosszabb, elnyújtottabb karosszérián, és ha lesz még középmotoros, V8-assal szerelt utódja az F8-nak, annak a külsejét is előrevetítheti ez az egyedi darab.
Szélvédő helyett egy apró kamera segít látni hátrafelé
Elöl nem csak a fényszórók újak, hanem a teljes lökhárító, amit nagyon látványossá tettek a legújabb 3D-nyomtatási technológiával. Ennek köszönhetően a légbeömlő-nyílásokat nem kell más anyagból kialakítani, ami általában vizuálisan nagy, fekete rácsok formájában jelenik meg a legtöbb autón. Helyette az SP48-on az apró rések olyanok, mintha a karosszéria szerves részét képeznék, ettől nem csak dinamikusabb, de futurisztikusabb is a megjelenése. Ugyanezt a technológiát használták a szellőzőnyílások kialakítására hátul, a szárny előtti részen. Hátsó szélvédő sincs, talán ez a másik leginkább meghökkentő részlet az autón. Az oldalablakok mögé egy diszkrét légbeömlőt is el tudtak helyezni, így az ajtó mögötti nagy oldalsó hűtőnyílást az F8-on látotthoz képest kisebbre tudták venni. Végül pedig meghosszabbították a hátsó túlnyúlást, ezáltal növelve a leszorítóerőt. A beltér szinte egy az egyben az F8 Tributóé, fekete Alcantara és szénszál díszíti a legtöbb helyen.
Szélvédő nélkül nagyon robusztus hatást kelt az autó hátulról