Sci-fibe illő sportautó a Ferrari legújabb egyedi kreálmánya

A Ferrari F8 Tributón alapszik az SP48 Unica, de a 296 GTB stílusirányzatából is merít

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csak egyetlen példány készül egy nagyon szerencsés ügyfél számára a koncepcióautó-szerű Ferrari SP48 Unicából.

Megint eltelt egy-két hónap, ezért itt az ideje egy újabb Ferrari különkiadásnak. Most a legexkluzívabb szériájuk, a Special Projects bővül egy újabb taggal: ezek azok az autók, amelyek a legszerencsésebb ügyfeleiknek készülnek, velük közösen tervezi meg a csak egyetlen példányban készülő különlegességet a Centro Stile részleg. Mindig egy meglévő modell alapjain érkezik egy SP, de teljesen egyedi dizájnt kap, ennek megfelelően persze az árcédulája is bizonyára az eurómilliók nagyságrendjében mozog. Az SP48 Unicával most egy kifejezetten jövőbe mutató stílusirányzatot képzelt el a Ferrari és titokzatos VIP ügyfele.
Hirdetés
Az SP48 Unica a középmotoros, a Ferrari palettáján középkategóriás F8 Tributo alapjait használja, így annak teljes meghajtását is a duplaturbós V8-as motorral. Arról nem tett említést a gyártó, hogy növelték volna a 710 lóerős teljesítményt, az újdonságok listája inkább csak az egyedi karosszériaelemekből áll. Első ránézésre az F8 helyett inkább az annál újabb 296 GTB juthat az eszünkbe, az első-hátsó lámpa, valamint az oldalablak szögletes végződése is onnan merít ihletet. Nagy különbség viszont, hogy a 296 GTB-ben egy V6-os motor dolgozik, emiatt az sokkal rövidebb. Az SP48 Unica ezzel szemben azt mutatja be, hogy a 296-tal elindított új stílusirányzat miként áll egy hosszabb, elnyújtottabb karosszérián, és ha lesz még középmotoros, V8-assal szerelt utódja az F8-nak, annak a külsejét is előrevetítheti ez az egyedi darab.
Elöl nem csak a fényszórók újak, hanem a teljes lökhárító, amit nagyon látványossá tettek a legújabb 3D-nyomtatási technológiával. Ennek köszönhetően a légbeömlő-nyílásokat nem kell más anyagból kialakítani, ami általában vizuálisan nagy, fekete rácsok formájában jelenik meg a legtöbb autón. Helyette az SP48-on az apró rések olyanok, mintha a karosszéria szerves részét képeznék, ettől nem csak dinamikusabb, de futurisztikusabb is a megjelenése. Ugyanezt a technológiát használták a szellőzőnyílások kialakítására hátul, a szárny előtti részen. Hátsó szélvédő sincs, talán ez a másik leginkább meghökkentő részlet az autón. Az oldalablakok mögé egy diszkrét légbeömlőt is el tudtak helyezni, így az ajtó mögötti nagy oldalsó hűtőnyílást az F8-on látotthoz képest kisebbre tudták venni. Végül pedig meghosszabbították a hátsó túlnyúlást, ezáltal növelve a leszorítóerőt. A beltér szinte egy az egyben az F8 Tributóé, fekete Alcantara és szénszál díszíti a legtöbb helyen.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?