Felismerhető benne a 812 Superfast, de egyértelműen egyedi
Hova lehet még fokozni az autóvásárlást, ha az akár egymilliárd forint feletti árcédulájú, "sorozatgyártású" autók nem felelnek meg az igényeinknek? Ilyen égető problémákkal néznek szembe a világ leggazdagabb autórajongói, akik nem elégszenek meg azzal a kivitelezéssel, amit a Ferrari szakemberei végeznek, vagy nem érzik elég egyedinek autójukat, ha akár csak egyetlen másik személynek is van hasonlója. Még szerencse, hogy a Ferrari gondol az ilyen ügyfelekre, akik kiélhetik gyermekkori álmaikat, hogy legyen egy saját elképzeléseik alapján készült autójuk - és itt nem csak a felnik stílusára és a kárpit színezésére gondolunk. 2009 óta a maranellóiak megengedték néhány ügyfélnek, egészen pontosan tíznek, hogy tervezzenek egy saját V12-es Ferrarit, ennek a speciális projektszériának a legújabb darabja az Omologata.
Izmos első sárvédők és hatalmas légbeömlő
Hogy kié is ez a különleges Ferrari, azt természetesen nem árulják el, csupán annyit tudhatunk róla, hogy európai. A kocsi ára szintén ismeretlen, talán jobb nem is tudni róla, de valószínűleg tíznél bőven több tehetős vásárló van, aki 11 év alatt megengedhetett volna magának egy-egy ilyen különleges Ferrarit - ezen a szinten viszont minden bizonnyal nem is az ár a meghatározó, az ügyfélnek mindenképpen bizonyítottan rajongania kell a Ferrariért, illetve természetesen az ízlésének is az olasz márkával kompatibilisnek kell lennie, elvégre a Ferrari nem adná a nevét bármihez. Viszont míg a külső dizájnelemek terén meg tudja fogalmazni igényeit a titkos személy, az autó műszaki részét illetően feltehetően nem kérdőjelezi meg a mérnökök több évtizedes tapasztalatát, így az átalakítás kizárólag stílusbeli, az új karosszéria alatt ez még mindig egy 812 Superfast található.
A jövő múltbeli vízióit idézi a szélvédőt helyettesítő panel, hangsúlyosabb lett a hátsó szárny is
Sőt, kívülről is egyértelmű a donorautó személye, ettől függetlenül azonban egyedi kreálmányról beszélhetünk. Csak az első fényszórók és a szélvédő került át a 812 Superfastról, az összes többi elem külön ehhez a projekthez készült. Új a hatalmas, trapéz alakú, kissé az utolsó Dodge Viperéhez hasonló első légbeömlő, amit apró bevágások egészítenek ki oldalt és felül. Az autó rátermettéségét hivatott sugározni a két hangsúlyos első kerékjárati ív, melyek elölről a hűtőmaszk két oldalának természetes folytatásainak tűnnek, és melyeket a központi csík a motorháztetőn még inkább kiemel. Oldalnézetből egyértelműen a hagyományos GT kupés stílus köszön vissza a hosszú frontrésszel, a hátratolt utaskabinnal (ami helyet ad az első tengely mögé helyezett V12-es motornak) és a lágyan lejtő tetővonallal. A hátsó kerékjárati ívek izmos kitüremkedése a régi Ferrarikat idézi, ám igyekeztek a nosztalgikus megközelítést elkerülni, ez egy új, egyedi Ferrari a saját jogán. Minden apró részlet az ügyfél igényeit figyelembe véve lett kialakítva, melyek közül talán a legkülönlegesebb a sci-fiket idéző, hátsó szélvédőt helyettesítő, vízszintes vonalakkal tagolt hátsó panel. A hátsó lökhárító alsó része viszont elég általánosra sikerült, hasonló megoldásokat találunk több Ferrarin is. A 7-es szám jelentéséről sajnos nincs információnk, minden bizonnyal egy fontos szám az ügyfél számára. Belül az autó kialakítása hasonló a 812 Superfasthoz, csupán az anyaghasználattal tették egyedibbé, igazán különlegesek a múlt sportautóit idéző, repedezett és csillogó hatású fém elemek, melyek a világoskék ülésekkel szép kontrasztot adnak az egyébként teljesen fekete kabinnak. Ízléses csomagot állított tehát össze a szerencsés vásárló és a Ferrari, mi pedig kíváncsian várjuk, milyen lesz a következő egyedi projekt az olasz márkától.
Egyszerű, letisztult, mégis különleges az utastér