Palackzöld a fényezés neve, sörösüveg metál, ha így jobban tetszik, észbontóan áll neki élőben
Mit választanál az új autók közül, ha valami emeltet keresel, de a bakancsod már tele van a crossoverekkel és az SUV-kkal? Minden csapból ezek folynak, de nem kell felkapni miattuk a vizet, ezek most a divatosak. Menők is lennének? Talán, de ma már lassan mindenki valamilyen magas építésű egyterűvel jár. Felhasználói szinten persze rengeteg jó oldala van, a megítélésük már messze nem annyira napfényes. Amennyire divat megvenni, legalább annyira az szidni is őket. Mert (látszólag) nagy helyet foglalnak, feltűnőek és drágának is hatnak, ezek mértékével pedig egyenesen arányosan nyílik a bicska a járókelők és a "hagyományos" autókkal járók zsebében. Viszont van egy furcsa szegmens, ahol minden olyan jellemzőt meg lehet kapni, amit a crossoverektől és a kisebb SUV-któl várunk el. Egy emelt kombi ugyanakkor visszafogottabb, nem annyira feltűnő és az sem elhanyagolható tényező, hogy jóval elegánsabb megjelenésű. Elsőre nem is feltétlenül mondanánk rá, hogy drága, pedig, ha alaposabban megnézzük, egy ilyen Passat Alltrack is vastagon el van látva jóval. Csak a borosta miatt olyan egyszerűbbnek, funkcionálisabbnak, elfogadhatóbbnak tűnik.
2,7 centivel emelték meg a futóművénél, körbeműanyagozták az Alltracket
Újak a ledes hátsó lámpák, érdekes a játéka, fékezésre más panelek villannak fel, ez volt a korábbi lámpa trükkje is
Sokszor egy autóra rápillantva valamiért azonnal elképzeljük az ideális tulajt, és általában nem is tévedhetünk nagyobbat. Gondoljunk csak a Juke célközönségére, majd azokra, akiknél valóban betalált. Az emelt, körbeműanyagozott, vastagon extrázott kombi kategória felhasználói körének olyan tehetős üzletembereket idealizálunk, akik héba-hóba letérnek az épített útról üzlet, vagy családi kiruccanás indokával. Egészen addig nem tudtam belőni olyan munkakört, akire ez igaz lenne, amíg egy
A6 Allroad tulajdonosáról meg nem tudtam, hogy bányamérnök és a fél országot átszelő autópályázás után valóban kilométereken keresztül ugyanazokon a földutakon jár, amin a munkagépek is.
Létezik az ideális célközönség és nekik fontos, hogy utazni ugyanolyan kényelmes legyen, mint amennyire hatékony és használható terepen.
Ezért kapott a frissített Passat 2,7 centiméteres, messziről is szemmel látható futóműemelést és használtak olyan lengéscsillapítókat, amiken magas tempónál stabilan fut, de 50-60 kilométeres tempóig földúton is van rugózása, nem is akármilyen.
Mindenképp 4Motion összkerékhajtású és automata váltós, nálunk csak a dízelt kapni
Selyemfényűek a kiegészítői, középre került a modellnév
Nem használhattak légrugókat, az még megmarad az Audi A6 allroad modellnek kiváltságként, mégiscsak az a prémium terepes kombi a konszernnél. A Passat Alltrack rugózása hétköznap nagyon kellemes, kényelmes, ringató. Fekvőrendőr, úthiba, bukkanó, alig érezni benne az ilyen szinteltéréseket, hallani annál inkább lehet. Önmagához, vagyis a
Passat szedánhoz hasonlítva nagyokat dübörög a Variant karosszériája. Félreértés ne essék, még így is csoda az a merevség, amit kihoztak belőle, de ha nem szól a hangrendszer, feltűnőek a karosszéria hangjai. Zajból csak kevés érkezik, ennél az autónál már a könyöklő sem könyörög a WD40-ért, az összeszerelés kielégítő.
Audis a hangulat, ami után erősen megkérdőjelezem az A4 allroad létjogosultságát, de tudom, az embléma lényeges sarokpont.
Gördülési zajból szinte semmi nem jut az utastérbe, ahogy szélzaj sem, a dízelmotor hangját viszont annál inkább hallani. A 2,0 literes TDI orgánumában viszont van valami, ami miatt nem zavaró, ez a gépszerű morajlás még élvezhető is.
Beleköthetetlen az ergonómia, a széles levegőrostély még mindig ütős formai elem
El ne felejtsük, miben is ülünk
Remek utazóautó, és a hosszú távokon kellően alacsony fogyasztást is képes produkálni a TDI. Meg merem kockáztatni, hogy országúton a gyári értéket is képes hozni, de ha nem ragaszkodunk a laboreredményekhez, akkor elégedjünk meg a vegyes 7 liter körüli átlaggal. A pusztán városi, masszív dugózásos, javarészt hideg üzemes fogyasztása továbbra is 10 liter feletti, ami csúnyán hangzik, de nem ez az ideális felhasználása ennek a hajtásláncnak. Egyrészt bemelegedni városban, rövid távokon képtelen, vagyis sem a fogyasztás, sem a károsanyag-kibocsátás nem lesz köszönőviszonyban sem a katalógusértékekkel. Ezt el kell fogadni, mert ezt az autót nem erre, hanem autópályázásra és hosszú országutazásra találták ki. A 2,0 literes TDI 190 lóerős verzióját jól ismerjük már, az Alltrack viszont mindenképp összkerékhajtást is kap, amit legutóbb nagyon hiányoltam. Most már mondhatom, hogy joggal, mivel a VW Haldex rendszerű 4Motion összkerékhajtása egy teljesen más autót farag a Passatból. A legfrissebb rendszer gyorsan kapcsol, ez az időjárás éppen ideális arra, hogy megmutassa, miért hasznos az összkerék télen és esős időben.
A reggeli lefagyott aszfalton is úgy indul el, mintha csúzliból lőnék ki, kanyarodáskor és tempós kanyarban is hamar tol hátra hajtást.
Érezhetően fenékből fordul pár pillanatig, a tapadást mindvégig a maximumon tartva. Sportban kicsit fickósabbra is veszi a figurát és képes úgy megrúgni a hátulját, hogy az picikét elússzon. Ezeket a hedonista megmozdulásokat persze ne vegyük komolyan, sokkal elegánsabb annál egy ilyen Passat, minthogy huligán módjára közlekedjünk vele. Pedig tudja, nem is rosszul.
Óriási a hátsó tér, elöl tág tartományban állíthatóak az ülések, a napfénytető nagy része nyitható
639 liter alapból, óriási a tér, lehajtott ülésekkel 2 méter hosszú csomag is belefér (A fotón Eneos termékmegjelenítés látható)
Földútra és enyhébb terepre off-road program is választható, amihez tartozó kis kijelzőket is kapcsolhatunk a multimédia 9,2 colos monitorára, valójában a hangulat kedvéért. Laza talajon magabiztosan mozog, bár rugóútja látszólag nem sok, éppen elég ahhoz, hogy kimozogja a nagyobb gödröket is. Érdemes azért vigyázni, bólogatni nagyon tud ilyenkor és nincs érdemi védelemként szolgáló haspáncél, valódi off-roadozásra tehát ne ezzel menjünk. Szeretném most már békén hagyni a DSG váltót, de a fura csúsztatásai és a lepadlózós hezitálásai miatt továbbra sem érzem jó pontnak, de az Alltrack esetében nincs más választásunk. Tény, hogy így a két tesztautó alatt volt időm hozzászokni és inkább magam visszaváltani kézzel, ha érdemi megmozdulást terveztem. Kormányzása könnyed, egyszerű, súlya miatt nagyautósan terelgethető a Passat.
Ilyesmire gondolnék, ha nem érdekelne a vezethetőség, de azt sem akarom érezni, hogy elcsaltak valamit a technikából minőség terén.
Az ergonómia továbbra is remek, a kormány fogása az egyik legjobb és nem csak a kategóriában, a gombok elhelyezkedése ugyancsak, és az anyaghasználatra sem lehet panasz. Ezen a ponton mindenképp kiemelném az Alltrack specifikus üléshuzatait, ami Alcantara berakású jó minőségérzetű szövet, amit használni messze sokkal kellemesebb, mint bármilyen bőrhuzatot.
Személyre szabható a műszeregység, tanulható a multimédia
Futása földúton is kényelmes, tisztán és koszosan is ugyanolyan mutatós
Érdemes kicsit elveszni a Passat multimédiájában és fedélzeti rendszerében is, mert ellehet. A menü rendesen összetett, bár erre az ideálisnál kicsit több időt kell várnunk, hogy megtapasztaljuk, a bootolás és a felhasználói profil betöltése fájdalmasan hosszú. A középső kijelző Home menüjében Jedi trükkel - legyintéssel - válthatunk oldalt, a Menüben viszont már érintéssel. Különös, hogy itt már nem látjuk az órát, ilyenkor szoktam díjazni a sokszor furcsállt külön órát a műszerfalon, de itt fölpillantva csak egy Passat feliratot nézhetünk a korábbi óra helyén. Mindig jó, ha tudjuk, miben ülünk, hogy mikor, az ne érdekeljen senkit. A menüben barangolva hektikus, hogy honnan tudunk egyet visszalépni, és honnan csak a főmenübe újra, a vissza gomb ugyanis nem mindenhol szerepel. Annyi baj legyen, a szoftver gyorsan pörög, pillanatok alatt lehet rajta pötyögni és a képe is szép, rengeteg a grafikus megjelenítés, vizuális élménynek egyáltalán nem rossz.
A digitális műszeregységben kedvünkre variálhatjuk a megjelenített adatokat és azt is, milyen elosztásban szeretnénk.
Ebben a legjobb, hogy a navi is kikerülhet teljes képernyőre, de csak a gyári, az okostelefonról - vezeték nélkül tükrözöttet csak a multimédia kijelzőjén láthatjuk.
2,0 literes dízelmotorja 190 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal már több mint elég
Frissítésével a Passat is alapáron online kapcsolatos okosautóként lépett a piacra.
Samsung telefonnal nyitható és el is indítható (ez már feláras), az okoskulcs funkciót pedig meg is tudjuk osztani, vagyis egyszerre többen is hozzáférhetnek az autóhoz, a kulcs ottléte nélkül. Ezzel együtt jár a folyamatos nyomonkövethetőség is, valamint egyszerűbb funkciók, mint a lámpa, vagy a kürt használata a mobilos alkalmazásból. Van egy nekünk még igencsak furcsa pontja, a Passat már lehet csomagátvevő pont is. Bizonyos országokban már működik a funkció, amivel a futár ki tudja nyitni a csomagtartót és a megrendelésünket egyből az autóba rakhatja, anélkül, hogy ott lennénk. Ennek azért hagyjunk időt, mire megérkezik és használatba vennénk, egyelőre kicsit szürreális. A Passat Alltrack kezdőára kevesebb, mint 14 millió forint, és a jólesően felextrázott tesztautó is csak picit haladja meg a 16 milliós listaárat, amiben persze már benne van a 1,5 milliós kedvezmény. Tekintve az egészen prémium hatású minőséget, a fejlett extrákat és a váltón kívül hatékony hajtásláncot, messze nem tűnik túlárazottnak, ugyanezért SUV-ként magasabb árat kéne fizetnünk. Alltrack kivitelével a Passatban van egy furcsán fickós lazaság, de egy jó adag elegancia is. Az is jól áll neki, ha csillog, mint Salamon leghíresebb testrésze, de nem áll tőle távol, ha tetőig sárosan támasztjuk le a vállalati parkolóban, mindkettőt tudja hordani.
Szebb, mint egy bálnatestű crossover, vagy SUV, és nem használható kevésbé, a Passat Alltrack még elegáns is
Értékelés
Pozitív
Minőség, vezethetőség, összkerékhajtás, motor ereje, futómű hangolása
Negatív
DSG váltó karaktere, multimédia lassú indulása
Árak
Tesztmodell alapára
13 656 690 Ft (2020.02.11.)
Tesztautó ára
16 110 200 Ft (2020.02.11.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.00 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1515 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
265 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-555 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1410 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
1130 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2000 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
400 Nm 1900-3300 1/min-nél
Teljesítmény:
140 kW (190 LE) 3500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.00 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tisztelt Tamás !
Melyik szimpatikus önnek a Superb Scout ,ez a Passat vagy a Volvo v60 cc?
Üdv :Akuver
Picit mindegyik más kategória, a Volvo ebben a sorban a legkisebb, a legszűkebb érzetű is, a Superb pedig a legtágasabb, nagyjából ugyanazért az összegért. Nálam valószínűleg a Superb kerülne az első helyre, mert nem ad jelentősen eltérő minőséget, összeszereltséget és alkatrészeket egy Passathoz képest, egy józanabb autó, ami térben többet ad hasonló összegért.
Köszönöm!
“az összeszerelés kielégítő.” – Ennyi? 😮
Mégis mit akarsz? Talán még kiváló is legyen 16 millióért? Még a végén az ilyen emberek mint Te azt is elvárnák, hogy megbízható és tartós legyen.
Borzasztó igénytelen a régi szép analóg óra helyén a Passat felirat, nem értem ezt miért kellett.
👍
Azért kellett, mert olcsóbb mint mechanikus műszereket gyártani. Csak az a baj, hogy ezt úgy nyomják le az emberek torkán, hogy ez jobb és szebb.