Vajon labdába rúghat bárhol is az oroszok házi villanyautója?
Oroszország autóipara komolyan megsínyli a háborút, hiszen a legtöbb nyugati gyártó még a katonai invázió megkezdése után kivonult az országból, alkatrészeket pedig jóformán senki sem szállít az eurázsiai országba, így kénytelenek kényszermegoldásokhoz nyúlni - mint például az Euro 2-es motorral felszerelt autók építése.
Ízléses lámpatestek elöl és hátul is
Az ajtók kialakítása erősen hajaz más nyugati típusra
Az autó már előrendelhető Oroszországban: 7 ezer rubelt, vagyis nagyjából 26 ezer forintos előleget kell lerakni
Az utastérről egyelőre nem sokat árultak el, de a kormányra szerelt egyetlen képernyő első ránézésre is furcsán hat
Ha esztétikában nem is, tulajdonságaiban úgy tűnik, felveheti a versenyt a nyugati konkurenciával szemben az Atom, bár fölösleges is összehasonlítani, hiszen az oroszok a belpiacon kívül Ázsiában és Kínában tervezik értékesíteni a ferdehátút, amely "SUV formával rendelkezik" - legalábbis a gyártó szerint. Dimenzióiban inkább crossovernek mondható: 4 méter hosszú, 1,8 méter széles, és 1,6 méter magas.
Látszik, hogy nagyon igyekeztek a tervezők prémiumautókra jellemző formákkal játszani
Egyelőre jótékony homály fedi, hogy pontosan hány lóerővel gazdálkodhat a sofőr, annyit viszont elárultak, hogy nagyjából 500 kilométert tud majd megtenni két töltés között, az energia tárolásáért pedig egy 77 kilowattórás akkumulátor gondoskodik.
A tervek szerint 2025-ben kezdődhet a sorozatgyártás