Szeptember végétől már a kabrióban is elérhető lesz dízelmotor, az új fejlesztésű 1,6-os
Szeptember végén indul a felfrissített Mini forgalmazása, az új modelleket a megváltozott lökhárítókról lehet a legkönnyebben megismerni. A motorok mind Euro 5-ösök lettek, ezzel kapcsolatos az igazi újdonság, a teljesen új fejlesztésű 1,6 literes dízelmotor. Szakítottak a PSA dízelekkel a bajor mérnökök, és teljesen új blokkot fejlesztettek a kisautójuknak. A furat/löket aránynál a saját, kétliteres blokkjuk arányait tartották meg, a 78 mm-es furat/83,6 mm-es löket kombinációjából 1598 cm3-es lökettérfogat jön ki. A PSA dízel 75 x 88,3 mm-es hengerekkel rendelkezik, lökettérfogata 1560 cm3. A blokk továbbra is alumínium, hengerenként négy szelep végzi a gázcserét és variálható geometriás turbófeltöltő pumpálja tele friss levegővel az égéstereket.
Alu blokkos, és 1,6-os, de már nem a PSA dízel dolgozik a Minik orrában
Az új dízel két teljesítménnyel választható, a gyengébbik 90 lóerős (215 Nm/1750-2000), az erősebb 112 lóerős (270 Nm/1750-2250). Mindkettőben közös a 3,8 l/100 km-es szabványos átlagfogyasztás, amely 99 g/km-es CO2 kibocsájtást jelent – ennek gyakorlati megvalósításában a Minimalism névre keresztelt Hatékony Dinamika csomag nyújt segítséget, amely a fékezési energia-visszatáplálástól a motorleállítóig mindent megtesz a gázolaj-spórolásért.