Nyugi, nem földönkívüliekkel kísérleteznek majd a titkos központban
Több szempontból is előnyös volt, hogy a Lexus nem rendelkezett saját központtal, ám ez a működési módszer nem tette lehetővé, hogy a vállalat egyes részlegei felgyorsítsák és leegyszerűsítsék az egymás közötti kommunikációt, együttműködést. Ez pedig a jövőben megengedhetetlen, hiszen a Lexus hatalmas léptékű változások előtt áll. Az évtized végére legnagyobb piacain, így Európában is tisztán elektromos prémium márkává kíván fejlődni. Ez vadonatúj technológiák és ahhoz kapcsolódóan előzmények nélküli modellek bevezetését, új piaci szegmensek meghódítását feltételezi, ami viszont csak úgy valósítható meg hatékonyan, ha a vállalat minden tevékenységét koncentráltan, összehangoltan tudja végezni, árulta el Koji Sato, a Lexus globális elnöke az Automotive News szakújsgának.
Közigazgatásilag a Toyotavároshoz tartozik majd a Lexus főhadiszállása
Ezért a márka elkezdte előkészíteni saját, ultramodern cégközpontjának felépítését. Persze nem költöznek messzire, hiszen egy az Aicsi prefektúra hegyvidéki részén fekvő területet szemeltek ki, ami közigazgatási szempontból a hatalmas kiterjedésű Toyotavároshoz tartozik. Itt, Simojamában működik egyébként a Toyota műszaki fejlesztési központja is, a Lexus azonban ettől teljesen független, vadonatúj létesítménybe fog költözni. Szóval a „titkos központ” elnevezés kicsit túlzás volt, mert a helyszín tehát ismert, ugyanakkor a központ a külvilágtól elzártan működik majd (állítólag kizárólag egy kanyargós, kétsávos országúton keresztül közelíthető meg). Ez némileg misztikussá teszi a létesítményben zajló munkát.
A villanyosítás, az arculat átalakítása teszi indokolttá a saját központot
A márka új, globális központja már 2023-ban megnyitja kapuit, lehetővé téve, hogy most először közös fedél alatt tervezzék, fejlesszék és teszteljék a Lexus új technológiáit és járműveit. Nem csak a cég munkatársai fognak ide költözni, de az egyes projekteken a vállalattal együttműködő beszállítók és partnerek szakemberei is – a tervek szerint tehát klasszikus campusról van szó, amely elősegítheti az elmélyült műhelymunkát, és lerövidítheti a részlegek közötti együttműködés holtidejét.
Nem csak működési, hanem arculati szempontból is pozitív változásokat hozhat a saját központ
A mintegy 300 milliárd japán jenes (körülbelül 900 milliárd forintos) beruházás részletei még nem ismertek, a létesítmény legizgalmasabb eleméről azonban már akadnak pontos információk. A simojamai központban ugyanis a közelmúltban megnyílt a mini Nürburgringként emlegetett tesztpálya: egy 5,3 kilométeres, technikás kanyarokkal tagolt, jelentős szintkülönbséggel megáldott pálya, ahol a Toyota (és 2023-tól a Lexus is) prototípusainak finomhangolását végezheti majd.