Sainz elképesztő formában, okos versenyzéssel nyerte a Ferrari által kis híján elbaltázott versenyt
Az átalakított szingapúri utcai pályán már a pénteki napon némi kavarodás rajzolódott ki a mezőnyben, és nem csak az aszfaltra tévedő gyíkok miatt. A városállam futamától életbe lépő technikai direktíva már a gyakorlások napján éreztette hatását, ugyanis az idei évet leuraló Red Bullok sehogysem találták a tempót, míg a Monzában remeklő Ferrarik ígéretesen szerepeltek. A szombati szabadedzésen szintén a Ferrarik domináltak, az újonnan kiváló formát mutató Carlos Sainz ugyanis az időmérő előtt is a leggyorsabbnak bizonyult, csakúgy mint a pénteki második gyakorláson, míg az elsőt csapattársa, Chalres Leclerc nyerte.
A Ferrarik egész hétvégén erősen mentek, végül ez győzelmet ért
Az időmérő pedig beváltotta a hozzáfűzött reményeket, ugyanis az év legizgalmasabb kvalifikációját futotta a mezőny Szingapúr utcáin. Már a Q1 végén látszott, a Red Bull tényleg nem altatott, és valami nagyon félrement a beállításokkal, ugyanis a Ferrari a Mercedesekkel, és Norisszal viaskodott, de azért Verstappen is közel járt az élmezőnyhöz, viszont a korábban megközelíthetetlennek hitt előnye eltűnt. Az első szakasz végén rohamosan javulni kezdett a pálya, és Tsunoda állt az élre, a két Haas szintén maga mögé utasította az élmenőket, azonban még mielőtt a top csapatok versenyzői is megfutották volna a saját körüket Lance Stroll miatt villant a piros, aki az utolsó kanyarkombinációban brutális balesetet szenvedett. A kanadai túl optimistán tette rá a külső rázókőre az autóját, ami megvezette az Aston Martint, a kandai pedig már csak pánikszerűen tudott ellenkormányozni, aminek következtében egyenesen a falba vezette a versenyautóját. Az időmérőt 40 percre félbe szakították, de Stroll szerencsére a saját lábán szállt ki a ripityára tört Astonból.
Tsunoda nyerte a Q1-et, a középső szakaszból azonban futott idő nélkül hullott ki
A bombameglepetés azonban az időmérő középső szakaszában következett. 102 futam után először fordult elő ugyanis, hogy egyik Red Bull sem tudta beverekedni magát a Q3-ba. Pérez az utolsó próbálkozásnál már az első kanyarban megforgott, míg Verstappent hét ezredmásodperccel ütötte ki az a Liam Lawson, aki jelenleg is a sérült Daniel Ricciardo helyén versenyez az Alpha Tauriban.
Lawson a semmiből az időmérő sztárjává lépett elő, ráadásul vasárnap még pontokat is szerzett
Az utolsó szakaszra így már csak egyetlen kérdés maradt: újabb Ferrari pole következik vagy valaki meglepi a maranellói alakulatot? Ehhez legközelebb George Russell állt, aki mindössze 72 ezreddel futott lassabb kört, mint a zsinórban második rajtelsőségét szerző Carlos Sainz. Charles Leclerc újra kikapott csapattársától, igaz, mindössze 79 ezreddel, de így is ez most csupán a harmadik helyet jelentette a monacóinak.
Sainz már szombaton sem talált legyőzőre
A vasárnapi futamra mindössze 18 autó állt fel a rajtrácsra, ugyanis Stroll később visszalépett a versenyzéstől a szombati balesetére hivatkozva, míg Zhou a Parc Fermé szabályok megsértése miatt a boxutcából kényszerült indulni. A piros lámpák kialvása után Sainz remekül jött el, csakúgy, mint csapattársa, hiszen Leclerc már az első kanyarban átugrotta Russellt. Az első körökben a két Ferrari meglógott a mezőny elől, míg Russell, Norris, és Hamilton utóbbi kanyarlevágásával foglalatoskodott, amit még a rajtnál követett el a hétszeres világbajnok. Verstappen eközben csupán a nyolcadik helyig tudta magát feltornázni, miután körökre beragadt a két Haas közé. Pérez még ennél is gyatrábban állt, a mexikói a 13. helyen körözött a futam első néhány fordulójában.
A Red Bullnak a hétvégén semmi sem akart összejönni
A Ferrari időközben arra kérte Leclerct, hogy legalább 3 másodpercre maradjon le csapattársa mögött, hogy Sainz el tudjon lépni az üldözőktől, de a lágyakon köröző monacói nem igazán akart hallgatni a csapatra, és folyamatosan két másodperc körül autózott a spanyolhoz képest, igaz a második helyen haladó Ferrarit szorosan követte a Russell-Norris-Hamilton trió, így saját csapata kényszerítette patt helyzetbe Leclerct.
A csapat beáldozta Leclerct Sainz győzelméért, azonban nem sokon múlt, hogy ez se legyen elég
Az első hibára egészen a 19. körig kellett várni, Sargeant rakta a falba az egyik jobbos kanyarban a Williamset, a rengeteg törmelék miatt pedig a pályára küldte a versenyirányítás a biztonsági autót. Sainz kapva kapott az alkalmon, és azonnal kereket cserélt, Leclerc-rel egyetemben, viszont a forgalom miatt a monacói rengeteget veszített, és egészen a hatodik helyig esett vissza. Vertsappen a keményeken rajtolt, így a világbajnoki ranglista éllovasa nem állt ki cserélni, ezért hirtelen a második helyen találta magát. Az újraindítás után idén nem látott képek játszódtak le a szingapúri éjszakában, ugyanis az élmezőnybe keveredett Red Bullok nyeletlen baltaként süllyedtek el a mezőny sűrűjében, így a Ferrari baklövése miatt Sainz mögé keveredett Russell, a brit versenyző pedig nagy erőkkel rohamozni kezdte a spanyolt, őket pedig Norris követte tisztes távolságból a harmadik helyen.
Russell mindent megtett a győzelemért, de az utolsó körben a falban végezte
A 30. körre a Red Bullok a 6.-7. helyre csúsztak vissza, és az egész mezőnyt feltartották, míg az első ötös - továbbra is Sainz vezetésével - kezdte leszakítani magáról az üldözőket. Hiába várták a bikások a biztonsági autót, az végül nem érkezett meg, így bő tíz körrel később kénytelen-kelletlen mindkét Red Bull kiállt, és a 15. valamint 17. helyre jöttek vissza. Két körrel később viszont mégis bekövetkezett az, amire vártak, ugyanis Ocon alatt megadta magát a technika, így érvénybe lépett a virtuális Safety Car. Az élmezőny legnagyobb pechjére éppen akkor, amikor elhaladtak a bejárat mellett, így az első ötből senki sem tudott friss abroncsokért kiállni. Egy körrel később csak a két Mercedes cserélt az elsők közül, a két Ferrari és Norris is kint maradt, így a csillagosok 13 másodperces hátrányt szedtek össze a kiállással, de jóval fiatalabb abroncsokkal rohamozhattak a győzelemért.
A Mercedes stratégái ezúttal is remekül vizsgáztak
Az újraindítás után Russell szélsebesen közeledett Leclercre, a csapat pedig Sainzra is rászólt, hogy csipkedje magát, ahogy csak tudja, ugyanis a Mercedes fiatalabb brit versenyzője gyorsan közelít. Az 54. körre aztán utol is érte Russell a harmadik helyen köröző Leclerc-t, majd könnyedén előzte, néhány kanyarral később pedig Hamilton is áthámozta magát a monacói versenyzőn. Négy körrel később a Sainz-Norris párosra is megérkezett a Mercedes kettőse, amikor már csak öt kör volt hátra a futamból. A Mercedesek elképesztő nyomást gyakoroltak a hátralevő fordulókban Norrisra, ám végül Russell tette falba a Mercedesét, így Sainz "könnyedén" gurulhatott be a célba mögötte Norrisszal, és a nevető harmadikként ünnepelő Hamiltonnal. Leclerc közel húsz másodperces lemaradással futott be negyedikként, Verstappen az ötödik helyig kapaszkodott vissza. A csapattársa Pérez a nyolcadikként végzett, kettejük közé Gasly és Piastri fért be, míg az újonc Lawsont a kilencedikként intette le a zászló, nem kis meglepetésre az utolsó pontot pedig az egyik Haas szerezte meg Magnusennel. Folytatás egy hét múlva Japánból!
Az Szingapúri Nagydíj végeredménye:
A bajnokság állása tizenöt hétvége után: