Saab 9-5, a dal vége: milyen használtan?
Elődjeinél megbízhatóbb: Saab 9-5 (2010-2012)
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A második és sanszosan utolsó generációs Saab 9-5 hatalmas és extravagáns lett, na de milyen használtan?
Vicces, vagyis nem az, hanem inkább szomorú, de a második szériás Saab 9-5 bár csak 3-4 éves - majdnem új - modell, kizárólag használtan kapható. Mert ki ne tudná, hogy a "svédek" 2011-ben becsődöltek, s nem is tudni, hogy lesz-e folytatás. Viszont a minap volt szerencsénk kipróbálni és bemutatni egy 2011-es 2.0 TTiD biturbó dízelmotoros, 190 lóerős és 400 Nm nyomatékú példányt órájában alig 68 ezer kilométerrel, minekutána arra is kíváncsiak lettünk, hogy vajon mik az autó típushibái, mivel érdemes számolnia annak, aki beleszeret a hatalmas, több mint 5 méter hosszú szépséges limuzinba.
Kérdéseinkkel a Saab Szervizhez fordultunk, és Győri-Dani Gábortól megtudtuk, hogy a második és sanszosan utolsó 9-5 igazi fehér holló: "Valóban elég kevés került forgalomba Magyarországon. Az importőrön keresztül 81 db, ebből 60 db dízel, 12 db 2,0 literes benzines, illetve 9 db 2.8-as, ugyancsak turbós V6-os benzines. Szürkeimportból is elenyésző mennyiség érkezett az országba" - mondta a Rácz Mobil Kft. ügyvezetője.
Az elődmodelleknél megbízhatóbb
A szakember hozzátette: "Mint minden új modell, természetesen ez is hordozza magában a kiforratlanságból következő félelmeket a gyártók, a szervizek és a tulajdonosok részéről is. Bennem is sok kétség merült fel a megbízhatóságra vonatkozóan, főleg a Saab körül végbemenő változásokat figyelembe véve. Ezekre azonban véleményem szerint rácáfolt az 'új' 9-5. Persze a szerviztapasztalatok lehetnek csalókák, mivel nagyon kevés darabot javítunk az összes többi modellhez képest, de az eddigi tények azt mutatják, hogy mindegyik motortípussal kiadott 9-5 megbízhatóbb, mint elődjei. Nem beszélve az új - lenyűgöző - formáról és a belső dizájnról, kényelemről, ami tényleg egyedivé teszi ezt a modellt."
Saab 9-5, 2010-2012 - műszaki alapadatok
1.6T | 2.0T (BioPower) | 2.8T | 2.0 TiD | 2.0 TTiD | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1998 | 2792 | 1956 | 1956 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | aut./6 | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 180 (5500) | 220 (5300) | 300 (5500) | 160 (4000) | 190 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (2200) | 350 (2500) | 400 (2000) | 350 (1750) | 400 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h (s) | 9,5 | 7,9 | 6,9 | 10,0 | 8,8 |
Végsebesség (km/h) | 220 | 240 | 250 | 215 | 230 |
Fogyasztás - vegyes (l/100 km) | 7,8 | 8,2 | 10,0 | 5,3 | 6,0 |
Akkumulátorsaru le és fel
Nyilván a kései 9-5-nek is vannak azért visszatérő jellemző hibái, de nem sok - hangsúlyozta Győri-Dani Gábor: "Az első szériák több elektromos hibával küzdöttek, melyek különböző formában jelentkeztek. Van, amelyik különféle belső komfortmodulok hibáját jelezte visszatérően, a másik néha elfelejtette a hozzátartozó felprogramozott távirányítót, és egyszerűen nem reagált egyik gombjára sem... Több hasonló, nem nagy, ámbár bosszantó hiba jött elő. Ezekkel természetesen az importőr foglalkozott, mivel kizárólag neki volt hozzá gyári javítási információja. A hibák nagy része egyszerű szoftverfrissítésekkel javítható volt, de akadt olyan is, hogy valamelyik modult cserélni kellett. A legkézenfekvőbb megoldás ma is, ha valamit 'elfelejt' a kocsi vagy nem rendesen működik, ha le/felszerelik az akkumulátorsarukat. Ez gyógyír sok elektromos hibára."
Vezérműlánc és opeles csőhiba
"Mechanikus visszatérő hiba a 2.0T és 2.8 V6 benzineseknél a vezérműlánc idő előtti megnyúlása, ami a változó szelepvezérlés elterjedésének a következménye. A dízeleknél rendszeres a turbó szabályzó szelep meghibásodása, az egyik intercooler cső lyukadása és az EGR rendszer műanyag hűtőjének szivárgása. Ezek azonban nem csak a Saab-tulajdonosokat bosszantó hibák, hiszen a motortérben található alkatrészek megtalálhatóak az Opel Insigniában is... Tudtommal az ominózus intercooler csőből Európában több ezer van rendelés alatt az Opel forgalmazóknál."
Milyen az alkatrészellátás? Drága fenntartani?
"Javíthatóság szempontjából is előrelépés volt az előző modellekhez képest. Nincsenek rajta nagyon egyedi „fura” megoldások, ráadásul sok a hasonlóság az utolsó 9-3 modellek technikai megoldásaihoz, ellenben nem jellemző a kettős tömegű lendkerék, az automata váltó, a generátor és az EGR rendszer általános hibája, mint az elődöknél" - mondja a Saab Szerviz ügyvezetője. "A gyártás leállása kezdetben okozott némi zavart az alkatrészellátásban, azonban ez mára megoldódni látszik, ami köszönhető annak, hogy az Opel ugyanezeket a rendszereket építi a ma is futó modelljeibe, ezért akár náluk is meg lehet vásárolni az alkatrészeket kedvezőbb áron. A speciális Saab alkatrészek továbbra is rendelhetőek, beszerezhetőek a hivatalos forgalmazókon keresztül."
Melyik a leginkább ajánlott motor?
Győri-Dani Gábor még elárulta, hogy remek konstrukciónak tartja a 9-5-öst, s nagyon sajnálja, hogy nem került "megfelelő számban" a piacra. Különösen azt fájlalja, hogy a SportCombit már nem forgalmazhatták, mivel nem volt típusengedélye. "Az összes közül a kedvencem a 2.8 V6 motorral szerelt darab. Ennek a menettulajdonságai, teljesítménye, futóműhangolása, 'motorzenéje' igazán felsőkategóriás élményt nyújt a használójának. A 2,0 literes benzines egy egyszerűbb, kicsit alulméretezett motor a karosszériához viszonyítva. Magabiztosan működik, de nem érezni benne a egyedi, a Saabra jellemző érzést. Készült 1.6-os benzines kivitel is, de ilyet Magyarországon nem adtak el, nem véletlenül, hiszen az ára nem volt versenyképes más típusok kisebb köbcentis változataival. A 2.0 TTID a dupla turbóval már sokkal ütőképesebb. Ennél határozott teljesítmény társul egy gazdaságos üzemhez. Az egyetlen dolog, ami levesz az értékéből, az a hangos motor, aminek a menetzaját nem sikerült tökéletesre fejleszteni" - támasztotta alá a szakember a tesztkör tanulságát is, míg a nem meglepő mód a régebbi 9-5-ösökről szóló Használói véleményekben hideget-meleget is olvasni a modellről. De nyerésre áll a pozitív oldal, amitől a szerviztapasztalatok ismeretében megfontolandó ajánlat a 9-5 a német prémiumtermékek alternatívájaként.
Ja, kivesznek a fenéklemezből, beletoldanak….ahogy te otthon a kerítést, meg a garázskapuit hegesztgeted…szemmérték alapján.
Fogalmad sincs. Reménytelen ennyi hülyeséget a helyére tenni, úgyhogy Zöldre bízlak, nekem sem szakmám a gyógypedagógia.
:-DDD
Lehet, hogy méretazonosak, de ez sajnos nem elegendő. Számos egyéb jellemzője is van a gyári alkatrészeknek, amiknek kevés kivételtől eltekintve az utángyártottak nem felelnek meg.
Asszem én is ilyet teszteltem, jó kis autó volt az. Szerintem nem az Opel nyúlt bele, csak ez lett az új generációs Fiat GM dízel, viszont 2005 körül nem volt olyan alfa amiben modellpremierként bemutathatták volna. De a faceliftek során az 147 és a 156 is is átállt.
Speciel én pont fordítva vagyok a V70es váltójával, olyan mintha két ötödik lenne. Reménykedtem benne hogy csaj le van szabályozva, de tényleg 210re van kalibrálva, így meg értelmetlenül pörgetem a pályán. Mondjuk én 90nel ritkán megyek, az km-ek nagy része pálya vagy város.
Igen nekem is az 1.9 16v Mjet motoros verzió volt maga kis 150 lóerejével sokkal jobb motor ” nyomatékosabb pörgősebb” volt mint az akkor agyon dicsért 2.0 pdtdi 140 lóval a haveromnak akkor passatja volt és ő is megjegyezte mikor kipróbálta , hogy érzésre nem 10 lóerő a különbség a Saab javára hanem több … ráadásul a passat még pár kilóval könnyebb is volt . Egyszer mikor Svájcba mentünk vele 3 személlyel + némi csomaggal lemértük mi a vége gps szerint 228 km/h egyenes úton gyárilag ha jól emlékszek 210 km/h volt megadva de nem is ez a lényeg hanem a 190-200 km/h lehetett mondani egy utazó sebességnek „3600 fordulatnál ” mert innen még ha nem is észveszejtően de gyorsulni tudott a kocsi .Egy bajt tudnék felhozni a váltó áttétele normál használatnál közúton problémás volt mivel 90 km/h nál 6. ban 1500 forgott a motor ahol vibrált és azt nagyon nem szerette ha visszatetted 5 be akkor meg 2000 nél járt és többet fogyasztott … a megoldás az volt hogy 110 km/h val kellett közlekedni 90 helyett …. 😀 így elkerülhető volt a rezonancia és a jól hallhatóan szenvedő motor … a másik hiba az EGR szelep volt ami rendszerint előjött először 60.000 körül kezdte az enyémbe nem volt részecskeszűrő szerencsére azt hiszem azt a dupla turbós diesel kapta meg először legalábbis itt Magyarban … De egyébként visszatérve a motorra az Fiatnál ez a motor 140 Le és 305 Nm volt mikor az Opel belenyúlt kapott egy motorvezérlőt azt hiszem Bosch-ra cserélték lett 150 le és 320 nm utána vette át a Fiat is ezt a vezérlő egységet …
És az 1.9 ctdi motor egy Alfa JTD. Sokáig a Fiattól kapta az opel, is, amíg meg nem kapták a gyártósort Bochumban. De ezt a tényt sokkal kevésbé erőltette az autós szakirodalom, mnthogy a Saabban „opel motor van”. És emlákeim szerint a 93ban mutatkozott be a legújabb, részecskeszűrős motorgeneráció (az utsó 1.9es méretű) valamikor 2004 körül, bár tény, a bevzetésnél nem volt nagy különbség (egy modellév).
Igen, a Skodát nyilvánvalóan lejjebb pozicionálják, de az nem jelenti azt hogy ne profitálna a Golf platform előnyeiből. A marketinpozicionálás ellenére az oktávia brutális opciós listával bírt. Számomra sokkoló volt hogy a IIes oktiba mennyi olyan prémium extra volt, ami pl az E46os bimmerhez nem volt. Egy oktit megkaptál 2 zónás klímával, hátsó ülésfűtéssel, kijelzős első-hátsó radarral.
Ráaádásul az Audi TT ugyanazt a Golf V műszaki alapot kapta mint az Oktavia ugyanúgy csereszabatos alkatrészekkel, még a rendelési kódok is azonosak voltak.
Persze az A3as vagy a TT belseje sokkal igényesebbre konfigurálható mint a legjobb legszebb L and K editionök,
És persze az MLB platform is sok tekintetben eltér a Golf/MQBtől. Az A4tzől kezdve kicsit más a a fekvése az audiknak 🙂
tengelytávot elírtam nyomtávnak … 😀
Na igen ki mit fejleszt de nem értem a TT párhuzamot a Skodával mikor a Skoda köztudottan butított Vw Lásd Fabula, Octávia , Superb … az Audi meg feljavított Vw pl A3 de az A4 től felfelé már más platform és csak a motor illetve a központi vezérlő egységek azonosak … de jelen esetben kiszeded az Insignia első futóművét és azt beteszed a Sabb 9-5 be és minden csavarra pontosan stimmel … itt jóval nagyobb az azonosság különböző részegységeknél mint a TT és egy Skoda közt . Egyébként mint írtam nekem volt belőle kettő is pont 9-3 ból szóval nem kell bemutatni a márkát mikor fékbetét és tárcsa csere volt a szervizesek mondták , hogy ne a Saab ablakba álljak be mert ott ugyan azt kapom Saab jellel 30.000 drágábban hanem kérjek Opel dobozosat …. innentől kezdve írhat , mondhat bárki bármit az alkatrészek 705 megegyezik egy Insigniával ami nem feltétlenül baj csak az nem prémium ligában játszik ahová a Saab-ot szánták . Itt senki nem mondta azt hogy a régebbi 9-3 nak köze lett volna az opel alkatrészekhez bár később az 1.9 ctdi motort belerakták abba is … hanem erről a típusról szóltak a hozzászólásaim . Egyébként a 9-3 alváza annyiban tér el egy Vectra alváztól hogy kivettek belőle 3 centit így lett a 267 cm a nyomtáv mivel ha azt bent hagyják és marad 270 cm mint a Vektrának túl közel esett volna az akkor futó 9-5 273 cm-jéhez és senki nem vette volna azt … ezért vettek ki belőle 3 cm et és csak ennyiben másabb az alváza … ha megnéznéd a hossztartók és a kereszt tartók szinte mm re pontosan ugyan ott futnak a két kocsinál … szó mi szó a 9-3 ast egy Vectrából fejlesztették ki a Saabosok a szóban forgó 9-5 alvázát pedig valóban a Svédek fejlesztették de minden mást a GM adott hozzá … az én megítélésem szerint ha van egy anyacég jelen esetben a GM és az alvázon kívül minden mást ő biztosít ráadásul van az anyacégnek is egy ugyan olyan modellje kisebb tengelytávolsággal akkor az nem feltétlen a fejlesztő cég terméke hiszen elég kevés hozzáadott értéket képvisel … Én sajnálom a Saab -ot mert GM alá került a GM megpróbált belőle prémium márkát csinálni látták hogy ez nem jött össze és fogták szándékosan tönkretették inkább mint hogy a konkurensek kezére jusson ráadásul az Opel ezáltal piaci részesedéshez jutott az Insigniával mivel nem volt már Saab 9-5 konkurens … véleményem szerint ez történt a Saab márkával .
Csak nem mindegy hogy ki fejleszt kinek. Az insigna valszeg azért lett annyira nehéz mert a platformot a 9-5ösnek fejlesztették a svédek.
Rengetek közös eleme van az Audiknak, mégse hívják a TT-t skoda kupénak. Pedig nyugodtan lehetne, van annyi köze a TTnek az oktávuiához mint a 9-5nek az insignához.
Ahol ez az opelozás igazán vérlázító, az a korábbi saabok esete. Az első 9-5nek annyira nincs köze a Vectrához, hogy az már tényleg erőltetett. Egy 97es modell, tele olyan modern extrákkal és legjobb törésbiztonsági megoldásokkal amihez a nagy szupercégek is vért izzadtak és kooperáltak. Ha a 9-5 vectra B lett volna akkor nem ér el kiváló eredményt az NCAP-n. Ellenben ott a Vectra C, erősen túlméretes, de mind biztonság mind extrák terén. 2002ben, nyilván saab alapra. Csak ehhez a németeknek be keleltzt volna ismerni hogy ők „másoltak”, és ezz zavarta az egójukat. meg jobb is lehúőzni a konkurenset egy ilyen nem fair csúsztatással/hazugággal.
Aztán ott a 9-3 II, amelynek kifejlesztése űállítólag igen sokba került. Mérete is más mint a Vectra C, vectra ronkoság annyi lehet amennyiben a Vectra Saab alakokra épül. A svédek m utatták be a legújabb FIatr GM dízeleket, bár FIat (alfa) fejlesztés, a 93-as évekkel előbb kapott részecskeszűrőt, mint az opel vagy az alfák.
Szóval a Saabnál elég komoyl érdemi munka/fejlesztés zajlott, a GMnek jobban ki kellett volna állni mellettük, mert az Opel miatt nem fair módon nyírták őket.
Csak még annyit , hogy írják itt teljesen más modell nos nézzük a közös OPEL alkatrészeket : alváz Insignia + 10 cm toldás , első futómű ,hátso futómű Insignia OPC , 4 hengeres bentin motorok , 4 hengeres diesel motorok , manuális váltó , automata váltó , féktárcsák, fékbetétek , komplett futómű alkatrészek , a belső térben számos Opel kapcsoló , az autó teljes elektronikai betrendezése Opel beleértve a navigációt is … ez számomra az autó 70% kitevő közös alkatrész … egyedül a külső dizájn és a karosszéria elemek Saab-ok és az autóban lévő ülések … a Bugatti Veyronban ennyi Skoda alkatrész nincs a Ferrari 415 Italia -ban is a szivargyújtónál lévő műanyag bizbasz megtalálható egy Fiat Pandában még sem mondják rá , hogy Fiat Panda … de ha ennyi közös alkatrésze lenne mint itt már elgondolkodnának rajta .
Nem katalógusból nézegettem ezt a kocsit konkrétan ebből a márkából volt 2 új 9-3 Saab-om egy időben … de mire a 9-5 meg tudtam volna venni újban már nem gyártották használtat meg nem akartam venni … de így visszagondolva szerencsém volt , hogy akkor már nem gyártották a kocsit mire a 2 darab 9-3 2 éves lett , hogy cserére érett… egyébként szerintem a Sabb nem egy kiforrott konstrukció 9-3 nak is bőven voltak hibái pedig akkor a modellciklusa vége felé járt már … ez részben betudható az Opellel való rokonságnak .
Szerencsére nem szoktam venni használt autót ” ha nem tudom kifizetni újba az adott márkát amit kiszemeltem volt már ilyenre példa akkor választok egy számmal kisebb modellt …nálam ez nem presztizs kérdés hogy BMW 5 ben ülök vagy csak egy 3 ban … „… nekem a Sabb-ba mikor összegyűrődött az oldal ajtó csak az üres ajtó beszerzési ára volt 270.000 ft ha lett volna hozzá utángyártott biztosan megveszem mert legalább 100-al olcsóbb lett volna . Az utángyártott alkatrészek is méret azonosak mivel és ugyan olyan jók mint a gyári mivel minőségi szempontok alapján meg kell felelniük egy bizonyos normának … nem a 20.000 forintos Kínai gagyira kell gondolni mindjárt .
Csak annyit még hogy az komenteljen Aki legalább látott ilyen auto! Katalogus Trolok légyszives ne! Kösz
Nem tudom te miröl beszélsz!? 6-7 körül vannak az árak! Nekem aero van 2011 átszámitva 7.2 m volt 40.000km ment.
És ezt mire alapozod mikusz? (ha már becézgetjük egymást)
Farkaska ! Ha következetes akarsz lenni a már többször leírt elveidhez / csak akkor pofázunk , ha azt konkrétan bizonyítani is tudjuk / akkor most ebben a témában nem egészen vagy kompetesn a megnyilatkozásod alapján . Sorry !
Utángyártott karosszériaelem? Jézus! Szívből kívánom, hogy csak ilyenből tákolt használt autót vásároljál….
Ez az autó nem egy Insignia. Sok közös alkotóeleme van, de nem ugyanaz, más emblémával. A Bugatti Veyronban is van annyi Skoda alkatrész, mint ebben Opel, mégsem hörög senki, hanem összekakilja magát már csak a látványtól is.
Ne vessük már el a sulykot. Mi értelme?.
Gyorsan megnéztem a használt autó kínálatot benzines automata rákerestem mert fel villanyozott a cikk hogy tényleg jó vétel lehet de tévedtem … és mit ad isten ugyan olyan évjáratban ” 2010-2011″ kapni A6 Audit , BMW 520i nem is egy darabot hozott fel hasonló felszereltséggel azért igen csak elmentek otthonról azoknál akik egy 2011 es évjáratú 2.0T Opel Insigniáért amin Saab jel van elkérnek 10.000.000 forintot mikor új korában sem volt több 15 nél . Egyetlen egy érv szól a használt 9-5 mellett az hogy Opel alkatrészekkel olcsóbban javítható mint az Audi A6 viszont karosszéria elemekkel már más a helyzet ha törik mivel abból nincs bontóban semmi marad a horror áron ” gyári ” mivel senki nem állt rá az utángyártottak gyártására … Szóval aki 9-5 öt vesz használtan az 2 szer is gondolja át …
Gratulálok a cikkhez! Biztatlak titeket más márkák esetében is ennyire őszinte anyagok összeállítására.
Köszi, örömmel olvastam!