S90 és XC90 Polestar – a közeljövő új Volvói lehetnek

Névváltás előtt áll a Volvo S80, grafikán az XC90 Polestar

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volvo visszamegy a kilencvenes évekbe, amikor még az S90 volt a csúcsmodellje. Az S90 az S80-ast válthatja, várható az XC90 Polestar is.


A Volvo S90-es volt a svédek egyik utolsó hátsókerékhajtású szedánja. A 900-as sorozat csúcsmodelljét, a 960-ast 1996 és 1998 között hívták S90-esnek, hogy jobban illeszkedjen az S40-essel megkezdett új nevezéktanba. A sorozat szerényebb változata volt a 940-es, de mindhez volt turbós motor is, és a legendás 2,3 literes B23-as blokk is ebben a szériában búcsúzott. A Volvo most megint a névzavar miatt nyúl a 90-es számhoz. A jelenleg futó S80-as kombiját még a bemutatásakor lejjebb pozicionálták a rövidebb tengelytávú limuzinnál, így V70 lett a neve. Az új generációban mind 90-es lesz: S90 limuzin és hosszítottan S90L, nem csak Kínának, V90 és az XC70-est váltó V90 Cross Country kombik. Korábban már hírbe hozták a névváltozást, de most úgy néz ki, az új XC90-es bemutatásával teljes lehet majd a 90-es család.
Hirdetés


Még csak pár napja láttuk először az XC90-est, de X-Tomi máris megrajzolta a felspécizett változatát. A nem hivatalos Polestar változaton egyediek és hangsúlyosabbak az első kötények, változott a lökhárító formája és az egész karosszéria lejjebb van, mint a szériakivitelen. Polestar logó díszíti a hűtőmaszkot, feketék a tükörházak és a tető is, látványos az ötküllős felniszett. Eddig hivatalosan nem esett még szó az XC90 Polestarról, de jó eséllyel lesz ilyen sportos kivitel is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:37
    Permalink

    “már bőven csereérett S80”. Hát, az S80 2006os, (a V70 2007es), azóta 3-4 szer teljesen lecserélték mindenét (motorkínálat 3X, fed elektronika 3x, külső és belső átrajzolva), az Audi A4 ugyanolyan idős (plusz 1 év), fele annyit nem fejlesztettek bele, mégis tovább küzd az azóta néha 2x is megújult (pl W204 C klasse később jött és előbb ment) konkurenciával. Aztán ott a Q7 ami már lassan 10 éves. Mégse cserélik (szerintem most is naprakész).

    Amúgy a növekedés ésszerű, az S80 elvileg egyszerre váltotta volna az S60ast is, úgy hogy az S40 és az S80 lett volna a lépcsőspaletta, egy fél számmal föléje meg ott volt a Jag XF a Ford csoporttól. Persze ezt még a régi FoMoCo időkben találták ki, azóta sok minden változott.

Vélemény, hozzászólás?