S90 és XC90 Polestar – a közeljövő új Volvói lehetnek
Névváltás előtt áll a Volvo S80, grafikán az XC90 Polestar
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo visszamegy a kilencvenes évekbe, amikor még az S90 volt a csúcsmodellje. Az S90 az S80-ast válthatja, várható az XC90 Polestar is.
A Volvo S90-es volt a svédek egyik utolsó hátsókerékhajtású szedánja. A 900-as sorozat csúcsmodelljét, a 960-ast 1996 és 1998 között hívták S90-esnek, hogy jobban illeszkedjen az S40-essel megkezdett új nevezéktanba. A sorozat szerényebb változata volt a 940-es, de mindhez volt turbós motor is, és a legendás 2,3 literes B23-as blokk is ebben a szériában búcsúzott. A Volvo most megint a névzavar miatt nyúl a 90-es számhoz. A jelenleg futó S80-as kombiját még a bemutatásakor lejjebb pozicionálták a rövidebb tengelytávú limuzinnál, így V70 lett a neve. Az új generációban mind 90-es lesz: S90 limuzin és hosszítottan S90L, nem csak Kínának, V90 és az XC70-est váltó V90 Cross Country kombik. Korábban már hírbe hozták a névváltozást, de most úgy néz ki, az új XC90-es bemutatásával teljes lehet majd a 90-es család.
Még csak pár napja láttuk először az XC90-est, de X-Tomi máris megrajzolta a felspécizett változatát. A nem hivatalos Polestar változaton egyediek és hangsúlyosabbak az első kötények, változott a lökhárító formája és az egész karosszéria lejjebb van, mint a szériakivitelen. Polestar logó díszíti a hűtőmaszkot, feketék a tükörházak és a tető is, látványos az ötküllős felniszett. Eddig hivatalosan nem esett még szó az XC90 Polestarról, de jó eséllyel lesz ilyen sportos kivitel is.
Turbó, nem jó. menőmanó megmondta. Ne vitatkozz!
“már bőven csereérett S80”. Hát, az S80 2006os, (a V70 2007es), azóta 3-4 szer teljesen lecserélték mindenét (motorkínálat 3X, fed elektronika 3x, külső és belső átrajzolva), az Audi A4 ugyanolyan idős (plusz 1 év), fele annyit nem fejlesztettek bele, mégis tovább küzd az azóta néha 2x is megújult (pl W204 C klasse később jött és előbb ment) konkurenciával. Aztán ott a Q7 ami már lassan 10 éves. Mégse cserélik (szerintem most is naprakész).
Amúgy a növekedés ésszerű, az S80 elvileg egyszerre váltotta volna az S60ast is, úgy hogy az S40 és az S80 lett volna a lépcsőspaletta, egy fél számmal föléje meg ott volt a Jag XF a Ford csoporttól. Persze ezt még a régi FoMoCo időkben találták ki, azóta sok minden változott.