1982 óta több mint 10,5 millió C-osztályt adtak el
Teljesen új generáció érkezett a Mercedes-Benz C-osztályból, ami annyira jól illeszkedik az új formanyelvbe, hogy először nehéz is volt megkülönböztetni az E-osztálytól. Persze közelebbről nézegetve már feltűnőek a különbségek, pedig a C-osztály most nem is az E-hez, hanem mindjárt az S-hez közelített a tudását tekintve. Természetesen méretben azért teljesen más történet a két autó. Az új limuzin és kombi tengelytávolsága egyaránt 2865 mm, ráadásul a hosszúságuk is egyező, 4751 milliméter.
A kamu kipufogóvégek itt sem maradhattak el
A cég magyarországi történetének legjobb hónapja idén márciusban volt, 561 autó eladásával
Nagyon érdekes a formaterv abból a szempontból, hogy a dizájnerek próbáltak olyan vonalakat papírra vetni, amelyek mindenhol lekerekítettek. Kevés az éles részlet, a motorháztető domborításain, illetve az első fényszórók sarkain kívül minden kerekded. Még a hűtőrács is, pedig egy kicsit trükköztek vele, mert olyan, mintha egy hétszögletű síkidom állt volna modellt hozzá, de ahol a vonalak találkoznak, ott is lekerekítették a szögeket. Ugyanakkor az AMG Line modellek látványosan más formájú hűtőmaszkot és lökhárítódíszeket kapnak, így még többféle ízlésnek képes megfelelni az autó. Oldalt is ez a lekerekítettség uralkodik, illetve a hátsó túlnyúlást egy kicsit megnövelték, a dinamikusabb összhatás érdekében. Ebben játszhatnak szerepet a 17-19 colos felnik, amik vadíthatják vagy épp szolidabbá tehetik az autó megjelenését. Végül hátul is teljesen új rajzolatú lökhárítót találunk, illetve kétrészes hátsó lámpákat, amelyek formája ugyancsak jól passzol az aktuális formanyelvhez.
Három új fényezés érkezett, amelyek közül a Spectral kék a leglátványosabb
A Mercedes "digitális" LED fényszórói 1,3 millió mikrotükör segítségével megtörik, vagy szétterítik a fényt, így nem vakítják annyira a szembejövőket, de mégis szinte nappali fényességet varázsolnak
Bent szinte látom a szlogent, ami alapján a műszerfalat tervezték: “digitalizáció mindenek felett” - napjainkban már nem meglepő, hogy a középkonzolra egy hatalmas táblagépet illesztettek. Erről kezelhető minden, de a kezelését szokni kell, ami időbe telik. Ugyanakkor látványos, ahogy a 11,9 colos képernyőt egybeépítették a középkonzollal, egyfajta lebegő hatást elérve, valamint hasznos megoldás, hogy hat fokkal a vezető felé fordították. Az új kormánykeréken, ami már a
frissített E-osztályban is felbukkant, ugyancsak ott vannak az érintésérzékeny felületek, innen is lehet sok mindent kezelni, ám ugyanúgy megszokást igényel. Aztán persze nagyon logikus és gördülékenyen megy, de időt kell szakítani a megtanulására. Természetesen a kormánykerék mögött is digitális a műszeregység, 12,9 colos méretben, többféle megjelenítési lehetőséggel. A dizájnt tekintve feltűnő, hogy egyfajta yacht hangulatot próbáltak teremteni. Sikerrel. A kényelemről pedig nem szeretnék sokat ömlengeni, hozza, amit egy Mercedestől elvár az ember. Kiváló anyaghasználat és összeszerelés, fotelszerű ülések, nagy csomagtér, főleg a kombi esetében, amely alapból 490 literes, kivéve a konnektoros hibridet, amelynél 360 literről indul. A limuzin sem szégyenkezhet az alapból 455 literes poggyásztérrel.
Online szolgáltatások tömkelegére képes az infotainment
Akár 710 wattos Burmester hangrendszer is rendelhető
Motorfronton elég egyszerű a helyzet. 3 benzinmotor, 3 dízelmotor és egy PHEV hajtáslánc szerepel a palettán. Ám a 3 benzines valójában csak kettő blokk, különböző teljesítményszintekkel. A belépő a 180-as, ami négyhengeres, 1,5 literes turbómotor 170 lóerővel. Felette a 200-as következik, ami még szintén az 1,5-ös motor, de már 204 lóerővel. A 300-as már kétliteres, 284 lóerővel, emellett mindegyik 48 voltos lágy hibrid, illetve mindannyian tudják a plusz 27 lóerőt túltöltéssel, korlátozott ideig. A rövid menetpróbán a 180-as és a 300-as is ott volt. Előbbi egy józan választás a közlekedéshez. Kissé nyomatékszegény, de a kényelmes autózáshoz elegendő a paripáinak a száma. A 300-as már sokkal inkább élmény kategória, akár összkerékhajtással megspékelve. Na, meg a hátsókerék kormányzással, de erről picit később.
Bármelyik benzines jó választás, a 180-as bőven elég a normális közlekedéshez, a 300-as már élményautózásra is jó
A dízeleknél mindegyik kétliteres, szintén lágy hibridek. A 200 d, a 220 d és a 300 d szerepel a listán 164, 200 és 260 lóerővel. Ezek közül a 220d-t próbálhattuk, valószínűleg nem véletlenül. Ez egy arany középútnak tűnik. Ereje meggyőző, akár egy kis sportos rohangáláshoz is, de a kényelem a fő ismérve. Összkerékhajtás itt is a második lépcsőfoktól kérhető. Viszont a PHEV modellekkel egyelőre nem találkoztunk, de az ígéretek szerint akár 100 kilométert is képes lesz majd tisztán villanyhajtással megtenni.
A dízelek fogyasztásáról egyelőre nem kaptunk pontos képet a rövid menetpróbán
Talán nem hangsúlyoztam eddig eléggé, de az új C-osztály mindenben az S-osztályra próbál hasonlítani. Mégis kiszedtek egy lehetőséget az extralistájáról, amivel még inkább hasonlíthatna. Mégpedig a légrugózást. Ám jó okkal tűnt el a kínálatból. Egyszerűen nem volt rá elég nagy a keresletebben a kategóriában. Persze nélküle is ügyes az autó futóműve. Extraként kérhető adaptív lengéscsillapítással és ültetéssel, vagy épp sportfutóművel, ízlés szerint. Ugyanakkor mindegyikben közös, hogy a hátsó kerekek 2,5 fokos szögben képesek elfordulni, így segítve akár a parkolást, akár a stabilitást tempós kanyarokban.
Légrugós futómű már nem rendelhető
Végső soron az új C-osztály elég széles igényeknek képes megfelelni, bár az tény, hogy rendesen megugrott az ára. Az alapnak számító C 180 limuzin 15 381 00 forintról indul, míg a jelenlegi plafon a C 300 4MATIC limuzin már 19 744 000 forintról indul. A konnektoros hibridek viszont még nem szerepelnek a konfigurátorban, de hamarosan érkeznek.
15 millió forint felett indul az új C-osztály ára
Az AMG Line és az Avantgarde modellek hűtőmaszkja különbözik. A felnik 17-19 colos méretben szórnak
„1982 óta több mint 10,5 millió C-osztályt adtak el…”
Mármint a 190-essel együtt 😀 Azért ez egy trükkös dolog: nem hiszem, hogy pl. a Ford is egybeszámolja a Focust az Escorttal, a Mondeót a Sierrával, vagy az Opel az Astrát a Kadettel, az Insigniát a Vectrával és az Asconával, a Toyota a Carinát az Avensis-szel, a Renault a Mégane-t a 19-essel, stb…
Nem, nagyjából azok csinálnak hülyét magukból akik 40 év alatt 8 teljesen különböző autót próbálnak egynek eladni.
A VW Bogár ezt tudta valójában is (persze ehhez kellett kontinenset ugrania). A többi (VW Golf, Corolla) csak majomkodik a címmel. Mindamellett hogy az elismerendő ha hosszú ideje részt vesznek egy kategóriában, csak kár hagyni hogy pár hülye marketinges agymenését gondolkodás nélkül visszaböfögjék.
Tök mindegy mi a neve, a Mercedes 190 egy új kategóriát teremtett, amit azóta is sokan próbálnak másolni, a Mercedes esetében pedig valamennyi generáció a kategória egyik mérvadója.
Senkinek sincs kétsége afelől hogy az Avensis az a Carina utódja. A két modellnek (Carina E és Avensis I) műszakilag sokkal több köze van egymáshoz, mint pl a Carina E-nek és a Carina II-nek.
Ahogy pl a Mondeo III és a Volvo V70 is sokkal közelebbi rokonok, mint a Mondeo III és a II.
Szóval ez csak egy üres marketing duma…
Csillog a sok műanyag, mint a babapopsi.
A tablet műszerfal itt sem lett szép. De legalább olcsó.
Amit a szerelőktől hallok azok alapján ez egy mercédes külsőbe tett Renault, illetve hogy h 100-150000 km felett tényleg nem szabad megvenni már őket 🙂
Persze fogalmazhatunk úgy is, hogy az utolsó igazi Mercedesek a 190 és 124 -es szériák voltak.
Új autóként megvéve persze még tökéletesen kiszolgálják az embert.
Én azzal a szerelőtől nagyon óvatosan vennék ezután bármilyen infót… 🙂
Ezeket a marhasgokat a kocsmai haverokat szokott hülyíteni azok meg úgysem látnak 20 évesnél újabb Mercedest…
Sok marhaság van tény , de azért az Árendás szervízben bízok 🙂
Nagyon szép lett, nyilván a Merci általában ilyen, de persze ízlések és pofonok kérdése a szépség. A benzinest a 2 literes motorral venném, a dízellel meg biztosan rendben van. Ennek a Renaulthoz sok köze nincs, az 1,33-as motorral (ami Merci-Renault közös fejlesztés) nem kapható a C, mellesleg az (is) egy nagyon jó motor. Kombi párti vagyok, de valahogy a kombi mindig jobban tetszik a 3-mas BMW-nél és az A4-esnél is.
Mesélj mester mi Renault ebben az autóban?
Esetleg a 205-ben volt 1.6 diesel de annak az ára is lejjeb van mint a 651-es mercedes motorral szerelteknek.
Csalfa W201=190 1982-1993
W202 1993-2000
W203 2001-2007
W204 2008-2014
W205 2014-2021
W206 2021-
Pont annyi köze van hozzá mint a corolláknak egymáshoz.
„Pont annyi köze van hozzá mint a corolláknak egymáshoz.”
Figyu, annak nyilván oka van, hogy pl. a Golfnál, a Passatnál, a Corollánál sosem merült fel pályafutása során a névváltás(az „Auris-éra” csak Európában volt egy ideig, máshol a Corolla név ugyanúgy ment tovább azalatt is). Ha egy gyártó nevet változtat, akkor viselje a következményeit: az eladásokat az új név bevezetésével egyidejűleg a nulláról számolja. Nyilván azért teszi, mert annyira elhúzott mellette a konkurencia, hogy még a típusnevet is dobni kell, annyira nagyot kell villantani. Te se tudnád a Focuson elképzelni az „Escort” nevet, vagy az Insignián a „Vectrát”, az „Asconát” meg pláne nem. Ki van ez találva…
Annak, hogy egy típusnév változtatás nélkül megy hosszú évtizedekig, többek között az a haszna, hogy a gyártó felvághat vele, milyen sikeres szériáról van szó és hogy fogalommá érett a neve. Marketing. Nem véletlenül írják, hogy majd’ 50 millió Corolla fogyott már fennállása során, de azt sehol se látod, hogy pl. a Renault azzal dicsekszik, hogy mennyi 21-est, Lagunát, Latitude-öt és Talismant adott el összesen. Nem hozakodnak elő vele, mert tudják, hogy ciki. A termék lépten-nyomon megbukott, ezért kellettek időről-időre az új nevek. Mindeközben egyes riválisok az évtizedek óta jól bejáratott nevekkel magabiztosan menetelnek tovább előre, mert megtehetik…
Ez még a szokásosnál is nagyobb marhaság tőled.
Nem attól kell átnevezni mert műszakilag más.
A Corolla az egyik legjobb példa arra, hogy totálisan ellentétes filozófiával hoznak új modellt. Nemcsak a műszaki alap más, de a békalámpás Corolla pl olyan mintha beszántották volna a teljes fejlesztőgárdát…
Nem csak műszakilag. Általánosságban mindenhogy. Új éra, új „időszámítás” kezdete. A Golfnál, a Passatnál vagy a Corollánál nem volt ilyen drasztikus váltás, kivéve, hogy a ’80-as évekről a ’90-es évekre ráfordulva gömbölyíteni kezdtek, de akkoriban mindenki ezt csinálta…
Te nem gondolod, hogy anno a Focus megtervezésekor a Ford már annyira szégyellte az Escortot, hogy legszívesebben letagadta volna? Vagy az Opel a Kadettet? A Citroen a Xsarát, amikor kijött a C4-es? És így tovább? Létezik ám egy olyan dolog, amivel sok gyártó szokott küzdeni: hogy elöregszik a vásárlóközönsége, és fiatalítani szeretne. Ezt csinálja jelenleg a Merci vagy a Caddy is. Van, aki ilyenkor a fiatalok fülének jobban csengő neveket dob be és dobja az „öreguras” hangzásút, lezárván egy korszakot és egy újat kezdve.
Akárhogy is, a Golf-, Passat-, Corolla-, Hilux-, 911, Land Cruiser-, Mustang-, Suburban-(stb.) generációkat egymás mellé állítva látszik a konzekvencia, ugyanannak a filozófiának a következetes továbbvitele. A Renault is eljutott oda a Clióval, hogy lassan már emblematikus típusnevük lett, olyan régóta fut. De a többi kategóriában rendre elhasaltak, ezt szintén látod, ha a generációkat egymás mellé rakod. Ordít a Mégane-okról, a felső közepes próbálkozásaikról a vérverítékes erőlködés, a következetlenség, az „egyik ilyen, másik olyan”, hogy kínjukban már mindent megpróbálnak, csak sikerüljön már végre…
Na ja de a w201-nek a beceneve baby benz