S-Cross, Yaris Cross, Arona – ki nyer ma?
Közös körön a SEAT Arona, a Suzuki S-Cross és a Toyota Yaris Cross
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Suzuki és a Toyota egyértelműen SUV-nak mondja és öltözteti a saját újdonságát, a SEAT pedig a frissített Arona crossoverrel indul ellenük. Vajon melyikük a legjobb? Pontosabban melyikük miben a legjobb?
Vadonatúj a Suzuki S-Cross és a Toyota Yaris Cross is. Frissült a SEAT Arona is, sokan nem is gondolnák, de méretével és használhatóságával nagyon közel áll a trió másik két tagjához
A Suzuki 17, a Toyota 18, a SEAT 16 colos felniken érkezett a tesztre, rugózási kényelme utóbbinak a legjobb
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
SEAT Arona | 4154 | 1780 | 1537 | 2566 | 400-1280 |
Suzuki S-Cross | 4300 | 1785 | 1580 | 2600 | 430-1230 |
Toyota Yaris Cross | 4180 | 1765 | 1595 | 2560 | 320-1097 |
Az S-Cross a leghosszabb és a legszélesebb, valamint a legnagyobb tengelytávolságú, ez egyértelműen érződik is utasterében
SEAT Arona | Suzuki S-Cross | Toyota Yaris Cross | |
Belső szélesség elöl [mm] | 1450 | 1475 | 1400 |
Belső szélesség hátul [mm] | 1420 | 1435 | 1410 |
Belmagasság elöl [mm] | 950-1030 | 930-990 | 920-990 |
Belmagasság hátul [mm] | 990 | 950 | 940 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] | 255 | 270 | 150 |
Ülőlap hossza elöl [mm] | 515 | 495 | 465 |
Ülőlap hossza hátul [mm] | 505 | 505 | 455 |
Csomagtér maximális szélessége [mm] | 1210 | 1310 | 1210 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 1000 | 1030 | 970 |
Csomagtér magassága [mm] | 560-800 | 425-510-940 | 320-660 |
Csomagtér hossza [mm] | 700 | 790 | 760 |
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] | 1550 | 1630 | 1500 |
Raktérnyílás szélessége [mm] | 1050 | 1080 | 1090 |
Raktérnyílás magassága [mm] | 780 | 720 | 950 |
Csak a SEAT kerékjáratai nem "vasaltak"
A friss Arona színesebb belteret kapott, az egyetlen hibridségtől és összkerékhajtástól mentes tesztautó a legszerényebb önsúly miatt a leginkább élénknek bizonyult
Az Arona már családi autónak is korrekt méretű, ülései kényelmesek
Alaphelyzetben 400, bővítve 1280 literes az Arona ügyes álpadlót, bővítve sík felületet adó csomagtere
A három autó hajtáslánca három különféle iskola.
A SEAT mondhatni, hogy hagyományos 1.0 TSI motort alkalmaz. Három henger, turbó, meg persze közvetlen befecskendezés, 110 lóerő és 200 Nm, már 2000/perctől élvezhető nyomaték. És meglepetés, de a trió legszerényebb (nem egész 1160 kg) saját tömegével az Arona meglepően légiesen és dinamikusan mozgott a gyorsan kapcsoló, 7 fokozatú DSG váltóval. Katalógus szerint mindössze 0,1 másodperccel jobb a 100-ra gyorsulása az összkerekes és automata S-Crossénál, de sokkal agilisabbnak tűnt. Fogyasztása a tesztkör végére 7 l/100 km lett, ami voltaképp nem is rossz érték az 5,7 l/100 km WLTP értékhez mérten, de majd látható lesz, van nála kedvezőbb üzemű versenyző is. Olcsóbb viszont nincs, a tesztautók közül a Style alapellátmányú Arona büszkélkedett a legszerényebb, még 8 millió forint alatti vételárral. Ha viszont csupán fronthajtású, hasonló ellátmányú S-Crosst tettünk volna mellé, az azért érezhetően, több mint 1 millió forinttal olcsóbb lenne, de áráért a fronthajtású Yaris Cross Hybrid második (Comfort) felszereltségi szintje is megkapható.SEAT Arona 1.0 TSI DSG Style | Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 6AT AllGrip GLX | Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i Executive | |
Emissziós norma | Euro6 | ||
Üzemanyag | Benzin | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1373 | 1490 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta/-fokozat | DSG/7 | Automata/6 | e-CVT |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 110 (5500) | 130 (5500) | 92 (5500) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 200 (2000-3500) | 235 (2000-3000) | 120 (3600-4800) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,1 | 10,2 | 11,8 |
Végsebesség [km/h] | 190 | 195 | 170 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] | 5,7 | 6,3-6,6 | 4,6-5,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 113 | 142-18 | 105-116 |
Saját tömeg [kg] | 1158 | 1195-1235 | 1265 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1740 | 1685 | 1720 |
Abroncsméret | 205/60 R16 | 215/55 R17 | 215/50 R18 |
Garancia | 2+2 év/200 000 km | 3 év/100 000 km, 10 év a hajtásláncra | 3 év/100 000 km |
A tesztautó ára (Ft) | 7 791 000 | 8 850 000 | 10 675 000 |
A megújult S-Cross beltere kellően igényes, a GLX csúcskivitel infotainment rendszere vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozást is tud, a többiek csak kábeleset
Az új S-Cross üléseire is igaz, hogy hangsúlyos tartásuk miatt a testesebbek számára szűkösek, normál testalkattal viszont kényelmesek, a helykínálat egyértelműen itt a legjobb
Az álpadlót a padlóra téve 430, ülésdöntéssel az Aronáénál hajszálnyit szerényebb, 1230 literes az S-Cross csomagtere
A hármas leginkább kisautós modellje a Yaris Cross, nem tudja, nem is kívánja letagadni az alapjait adó Év Autója díjas modellt
Bár a trió legkisebbje a Yaris, itt is el tud férni akár négy felnőtt is, de a hátsó sor már kompromisszumos. Parkolóhelyet találni viszont vele a legkönnyebb
Az összkerekes 320 literes alapméretével nagyon elmarad a kalaptartóból is csak egy hálót adó Yaris Cross csomagtere a konkurensektől. A 40:20:40 arányú döntés praktikus a dupla pohártartóval, de jól mutatja: a középső hely csenevész
A tesztautók tágasság szerinti, egyben a fogyasztásuk alapján adódó sorrendben
Városi használatra a Yaris Cross a legjobb, családi autónak viszont a SEAT és a Suzuki is alkalmasabb
Kimaradt az összehasonlításból, hogy az Arona kapható még drágább 4 hengeres 1.5 TSI motorral,
valamint a Yaris Cross is elérhető olcsóbb szívó motorral.
A Yaris benzinesről sehol nem írnak. Sajnos. Vagy már nem is érdemes venni?
Csak szegényebb országok piacaira viszik a hibrid nélküli benzinest, s ott is igyekeznek eldugni, nyilvánosságnak nem mutogatni. Nem rossz sem az 1.0 3 hengeres, sem az 1.5, de a Renault, Peugeot vagy Ford sem rakja ki a kirakatba az alapmotorjait, mert tudják, hogy az elektromos autók világába született YouTube tesztelők pillanatok alatt közröhej tárgyává tennék a 15-20 másodperces 0-100 gyorsulások miatt ezeket a termékeket.
A recept minden gyártónál ugyanaz: a tömeg-gyártott turbós vagy hibrid hajtásláncba szánt motorok lebutított, szívócső befecskendezéses változatait árulják, gyakorlatilag a Dacia célközönségre lőnek ezekkel.
A Yaris Cross szívó motoros alapváltozata több lóerős, mint a hibrid. A súlya pedig kisebb, tehát fürgébben mozog. És jóval kevesebbe kerül.
Még szerencse hogy Magyarország egy gazdag ország igaz én a béremen ezt nem veszem észre csak az árakon. Ezért marad a benzines Cross. Szerintem az az elektromos világ még csak kopogtat, az ajtó mögött állunk még egy darabig míg kinyílik.
„Toyota hibridekkel nem azzal van a bajom, hanem a magasabb felszereltségű verziók jelentős gördülési zajával. Ez a Yaris Cross esetén fokozottan kijött, autópályán ráadásul ez bizonyult a legjelentősebb szélzajúnak ”
Ezt nem vártam. Szívó motorral várható kis javulás?