Rúgnivaló rozsdakupac – Subaru Impreza Wagon
Egyszer az évben imádnivaló - Subaru Impreza Wagon 1.6 4WD, 1999 – használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ugye nem vagyok itt egyedül azzal, hogy viszket a tenyerem, ha csak egy kis hó is leesik? Imádok ilyenkor vezetni, csak kell valami, amivel tényleg jó móka. Na, egy ilyen Subaru az, de felejtsd el, hogy veszel egyet.
Egész jól kiadta az idei első nagy havazás, már a tesztautók és a betervezett programok szemszögéből. Összejött egy kisebb gumiteszt valós téli körülmények között (az ízelítőt már lehoztuk, további eredmények hamarosan!) és két pickupot teszteltünk, amikhez szintén jól jött a bokáig érő hó. Úgy hempergőzött a két teherautó a hóban, mint egy pár betépett vaddisznó, mókának az se rossz, sőt, csak finoman szólva is drága mulatság.
Az összkerekes hóban csapatásnál kevés jobb móka akad az autósok számára,
Kevés legendásabb autót találhatunk egy Imprezánál, legalábbis aki a ’90-es évek végén csak egy kicsit is rá volt kattanva az autósportra, annak rengeteget jelenthet. Kicsit talán mindenki szeretné magát Colin McRae-nek, vagy Richard Burnsnek érezni, és ehhez egy Impreza kell. Persze, egy GC8-as kupé, egy 2.0 GT turbó, vagy egy STi az igazi, de mint tudjuk, nem halandónak valók.
Egy Subaru viszont a legótvarabb állapotban is Subaru, ott van benne a boxermotor, az állandó összkerékhajtás és a felező.
Ez egy 1999-es példány, a családi Wagon kivitel és majdnem a legkisebb, az 1,6-os EJ16 motoros verzió, vagyis a legkevésbé megkívánható. Persze a kombi karosszéria még elmegy, azt is tudom, hogy van, akinek ez jobban tetszik, mint a Lexus IS esetében, nekem mindkettőből a szedán izgatja a fantáziámat. Ebben az esetben viszont pont teljesen mindegy, hogy van-e rajta puttony, az a lényeg, ami alatta van.Nincs rajta rendszám és nem csak a fotózás kedvéért vettük le, nem is lesz rajta, mert nincs az az összeg, amiért ezt bármelyik vizsgaközpontban átengednék. Veszettül rozsdás, és nem csak a kerékjárati ívekről van szó, az összes nyúlvány, a padlólemez, a futóműalkatrészek mindegyike porlad, a teherviselő elemek is papírként roppanthatóak össze. Közúti használatra alkalmassá tenni konkrétan többször annyiba kerülne, mint amennyit fizettek érte, plusz hazatrélerezték,
az egész nem volt több 200 ezer forintnál.
Mire a Crazyfleet tagja lesz, ezek nagyrészét kijavítják annyira, hogy üzembiztos legyen, de csak zárt pályán lesz használva mostantól. Ugyanis a karosszéria bármennyire is haldoklik, a motor és a hajtás szinte hibátlan, könyörög azért, hogy rúgják, úgy megy keresztbe, mint az álom, és igen, ez az egyhatos is bubog, ahogy azt szeretjük.A kipufogórendszer hónapokkal ezelőtt feladta a harcot, a dobot levágták, a többi magától szakadt le,
így meg olyan a hangja, mint a raliautóknak, még durrog is! A motor maga annak ellenére, hogy csak 1,6-os, viszonylag nagy, legalábbis benézve az egyébként egészen apró autó motorterébe teljes egészében kitölti azt. Porszáraz, sehol egy olajcsöpp, vagy szivárgás, annyira érintetlen, hogy a blokk tetején még találunk abból az osztrák szénából, amit még előző tulajánál kapott, ugyanis egy farmról vásárolták a japán csodát, mára éppen kiszállt belőle az istállószag. 100 lóerőre egy bármilyen hasonló korú és méretű autóban már azt mondjuk, hogy sportos modell, de az összkerékhajtás miatt itt ez nagyon máshogy érződik. Bár a karosszéria nem túl nehéz, egy ekkora szívómotornak már nem egyszerű megküzdenie vele, közúton ezzel is épp olyan vehemenciával lehet közlekedni, mint egy 1,2-es B Corsával. Hóban viszont nagyon más a helyzet.Ebben az esetben úgy mozog, mint bármelyik kétliteres, könnyedén rajzolja a fánkokat, összekeni hóval mind a két oldalát, az állandó összkerékhajtás miatt gyönyörű ívet rajzol. Gyerekjáték, ebben a helyzetben könnyed ujjgyakorlat a nyolcasok rajzolgatása, rövid gázelvételre azonnal és kiszámíthatóan lehet egyik oldalról a másikra löttyinteni a farát,
olyan buli ez, amiben nem csak hajnalig, de másnap délig tombolnánk.
Megunhatatlan a hangja, a mozgása, az elképesztően könnyed kezelhetősége és az, hogy nem hegyomlásnyi erő tombol benne, ebben a helyzetben ez egy felhőtlen és kiszámítható játékszer, minden más esetben csak egy lomha rozsdakupac.Megéri-e ilyenbe önteni a pénzt? Nem, egy forintot sem, ha utcán akarsz vele közlekedni, a játék részét viszont érdemes átgondolni. Ez egy speciális eset, hiszen soha többé nem fogja elhagyni a Hungaroring területét közúton, itt meg van hol szórakozni vele, játszós autónak csak így éri meg.
Ha csak egy évben egyszer, vagy kétszer szakad le így a hó, akkor az egész éves gőzt le lehet vezetni egy ilyen Subaruval.
Egy ilyennek hely kell, szóval, ha közel van a mező, akkor bátran, rendszámra viszont ne nagyon számíts ennyi pénzért, a hazaikon még egy darabig van forgalmi, de ezeknek a napjai már meg vannak számlálva. Kicsit lehangoló, mert a motor és a hajtás, érzésre és a tapasztalatokat olvasva a világból is kimenne. Mondhatjuk, hogy egy megkímélt példányról van szó, olyan téren, hogy sosem nyúltak hozzá, belül is egészen korrekt, viszont gondját sem viselték túlzottan jól, de ez most már nem is érdekes. Ebből még komolyabb játékautó is lesz, de így is elég örömteli.
Szeretem a régebbi autókat, de ez ocsmány, mint a bűn. Soha nem kéne. A Subaru soha nem izgatott, a hírhedt Impreza sem, ami erős és jellegtelen gép, nulla emberközpontúsággal vagy finomsággal. Egyedül az XT Coupe érdekes, azt elfogadnám. (Esetleg a 200 LE-es Legacy sedánt a ’90-es évek elejéről.)
Attól, hogy nem telik rá, még nem kell fikázni. Abból is leszűrhető, hogy csak a vakvilágba fröcsögsz, hogy a 90-es években az összes Subaru eltéveszthetetlenül jellegzetes és egységes autó volt, abból egyet kiemelni, hogy az tetszik csak, nettó hülyeség. Főleg úgy, hogy még azok közül is kiemeled a 200 lóerőst, mikor a 116lóerős is ugyanúgy nézett ki. Vicces…
Te idióta szerencsétlen kis fasz, három autóm van, miről beszélsz?! Soha nem kéne egy ilyen Subaru. Megmondtam, miért. Anyád picsájával kötekedj és beszélj így!
A Subaru mindig is jellegtelen autókat gyártott, egyedül még a kis autójukba, a Justyba is beépített 4×4 hajtás és a boxer motorok miatt számítottak különlegesnek. Ennyi.
Szia!
Szerintem vegyél vissza kicsit.
Nem akarok senkit védeni,de te kezdtél egyből a javaiddal kérkedni,holott senki sem kíváncsi rá.
Te kezdtél egyből anyázni és becsmérelni a másikat,holott valaki csak a meglátását osztotta meg.
Az,hogy ez nem tetszik,vagy/és nem igaz,attól még lehet kulturáltan reagálni.
Amúgy szerintem faszságokat írogatsz,mivel (ha jól tudom) a Subarunak sosem volt a kisautó kategóriában saját modellje (Justy).
Hanem mindig valamelyik másik japán márkától volt. Jó példa erre Suzuki Swift – Subaru Justy.
Az,hogy mi jellegtelen és mi nem,az elég tág fogalom.
Mert,mint írtad a minden típusuk alá berakott 4×4 hajtás és a ragaszkodásuk a boxer motorokhoz „különlegesnek számít”,akkor ez a jellegzetességük a Subaruknak. Tehát ebből nekem az jön le,hogy nem jellegtelenek. Ennyi.
1. fogadatlan prókátorokra, fontoskodókra semmi szükségem. Nem kérdezett senki, tehát jobban tennéd, ha nem is fecsegnél bele. Más szóval: kuss!
2. én aztán nem kérkedtem semmivel, jobb lenne gyakorolnod a szövegértést és a leírtak értelmezését egy beszélgetés kontextusán belül. De hogy te is megértsd, ezúttal segítek. Tehát én nem egyáltalán kérkedtem akkor, amikor leírtam, hogy több autóm is van, hanem pontosan arra a merőben rosszindulatú, ráadásul téves „vádra” reagáltam, miszerint nem engedhetek meg magamnak egy ilyen „rúgnivaló rozsdakupacot”. Dehogynem. Csakhogy nem vágyom rá. Ahelyett, hogy tehát „Otta” rosszmájú kijelentését tennéd szóvá, inkább nekem esel és megvádolsz azzal a baromsággal, hogy kérkedtem. De visszanyal a fagyi, mert csak az derült ki, hogy nemcsak fontoskodsz, de ostoba is vagy.
3. Nemcsak fontoskodsz és ostoba vagy, de még tájékozatlan is. Ugyanis a Subaru Justy saját fejlesztése volt a Subarunak, nem pedig egy átbrandelt autó. Nyilván fiatal lehetsz még, de akkor most elárulom Neked, hogy a ’70-es és a ’80-as években még nem az a világ volt, mint ma: az autók döntő többsége saját fejlesztés volt, és egy japán hangzású márka japán fejlesztést és gyártást is jelentett (legyen szó autóról vagy szórakoztató elektronikiai termékről, pl. hifiről, tévéről stb.) A ’90-es évektől borult fel minden sajnos, és ma már semmi sem jelenti azt, amit korábban. Így lehet török gyártású Nissan, Toyota vagy török tulajdonú Akai, ami korábban elképzelhetetlen volt. Nem sok kivétel maradt: a Lexus, Infiniti, Mazda és talán a Subaru. Ezeket a márkákat Japánban tervezik és ott is gyártják.
4. A jellegtelen jelző az autók vonatkozásában mindig a stílust, a külső (és/vagy belső) designt illeti. Ha nem tudnád. Ennek megfelelően nagyon is igaz az, hogy egy autó annak ellenére jellegtelen, hogy műszakilag nem tipikus megoldásokat vonultat föl (lásd: boxer motor, 4×4 hajtás a legkisebb típusokban, stb-stb.). A Subaru soha nem a stílusról, a szerethetőségről, a finom és vágykeltő designról szólt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Justy
Hmmm…..
A Justy kérdésben igazad van,nem néztem utána és nem is vagyok jártas Subaru történelemben. Tehát tényleg tájékozatlan vagyok.
De,hogy fiatal és ostoba lennék azt vissza utasítom.
„A Subaru soha nem a stílusról,a szerethetőségről,a finom és vágykeltő designról szólt.”
Pedig szerintem elég stílusos egy 2ajtós Impreza gyári rali fényezéssel,és nagyon sokan szeretik az Imprezájukat és nagyon sokan szeretnének,és elég finom „műszer” ,nagyon sokan vágyakoznak utána,még ha nem is egy design bajnok.
De tudod a válaszaid,vagyis a stílus ahogy reagálsz,az kritikán aluli.Gondolom a három autóból legalább egy valami német prémium márka,hogy a „cerka” is nőjön.
De hagyjuk….. Nyertél!!! Te vagy az okosabb,erősebb,meg mittudomén….
Csak el ne vigyen az agyvérzés.
Nem meccs ez, nem nyerni akarok/akartam, és senki sem veszített. (Egy francia, egy svéd és egy olasz autóm van. A németeket – pár korábbi kivételtől eltekintve – nem szeretem.)
Na látod! Megy ez neked anyázás,faszozás nélkül is.
Mi (én és a feleségem) japán autó fanok vagyunk. Nekünk négy japán áll a garázsban,természetesen inkább hobbi célból vannak,de három közülük napi használatban is bevethetőek.
De meglepő módon a napi használatos autóink Opelek.
4 japán meg az Opelek? Jó nagy garázs lehet.
Talán autókereskedők vagytok? 🙂
Egy dupla garázs a háznál,és kettő másik bérelve a város(nem túl nagy) másik oldalán.
Az Opelek az utcán állnak.
Adjam meg lakás méreteit is,vagy ez így elegendő?
Esetleg a havi bevételeink számokban?
??✌
Természetesen nem több tíz milliós csodákra kell gondolni.
Maximum csak érdekesek.
Valamelyik saját építés,valamelyik a családi autó volt egy darabig.
JapoCult
Eszemben sincs a zsebedben turkálni, de szerintem elég ritka, hogy valakinek ilyen sok autója legyen.
Mondjuk én is megtartottam a „régi” kis japán gépemet, amiért szinte rajongok, de így csak 2 autóm van. 🙂
Egy Subaru, ami méltán különleges, és amire lehet(ett) vágyni:
https://www.youtube.com/watch?v=uceY4A3N-HE
menőmanó
2019.01.24. at 16:31
Nem,nem is gondoltam,csak irónia volt.
Figyelj,egyik autó sem túl értékes maximum a legértékesebb is 3500-4000€.
Az Opelek műszakival,biztosítással,rendszámmal,kis fenntartásúak. A négy japóból kettő hobbi rendszámmal és biztosítással -itt a németeknél ez nagyon jutányos-,így lehet velük vsapatni ha arra van kedv.
Csapatós japán ami nem drága? Kiváncsivá tettél 🙂 Lexus SC?
Tyhjaaaa…..
Lexus SC. Mint fentebb írtam,nem több milliós csodákról van szó.
De vegyük őket sorjában,rövid leírással:
– ’97 Mitsubishi Galant 2,5i V6,valaha családi autóként szolgált,jelenleg komplett Legnum VR4 átépítés,kívül-belül csak a motor nem.
– ’04 Suzuki Ignis Sport 1.5i +kompresszor,svájcból származik,egy félgyári kompresszor szett van rajta,+150le,ő az egyik játszós autó.
– ’99 Suzuki Swift Gti,a Cultus Gti motorjával(egyenesen japánból jött) szerelve,+115le,csövezve,könnyítve,futómű tuning,főként hegyiversenyekre használható.
– ’99 Honda Civic 3a.,1.6 Vtec(125le),
Ez a feleségem projektje,ültetve,belseje át alakítva,a motorjába belenyúlva(+150le),de fogalmam sincs pontosanmit tett vele,ez a másik játszós autó.
Hát ennyi a japán sor,mint láthatjátok egyik sem milliós verda,bárkinek lehet.
Ebből a Galant nekem is kedvencem.
Mire tartod, mész track dayre?
Gondolom Essenben összeültetek a Tofu Garage-os fazonokkal, ugye? 🙂
Nem,semmi verseny,semmi bemutató.
A Galant amúgy kombi,csak a VR4 karosszéria kiegészítők vannak rajta és a belseje teljesen.A motor gyári V6,tuning mentes,tehát nem egy versenyautó a 160le-vel.Jelenleg pihen forgalomból kivonva,csak van,mert szeretjük és szép.
A Tofusokat ismerem,de nincs különösebb kapcsolatom velük.A Cultus Gti motor beszerzésekor segített valaki a szűkebb körükből,de ez már rég volt.
Nem tudtam, hogy Németországban élsz.
ez valóban tényleg bűnronda a multiplával vetekszik kb 😀 😀 😀 nekem meg nem a tenyerem viszket ha esik a hó, hanem hánynom kell tőle, utálom, hogy nincs tapadás és csúszik mászik a kocsi, abból a korból már kinőttem, hogy ezt értékeljem.
már egy kis nyálkás, ködrétegtől is kivagyok az úton, én vagyok a másik véglet 😀 😀 😀 nekem tapadjon, ne csúszkáljon vaze 😀