3 smart öltözik rózsaszínbe
Október hónapot 1985 óta szentelik világszerte betegség, a mellrák elleni tudatos küzdelem népszerűsítésére. Az USA-ból indult mozgalom a jelképéről, a rózsaszín szalagról kapta nevét, s a Pinktobernek olyan elkötelezett támogatói vannak, mint az amerikai fociliga, a játékosait és pályáit októberben rendre rózsaszínbe öltöztető NFL, vagy az ősz második hónapját szintén rózsaszínnel ünneplő Hard Rock Café, de az amerikai autóversenyeken is rendre rózsaszínre festenek néhány versenyautót októberben.
Az amerikai autóversenyeken is felbukkannak rózsaszín gépek
A Pinktobert 2002 óta nálunk is kiemelt figyelem övezi az
Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen jóvoltából. A Nancy Goodman Brinker amerikai nagykövet által életre hívott, 2006-tól közhasznú egyesületként működő kezdeményezést rákellenes civil- és orvosszakmai szervezetek, illetve magánszemélyek alapították, kormányzati, nagyvállalati, valamint egészségügyi intézmények támogatják. Az összefogás 2020-as kampányába a MOL Limo is beszállt. A közösségi autómegosztó budapesti flottájából három smartot öltöztet rózsaszínbe.
„Az alapból is feltűnő autóink még inkább szemet szúrnak az új designnal, így bízom benne, hogy a mellrák elleni küzdelemre való figyelemfelhívásban betöltött fontosságát hirdető, életmentő üzenet rengeteg nőhöz eljut majd” – mondta Czikora Tamás, a MOL mobilitási vezetője.
Októberben emellett minden autóban ott lesznek az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen prevenciós célzatú, figyelemfelkeltő anyagai is. A MOL ezzel is támogatja az egyesületet fő célja elérésében, hogy Magyarországon minél többet tudjanak a nők az emlőrákról, a korai felismerés fontosságáról, életkor és rizikófaktorok szerinti módjáról, valamint minél fogékonyabbak legyenek a szűrésekre, hogy ezzel is csökkenjen a mellrák miatti halálozások száma.
Az USA-ban már 1985 óta létezik a Pinktober, nálunk 2002 óta