Rondák a mai F1-es autók? Régen durvábbak is voltak

Viccesen csúnya F1-szivarok a múltból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legújabb, uralkodó divatirányzat az F1-ben az ocsmány, de az aktuális dizájn semmi a régmúltban elkövetett merényletekhez képest.


A Carscoop munkatársa úgy gondolja, nem is olyan csúnyák a 2012-es F1-versenyautók, és voltaképp igazat is adhatunk neki az alábbi képeket vizslatva. Idén január végén meghökkenve és viszolyogva fogadtuk a biztonsági előírások miatt indokolt platypus-féle, kacsacsőr-dizájn első képviselőjét, a Caterham CT01-est, hogy aztán szép lassan hozzászokjunk, hogy a McLaren és a Marussia kivételével az összes istállónak ilyen béna, lépcsős a frontrésze. Mindenki szerint visszataszítóan néznek ki, osztják ezt a véleményt maguk a száguldó cirkuszosok is.
Hirdetés
Mentségükre a múltban sokkal ijesztőbb karosszériákat álmodtak meg a tervezők, sőt agyszüleményeiket el is fogadtatták a döntéshozókkal, így láthattak napvilágot olyan torzszülöttek, mint az alábbi képeken felsorakoztatott ötösfogat Williamstől Ligier-ig, másképp: rozmártól teáskannáig. Figyelem, a nyugalom megzavarására felettébb alkalmas kockák következnek némi kommenttel.
Hogy az időben legközelebbivel kezdjük, itt ez a 2004-es rozmár, ahogy a Williams FW26-ost hívták. Sokáig nem maradt ennyire bamba, pont a Magyar Nagydíjra már le is cserélték az orrát egy hagyományosabbra. Sikeresnek sem bizonyult amúgy Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya kezei között.
A versenyautó, amely egy teástálcát hordozott az orrán: March 711, 1971-ből. A teástálca elnevezéssel mi nem feltétlen értünk egyet, de annyi szent, hogy szépnek nem, sokkal inkább csúnyának nevezhető ez a kivitelezés. A kocsi egyébként egy rakás dobogós helyet ért el Ronnie Petersonnal, gyorsnak gyors volt.
1971-ben és 72-ben olyan nagyágyúk vezették az addig konzervatív autóépítéséről híres Brabham rákollós BT34-esét, mint Graham Hill, Carlos Reutemann vagy Wilson Fittipaldi, Emerson fivére. Hill futamot is nyert vele Silverstone-ban.
A spazzaneve, azaz hókotró becenevű 312B3-mal idén rekordgyorsasággal takaríthatta volna el a havat a Ferrari Modena és Maranello között, s akkor nem marad el az F2012-es bemutatója - viccel a Carscoop újságírója. A kocsi eredeti verziója nem is futhatott ki a pályára, utódjával 1974-ben Clay Regazzoni és Niki Lauda ezüstérmet szereztek a konstruktőri pontversenyben.
1976-ot írtunk, amikor a Ligier csatlakozott a száguldó cirkuszhoz. Első autójával, a JS5-tel azonnal beírta magát a sportág történelemkönyvébe, tán nem is nagyon kell magyarázni, minek köszönhetően.
Sok-sok hasonlóan fura vagy még furább F1-es autóról nem értekezett a cikk, a hatkerekű Tyrell P34-essel muszáj volt kiegészítenünk a listát. No, csúnya még a 2012-es kacsacsőr?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?