Rommá tört egy Audi R8 a tesztvezetésen

A próbakör végén repült szántóföldre az Audi R8

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vásárlás előtti próbakör utolsó két kilométerén dobta el a szupersportkocsit a túlzottan lelkes sofőr. Senki sem sérült meg, a kár viszont több tízezer euró.


Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

32 thoughts on “Rommá tört egy Audi R8 a tesztvezetésen

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    A hozzászólók lényegében az autó „tudásáról” írtak de a „kiváló” magyar utakról ?? Az elmúlt napokban feltett Lambó videóiról is a sebességet „méltatták” azt hogy a hepehupás út dobta meg ..felemelte és madárnak vélte… E esetben is az út de a „profi” sofőr is közbejátszott..na meg a kereskedő aki megengedte hogy így száguldozzanak /a még ki sem fizetett autóval/ , veszélyeztetve mások életét is !!

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Soha sem értettem, hogy miért törnek össze ilyen sok középmotoros sportautót a szerencsések, de most megvilágosodtam 🙂
    Akkor tehát az a baj, hogy túl jól meg van építve az autó, tökéletes a súlyelosztás, és nem lehet érezni ha határon autózol, egyszer csak elszállsz…Biztosan rá lehet érezni ezekre is, de valószínű nagy rutin kell hozzá. Vesz a fene ezek után Lambót 🙂

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Nos ezért nem szabadna „közúti” forgalomba engedélyezni a X*200 Lóerős gépeket, mert ezek nem a „magyar” utakra lettek tervezve, másrészt aki ezt megveszi annak nemcsak kenyérre jut, tehát ő megtehetné, hogy nem lábon viszi el a járgányt a versenypályára, hogy a hasonló (pénz nem számít) haverral összemérje a tudását. Persze lehet ezzel is 50-el és 80-al menni, csakhát akkor meg minek vettem meg, nemigaz? Vagy csapassunk, mint a Lambo az M7-esen 330-al, aztán majd csak átdob a jó magyar úttest a „palánk” akarom mondani az árok fölött.
    Egy jelenleg forgalomban lévő Kis Polski és egy ilyen R8 műszakilag nem ugyanaz a kaliber, mégis mindegyik közlekedik, vagy így vagy úgy. Igaz az R8 gyorsabban, dinamikusabban megy, de hamarabb meg is áll 80-ál, míg a Kis Polski még gurul vagy 15 métert. dehát az akkori kor műszaki technika vívmánya mind a kettő. Egy a lényeg akinek R8 és hasonló bajtársa van menjen versenypályára aztán ott játsszon a kocsijával 🙂

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Hát nem tudom.
    Nyilván az ember magából indul ki, de eszembe nem jutna egy próbaúton direkt vagánykodni egy ismeretlen autóval. Reálisabbnak éreznék egy egyszerű vezetéstechnikai hibát.
    Pl. nagynak érzi a sebességét és a kanyar közepén és ráfékez, holott ha ismerte volna az autót, akkor simán elment volna.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Te nem érted, amit leírtam.
    Ahhoz, hogy ez megtörténjen nagyon nagy sebesség kell, amit valószínűleg nem engedett volna a mellette ülő alkalmazott. Tehát a kicsúszás nagy valószínűséggel más vezetési hiba miatt történt, nem azért mert a kocsi középmotoros.
    Gondolom nem kell ecsetelnem egy hozzád hasonló szakértőnek, hogy milyen problémák vezethetnek egy hasonló balesethez. 🙂

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Nem érted. Itt arról van szó, hogy ad-e jelet hogy el fog szállni. Az R8 középmotoros 4WD-sként nem jelzi előre hogy a határon vagy. Egy elsőkerekes autó elkezdi tolni az orrát. Egy 320dnél pedig kitör a fara. Akkor is ha ugyanaz a határ, ezek már előtte abnormálsian viselkednek, és ezért jelzik, hogy korrigálj.

    A legtöbb cikben szereplőhöz hasonló macskajancsi tesztelő azért megy teszteli, hogy ökörködjönj egyet a kocsival. Egy 3errel ezt nem is nehéz mert az (jó esetben) erős és nincs súly hátul, könnyen elveszti a tapasdást a hátsó kerék, de mivel csak a fara tör ki, könnyű is megfogni, mert a kocsi súlypontja később törne ki mint a fara.

    Az Audinál nem tör ki a fara, ha elveszti a tapadást akkor már mind a négy kerék, és nem elég a gázelvétel, sőt gyakran ott már semmi sem segít…

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Valóban kötekedtem, ahogy szoktuk egymással. Te is sokszor belém kötsz.
    Mi ebben a meglepő? 🙂
    Te viszont olyan megjegyzést tettél a mi elég kétértelmű, hiszen teljesen egyértelmű, hogy a középmotoros építés, főleg a mai világban és a mai technikával az egyik legjobb megoldás a maximális kanyarsebesség elérésére.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Nem.
    Amit nekem válaszoltál, abban semmit nem ismertél el. Kötekedtél kázsé.
    Ostoba furkó voltál. Szokás szerint. Ismét olyanban nyilatkoztál meg, amiről halvány lila f….d sincs.
    Jobban tennéd máskor, ha inkább kérdeznél.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Mint írtam, azt elismerem, hogy az ilyen autó hirtelen törhet ki és akkor talán még egy autóversenyző sem tudja megfogni, de azt leszögezhetjük, hogy ahhoz már nagyon túl kell lőni a célon, tehát nagyon nagy sebességet kell elérni.
    Nem tartom valószínűnek, hogy jelen esetben ez történt.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Persze lehet úgy is felfogni, hogy minél biztonságosabb egy autó kanyartulajdonsága, annál veszélyesebb hiszen nagyobb sebességgel lehet vele elszállni, de ez vicces és szakmaiatlan hozzáállás.
    Abnormális sebességgel semmi nem tartható az úton. Így ez nem érv.
    Az viszont igen, hogy aki nem vezetett még ilyen autót, nem ismeri, az ne akarjon határon autózni. Ehhez nagy tapasztalat és érzék kell.
    Szóval a végkövetkeztetés az, hogy egy ilyen autóval még az úton vagy amikor a többivel már elszálltál volna és az nem az autó hibája, ha átléped ezt a határt.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Gondolom tapasztalatod alapján arcoskodsz. Nem fogok vitatkozni veled, mert se nem ültél ilyen autóban, se nem vezetted. Az oldalgyorsulásnak meg ott látható a képen a példája tökfej. Hiába vigyorogsz kázsé, nem leszel okosabb.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Ez nem vitatja a tényt hogy a középmotorosak a legalattomosabb autók pláne négykerlkhajtással. Amikor nincs súly hátul (pl egy 3as BMWnél), úgy tör ki a fara hogy nem a súlypont indul meg (erre mondja a szakember (talán Röhrl viccelt ezzel) hogy megelőzi a hátsó kereke). ezért könnyebb is megfogni egy gázelvétellel, mert a fara tört ki és nem a kocsi maga.

    A középmotorosnál nem tör ki semmi, nem túrja az orrát vagy bodja ki a farát. Pont ezért később sokall is be, de ha sok a tempó akkor az egész autó megy le az ívról, nincs hova korrigálni fékkel vagy gázelvétellel.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Itt van ez is a cikkben szereplő gyengébb változat tesztjéről:

    „Az R8-at kitapasztalva, nem csodálkozom azon, hogy az autós magazinokban mostanában megjelent összehasonlító teszteket az R8 a kiváló vezethetősége – no meg külalakja – miatt nyerte meg. Nagyobb sebességgel még egy autóval sem vettem be a kanyarokat a Hungaroringen. A bolyt vezető RS4-es Audi, ami a világ egyik legjobb sportlimuzinja, szakértő kezekben síró gumikkal haladt az íveken, az R8 meg rezzenéstelenül, csöndben követte. Súlyelosztása valóban tökéletes, abszolút semlegesen viselkedik, futóműve pedig versenypálya-érett. Az R8 olyan volt, mintha kötélen húzták volna. Ha megengedhetném magamnak, már rohannék is rendelni egyet. Az Audi az R8 személyében egy biztonságos, high-tech sportkocsit épített”

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    „…viszont a középmotoros elrendezés miatt a súlynövekedés nem igazán érinti az autó viselkedését kanyarban, hiszen a súlyelosztása így is igen közel esik az ideálishoz: az első tengely 44, a hátsó pedig 56%-ot visel a teljes tömegből. Részben a 235/35-ös első és a 295/30-as hátsó gumiknak is köszönhető, hogy az R8-as tízhengeres változatával akár 1,2g-s oldalgyorsulás is elérhető megcsúszás nélkül.”

    Ismét bizonyítottad a nagy hozzáértésedet. 🙂

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Olyan 100 ezer € körül van a játékszer, de azt tudni kellett volna, hogy télen a hátsókerekesek veszélyek. Az Allradantrieb ennél is feláras, lehet, hogy nem volt benne?

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Számold csak ki, hogy egy ilyen autó setében mennyi az a 10%? Azt viszonylag kevesen kockáztatják, ráadásul ezeknek a díja sem 5 Euro, amit pedig előre kell csengetni. Egy ekkora kár az adott kereskedés következő 2 évi biztosítási díját is megküldi különben az égbe. Kis esélyt látok arra, amit írsz.
    Biztosan nem eladhatatlan ez az autó. A mai napig sorban állás van érte.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Az is lehet , hogy eladhatatlan volt kötött a kereskedés rá Cascot ” ami nem meglepő tekintettel a vételárra ” .Beültettek egy vállalós embert aki összecsukta az eladhatatlan kocsit . -10 % önrésszel még mindig pénzénél van egy ügyes kereskedő . Ráadásul itt az autó sem sérült olyan nagyon csak látványos . Nem minden baleset az aminek látszik 😉 😀

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    Sosem értem, hogy képes valaki egy számára teljesen ismeretlen és ilyen nagy teljesítményű autóval olyan tempót diktálni, aminek ez lesz a vége. Sok hülye van az biztos.

  • 2017.10.28. at 21:50
    Permalink

    De igazából ez egy törvénytisztelő állampolgár volt, nem akart a főúton száguldozni, mert ott ugye csak 90-nel lehet menni, ezért gondolta kipróbálja a szántásban, mert ott nincs korlátozás.

Vélemény, hozzászólás?