Rommá tört egy Audi R8 a tesztvezetésen
A próbakör végén repült szántóföldre az Audi R8
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
A hozzászólók lényegében az autó „tudásáról” írtak de a „kiváló” magyar utakról ?? Az elmúlt napokban feltett Lambó videóiról is a sebességet „méltatták” azt hogy a hepehupás út dobta meg ..felemelte és madárnak vélte… E esetben is az út de a „profi” sofőr is közbejátszott..na meg a kereskedő aki megengedte hogy így száguldozzanak /a még ki sem fizetett autóval/ , veszélyeztetve mások életét is !!
Bizony, nem véletlenül fogy inkább a 911es :).
Soha sem értettem, hogy miért törnek össze ilyen sok középmotoros sportautót a szerencsések, de most megvilágosodtam 🙂
Akkor tehát az a baj, hogy túl jól meg van építve az autó, tökéletes a súlyelosztás, és nem lehet érezni ha határon autózol, egyszer csak elszállsz…Biztosan rá lehet érezni ezekre is, de valószínű nagy rutin kell hozzá. Vesz a fene ezek után Lambót 🙂
Nos ezért nem szabadna „közúti” forgalomba engedélyezni a X*200 Lóerős gépeket, mert ezek nem a „magyar” utakra lettek tervezve, másrészt aki ezt megveszi annak nemcsak kenyérre jut, tehát ő megtehetné, hogy nem lábon viszi el a járgányt a versenypályára, hogy a hasonló (pénz nem számít) haverral összemérje a tudását. Persze lehet ezzel is 50-el és 80-al menni, csakhát akkor meg minek vettem meg, nemigaz? Vagy csapassunk, mint a Lambo az M7-esen 330-al, aztán majd csak átdob a jó magyar úttest a „palánk” akarom mondani az árok fölött.
Egy jelenleg forgalomban lévő Kis Polski és egy ilyen R8 műszakilag nem ugyanaz a kaliber, mégis mindegyik közlekedik, vagy így vagy úgy. Igaz az R8 gyorsabban, dinamikusabban megy, de hamarabb meg is áll 80-ál, míg a Kis Polski még gurul vagy 15 métert. dehát az akkori kor műszaki technika vívmánya mind a kettő. Egy a lényeg akinek R8 és hasonló bajtársa van menjen versenypályára aztán ott játsszon a kocsijával 🙂
Hát nem tudom.
Nyilván az ember magából indul ki, de eszembe nem jutna egy próbaúton direkt vagánykodni egy ismeretlen autóval. Reálisabbnak éreznék egy egyszerű vezetéstechnikai hibát.
Pl. nagynak érzi a sebességét és a kanyar közepén és ráfékez, holott ha ismerte volna az autót, akkor simán elment volna.
Más autókat bármikor meg tudod riszáltatni (ehhez semmi sebesség nem kell), de szerintem ennél nem annyira egyszerű, konstrukciójnál fogva.
Én továbbra is arra tudok gonoloni hogy a végén még akart riszálni egy jót, csak elfelejtette hogy nem egy 911esben vagy Bimmerben ül…
Te nem érted, amit leírtam.
Ahhoz, hogy ez megtörténjen nagyon nagy sebesség kell, amit valószínűleg nem engedett volna a mellette ülő alkalmazott. Tehát a kicsúszás nagy valószínűséggel más vezetési hiba miatt történt, nem azért mert a kocsi középmotoros.
Gondolom nem kell ecsetelnem egy hozzád hasonló szakértőnek, hogy milyen problémák vezethetnek egy hasonló balesethez. 🙂
Nem érted. Itt arról van szó, hogy ad-e jelet hogy el fog szállni. Az R8 középmotoros 4WD-sként nem jelzi előre hogy a határon vagy. Egy elsőkerekes autó elkezdi tolni az orrát. Egy 320dnél pedig kitör a fara. Akkor is ha ugyanaz a határ, ezek már előtte abnormálsian viselkednek, és ezért jelzik, hogy korrigálj.
A legtöbb cikben szereplőhöz hasonló macskajancsi tesztelő azért megy teszteli, hogy ökörködjönj egyet a kocsival. Egy 3errel ezt nem is nehéz mert az (jó esetben) erős és nincs súly hátul, könnyen elveszti a tapasdást a hátsó kerék, de mivel csak a fara tör ki, könnyű is megfogni, mert a kocsi súlypontja később törne ki mint a fara.
Az Audinál nem tör ki a fara, ha elveszti a tapadást akkor már mind a négy kerék, és nem elég a gázelvétel, sőt gyakran ott már semmi sem segít…
Valóban kötekedtem, ahogy szoktuk egymással. Te is sokszor belém kötsz.
Mi ebben a meglepő? 🙂
Te viszont olyan megjegyzést tettél a mi elég kétértelmű, hiszen teljesen egyértelmű, hogy a középmotoros építés, főleg a mai világban és a mai technikával az egyik legjobb megoldás a maximális kanyarsebesség elérésére.
Nem.
Amit nekem válaszoltál, abban semmit nem ismertél el. Kötekedtél kázsé.
Ostoba furkó voltál. Szokás szerint. Ismét olyanban nyilatkoztál meg, amiről halvány lila f….d sincs.
Jobban tennéd máskor, ha inkább kérdeznél.
Mint írtam, azt elismerem, hogy az ilyen autó hirtelen törhet ki és akkor talán még egy autóversenyző sem tudja megfogni, de azt leszögezhetjük, hogy ahhoz már nagyon túl kell lőni a célon, tehát nagyon nagy sebességet kell elérni.
Nem tartom valószínűnek, hogy jelen esetben ez történt.
Íme a csúsztatás….
Pedig csak simán hülyeséget beszéltél. Ahogy szoktad tökfej.
Persze lehet úgy is felfogni, hogy minél biztonságosabb egy autó kanyartulajdonsága, annál veszélyesebb hiszen nagyobb sebességgel lehet vele elszállni, de ez vicces és szakmaiatlan hozzáállás.
Abnormális sebességgel semmi nem tartható az úton. Így ez nem érv.
Az viszont igen, hogy aki nem vezetett még ilyen autót, nem ismeri, az ne akarjon határon autózni. Ehhez nagy tapasztalat és érzék kell.
Szóval a végkövetkeztetés az, hogy egy ilyen autóval még az úton vagy amikor a többivel már elszálltál volna és az nem az autó hibája, ha átléped ezt a határt.
Nem fogja megérteni, hagyd. Sose vezetett még rendes autót.
Gondolom tapasztalatod alapján arcoskodsz. Nem fogok vitatkozni veled, mert se nem ültél ilyen autóban, se nem vezetted. Az oldalgyorsulásnak meg ott látható a képen a példája tökfej. Hiába vigyorogsz kázsé, nem leszel okosabb.
Ez nem vitatja a tényt hogy a középmotorosak a legalattomosabb autók pláne négykerlkhajtással. Amikor nincs súly hátul (pl egy 3as BMWnél), úgy tör ki a fara hogy nem a súlypont indul meg (erre mondja a szakember (talán Röhrl viccelt ezzel) hogy megelőzi a hátsó kereke). ezért könnyebb is megfogni egy gázelvétellel, mert a fara tört ki és nem a kocsi maga.
A középmotorosnál nem tör ki semmi, nem túrja az orrát vagy bodja ki a farát. Pont ezért később sokall is be, de ha sok a tempó akkor az egész autó megy le az ívról, nincs hova korrigálni fékkel vagy gázelvétellel.
Itt van ez is a cikkben szereplő gyengébb változat tesztjéről:
„Az R8-at kitapasztalva, nem csodálkozom azon, hogy az autós magazinokban mostanában megjelent összehasonlító teszteket az R8 a kiváló vezethetősége – no meg külalakja – miatt nyerte meg. Nagyobb sebességgel még egy autóval sem vettem be a kanyarokat a Hungaroringen. A bolyt vezető RS4-es Audi, ami a világ egyik legjobb sportlimuzinja, szakértő kezekben síró gumikkal haladt az íveken, az R8 meg rezzenéstelenül, csöndben követte. Súlyelosztása valóban tökéletes, abszolút semlegesen viselkedik, futóműve pedig versenypálya-érett. Az R8 olyan volt, mintha kötélen húzták volna. Ha megengedhetném magamnak, már rohannék is rendelni egyet. Az Audi az R8 személyében egy biztonságos, high-tech sportkocsit épített”
„…viszont a középmotoros elrendezés miatt a súlynövekedés nem igazán érinti az autó viselkedését kanyarban, hiszen a súlyelosztása így is igen közel esik az ideálishoz: az első tengely 44, a hátsó pedig 56%-ot visel a teljes tömegből. Részben a 235/35-ös első és a 295/30-as hátsó gumiknak is köszönhető, hogy az R8-as tízhengeres változatával akár 1,2g-s oldalgyorsulás is elérhető megcsúszás nélkül.”
Ismét bizonyítottad a nagy hozzáértésedet. 🙂
Nagyobb huncotság forrás ebben a középmotor. Az tud csak meglepő dolgokat művelni.
Amúgy meg „csak” 430 LE-s a legtöbbje.
Olyan 100 ezer € körül van a játékszer, de azt tudni kellett volna, hogy télen a hátsókerekesek veszélyek. Az Allradantrieb ennél is feláras, lehet, hogy nem volt benne?
Számold csak ki, hogy egy ilyen autó setében mennyi az a 10%? Azt viszonylag kevesen kockáztatják, ráadásul ezeknek a díja sem 5 Euro, amit pedig előre kell csengetni. Egy ekkora kár az adott kereskedés következő 2 évi biztosítási díját is megküldi különben az égbe. Kis esélyt látok arra, amit írsz.
Biztosan nem eladhatatlan ez az autó. A mai napig sorban állás van érte.
Az is lehet , hogy eladhatatlan volt kötött a kereskedés rá Cascot ” ami nem meglepő tekintettel a vételárra ” .Beültettek egy vállalós embert aki összecsukta az eladhatatlan kocsit . -10 % önrésszel még mindig pénzénél van egy ügyes kereskedő . Ráadásul itt az autó sem sérült olyan nagyon csak látványos . Nem minden baleset az aminek látszik 😉 😀
Sosem értem, hogy képes valaki egy számára teljesen ismeretlen és ilyen nagy teljesítményű autóval olyan tempót diktálni, aminek ez lesz a vége. Sok hülye van az biztos.
Így lesz az R8-ból Por-sche! 🙂
Lehet megúszta egy önrésszel.
Akkor Ő most meg vette !!! 🙂
De igazából ez egy törvénytisztelő állampolgár volt, nem akart a főúton száguldozni, mert ott ugye csak 90-nel lehet menni, ezért gondolta kipróbálja a szántásban, mert ott nincs korlátozás.
Megnézte elég lesz-e a 450 lóerő. Biztos ami biztos…..
Figyelni a ha.hu-t! Jó eséllyel feltűnik „nemdohányzó, sérülésmentes, hölgytulajtól…..” jellemzőkkel.
Lényeg, hogy senki sem sérült.
A fémet majd újra hasznosítják.