Rómeó és Júlia – 159, Giulia összevetés

Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive, 2005 - Giulia összehasonlító

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elképesztő, mennyire örökzöld formákat voltak képesek rajzolni az olaszok. A súlya miatt sokat ekézett 159 az újonc Giulia mellé állítva egyáltalán nem hat öregnek, pedig 12 éves.


Azóta vártam a pillanatot, hogy megérkezzen a tesztautó, mióta sikerült meghajtanom a Quadrifogliót a Slovakiaringen. Ennek lassan egy éve, de végre megérkezett a Giulia a szerkesztőségbe, aminek tesztjét itt találják. Teljesen elkapott az Alfa láz egy hétre, amiről nagyban tehetnek a márkatársak, így legalább nem irigykedő, hanem elismerő pillantások, villantások és integetések övezték a teszthetet. A Giulia viszont egy új korszak, nagyot léptek minden irányban, így érdemes összenézni, miben is változott a szemlélet és mi az, ami maradt, és erre a legjobb példa közvetlen elődje, a 159-es.
Alfa Romeo 159 és Giulia - méretek
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Csomagtér
159 4660 1828 1424 2700 445
Giulia 4643 1860 1436 2820 480

Formájával mindkettő igazi egyéniség, ez nem kérdés, nem is utódnak tűnik a Giulia, pontosabban azon sem lepődnénk meg, ha a 159-es továbbra is gyártásban lenne. A forma még ma is dögös, a hatfelé osztott búra nélküli fényszórók az autógyártás egyik legmenőbb első lámpapárja, amit még a Chevy is megpróbált koppintani, és a maga módján a második Aveo is menő lett tőle. Persze a Giorgetto Giugiaro által rajzolt vonalak a mai dús ívekkel és buja domborulatokkal teli autók között kicsit nyersnek hatnak, de azért a 159-es domborodó kerékíveire még ma is rámormolunk egy halk hűhát.
Hirdetés

A 159 Scudettója még az oldschool fazon a króm kerettel és a vízszintes rácsozással, a Giulia ennek már új, egyszerűbb verzióját hozta, amit már a frissített MiTo és a Giulietta is megkapott. A hátsó traktus már 2005-ben is kívánatos volt, az egyszerű csíklámpák szigorúak, a far magas, így oldalról nézve tökéletes az ék alak. Ami viszont egyből szembetűnő, az az arányok adta különbség, aminek egyszerű oka, hogy a Giuliánál visszatértek az utoljára 25 évvel ezelőtt, a 75-nél elérhető hátsókerékhajtáshoz. A 159 első túlnyúlása piszkosul hosszú, ez a fronthajtás velejárója, a Giuliánál ez BMW-sen rövid. Mivel a hosszába épített motor csak az első tengely vonalában kezdődik, az utascella a 159-énél hátrébb helyezkedik el, ezzel az első kerék és az első ajtók közti távolság hosszabb. Sokak szerint minél hosszabb ez a rész, annál inkább prémiumautós a megjelenés, ez a Giuliára határozottan igaz, ahogy az is, hogy így ide még nagyobb AlfaAmore matrica fér.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm és Giulia 2.2 Diesel - műszaki adatok
159 1.9 JTDm Giulia 2.2 Diesel
180 LE MT
Emissziós norma Euro 4 Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1910 2143
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat 6 fokozatú kézi
Teljesítmény [LE (1/perc)] 150 (4000) 180 (3750)
Nyomaték [Nm (1/perc)] 320 (2000) 380 (1750
Gyorsulás 0-100 km/h 9,4 7,2
Végsebesség [km/h] 210 230
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6 4,2
CO2-kibocsátás [g/km] 150 109
Saját tömeg [kg] 1535 1374

Sokkal komolyabb autónak hat a Giulia, már csak széles farának és hátul öblösebb felnijeinek köszönhetően is. Ez viszont a belsőre is igaz, a hatalmas középső kardánalagút a széles könyöklővel egészen nagyautós belteret ad. Ugyanakkor a 159 bele is a lehetőségekhez mérten komoly, a fronthajtás miatt középen nyilván több a hely, az anyagok még 12 évesen is vállalhatóak, sőt, a Distinctive szintű 159-es plüss ülései a Giulia alapüléseihez képest sokkal jobb tartást adnak. Ami a 159 belsejét még komolyabbá és vérbeli olasz autóvá teszi, azok az apró körműszerek, amik a középkonzolról merednek a sofőr felé, ilyen a Giuliába már nem is kérhető. A sportos háromküllős multikormány viszont már itt is egészen kis közepet kapott, a bőrözés persze kifényesedett, de ez igazán nem tragédia a belső szinte hibátlan állapotát tekintve.
A 159-est mindenki ekézte tetemes tömege miatt, ami a 150 lóerős 1.9 JTDm dízelmotorral is 1535 kilogramm, viszont az akkori lehetőségeikből ennyit tudtak kihozni. Amit viszont kihoztak, az a lehető legjobb, azaz 5 csillagos Euro NCAP törésteszt és a kategóriatársakhoz képest kimagasló részeredmények. Ehhez erősen hozzájárult az is, hogy alapáron járt hét légzsák, de felárért még térdlégzsákokat is kínáltak hozzá. Biztonságból a Giulia is remekelt, az öt csillagot főként 98%-os felnőtt utasvédelméért kapta, de alapáras például a vészfékasszisztens, és van sávtartója is. Visszatérve a 159 súlyára, a vezethetőségnél mutatja meg negatív oldalát, lomhán, nehezen mozdul, viszont a 150 lovas dízel 320 Nm nyomatékával ezt ügyesen leplezi, főleg, ha 50-ről akarunk gyorsítani. Beleszorít a puha, de határozottan tartó ülésekbe, a váltó híresen súlyos kapcsolási érzetű, erőt kíván, nagyobbat, mint a Giulia kézi váltója, utóbbi viszont sokkal közvetlenebb, mivel nincs fölösleges rudazat. A 159 kormányzása is nehéz, a futómű viszont pontos és feszes, de nem zavaróan, a maga idejében még a németek is elismerően bólintottak rá. Az Alfa igyekezete azonban erősen látszik a Giulián, hatékonyan fordítottak a helyzetükön, ugyanis kategóriájának legkönnyebbje, csupán 1374 kiló, amit rengeteg nagy szilárdságú acél és főleg alumínium felhasználásával értek el, no meg az alapesetben is ultrakönnyű karbonszálas kardántengellyel.
Vezethetőségre a Giulia nagyjából olyan közvetlen és sportos élményt nyújt, mint egy 3-as BMW, annál viszont sokkal könnyedebben mozog és többet kommunikál a sofőrrel. Bár a fékrendszer és a kormánymű is elektromos rásegítésű, mégis mindig tudjuk, mit csinálnak az első kerekek, a hátsókerékhajtásnak hála pedig sosem orrtolós, úgy lehet betenni a kanyarokba, ahogy csak szeretnék. (Igaz, sajnos nem keresztben, ugyanis nem deaktiválható a menetstabilizátor.) A Giulia 2,2-es dízele 150 és 180 lóerővel is elérhető, de ahogy mindig is, valójában a benzines illik hozzá, amiből 200 lóerős turbóst kínálnak hátsókerékhajtással (és 280 lóval), vagy az 510 lovas 2,9-es V6-ost a Quadrifoglio kivitelnél. A Giulia csillagos ötösre vizsgázott Alfaként, hozza azt az elegáns, sportos és buja megjelenést, amit egy Alfának kell, megfejelve a kiváló vezethetőséggel, ami elődjéhez nehezen hasonlítható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

46 thoughts on “Rómeó és Júlia – 159, Giulia összevetés

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Egyetértek, sajnos a sajtó indokolatlanul túltol bizonyos márkákat. Ráadásul a magyar sajtó erős német befolyás alatt van, sokszor onnan vesznek át anyagokat. Sok autót kipróbálva az volt az érzésem hogy a tesztelő nem is ült az adott típusban, vagy nagyon nem figyelt oda. Sokszor apró, jelentéktelen hibákat felnagyítanak (burkolatok minősége, kapcsolók kivitele, soha nem használt funkciók működése) és azt szajkózzák az egész cikken keresztül, máskor amikor nekik tetsző márka vagy modell kerül a palettára akkor elsiklanak olyan fontos dolgok felett (kilátás, kényelem, hűtés-fűtés) amelyek simán megkeseríthetik egy átlag felhasználó léletét. El kell menni, ki kell próbálni mindent, el kell beszélgetni tulajokkal, ha az ember komolyan új autót szeretne vásárolni, a tesztek sokszor fabatkát sem érnek!

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Szerintem a lényeg ott lehet hogy olyan autót válassz ami vmit megpendít benned! Nálam egy 156 -os volt az elkövető! Egy esős napon láttam meg egy kereskedés udvarán összezsúfolva a többi mellet. Egyetlen pillantás elég volt hogy tudjam tovább nem kell keresnem! Abban a pillanatban menthetetlenül ALFA -s lettem! S ez mit jelent? Ezentúl ha tehetném csak ALFA -t vennék! Először egy 159 -est az 56 -os mellé. Meg kell őrizni ezeket az autókat a srácainknak, hogy ők is átéljék azt az élményt ami egy ALFA vezetése ad nekünk! bmw merci vagy bármi más? esetleg egy önvezető elektromos dodzsem? Na ne!

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Az a helyzet hogy alapjában véve mindenki „Mercedest” akar csinálni, és ez mostanában a BMWnek sikerült a legjobban. Ugyanakkor az is igaz, hogy ezek a BMW-k, nem „BMW-k”, kivéve talán a 2-es sorozatot. Mind „Mecedes”.

    Valamiért elkezdték azt a hülyeséget, hogy az vagy az a gyártó a BMW-t akar gyártani. Alapjában véve nem teljesen értem, hogy miért lenne a 159 vagy a Giulia BMW. Nagyon vaksinak kell lenni ahhoz, hogy BMWnek érezzék. Ebben eleve az a vicces, hogy a BMW úgy mászott ki a csávából a 60-as években, hogy elkezdett „Alfákat” és „Lancákat” gyártani.

    A Giuliát senki sem nézné BMW-nek se kívül se belül. Ami engem zavar, hogy hiányzik belőle az az olaszos dögösség, amit a 156 vagy a 159 simán hozott, még adott esetben elsőkerék-hajtással is.

    A konkrét szitura pedig: az hogy a német újságok lehazudják a holdat is az égről nem új, és személy szerint utálom hogy a „német gyártóknak” nem kell megerőltetlniük magukat az ajánlatukkal, mert a sok beetett ember nem néz körül a konkurenciánál.

    Az Alfa fő fegyvere (hogy kitörjön a korábbi 159 tulajok körén túlra) nyilván egy versenyképes ár. De az a helyzet hogy a 159 is azzal indított, egy remek mindent tudó és értékarányos autó volt.

    Én végig próbáltam minden és nagyon durva csúsztatásokkal és hazugságokkal találkoztam a szaksajtó részéről. Persze a fő felelősség azé a tulajé aki drágábban egy rosszabbul felszereltebb Audit vesz mert lusta volt háromnál tovább számolni.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A kérdésedre van egy egyszerű válaszom: az elmúlt években a nyugati Alfa-vásárlók többsége valószínűleg inkább BMW-t vásárolt. Igen, még az olaszok is. Az Alfa-nál is tudják ezt (természetesen a marketingesek kikutatták) de teljesen helytelen következtetésre jutottak. Ha kétségbeesésükben mostantól ők is BMW-t gyártanak, milyen érzelmek mentén térnének vissza a régi vevők? Talán majd kockáztatnak? A vásárlók új generációja pedig? A „kétféle BMW”-ből sokkal megbízhatóbb az eredeti- mondják majd (a germán világszemléletű autós szaklapokon nevelkedve), és ezzel a legendás olasz márka le is húzhatja a rolót. Sebaj, a németek olcsóbban megvehetik majd ezt a nevet is. 🙁

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nem akarok senkivel vitatkozni!!! De ültem már több SVÉD,JAPÁN,NÉMET, hasonló kategóriáju modellben,DE ,nekem a 159-es ALFA ROMEÓ KÉZI kapcsolású 6-os váltója nagyon bejött. OKÉ volt. Mint a vaj.! Könnyen mozgott lehetett érezni, van benne anyag! Gondolom a Giulia váltó ,még jobb….

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Ha meglátásod szerint, ez a típus ” a vég utolsó állomása ” a márkának, akkor hová tűntek az életérzésre áhítozó nyugati vásárlók,ha a keletiek ilyen fillér izélők,és nem veszik újonnan ?

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Igazad van, ezzel együtt még inkább fájó és méltatlan, hogy 2017-ben az Alfa Romeo jelenlegi tulajdonosai egy BMW utánérzéstől várják anyagi gondjaik megoldódását. Sic transit gloria mundi.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nem néztem be semmit, s mivel elég nagyfiú vagyok már, a véleményemet sem cikkekből szoktam kiolvasni. A Giulia, mint új autó piaci esélyeiről osztottam meg pár gondolatot. Változatlanul állítom, hogy ez a vég utolsó állomásának tűnik az Alfánál, egy saját BMW megalkotása ugyanis piszok távol áll attól a laza magabiztosságtól, friss optimizmustól, amit a márka tisztelői (magamat is ide értve) megszoktak és elvárnak. Egy új Alfa Romeo megvásárlása és birtoklása nem a több százezer kilométeres hosszú együttélés tanulságairól, meg a szervíz-számlák mérlegeléséről, mégcsak nem is az ár-érték arányról szól (legfeljebb a 3. és 4. Kelet-európai tulajdonos látja így az életet), hanem leginkább érzelmekről: a megszerzés vágyáról és az életérzésről.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A subie egy vicc az európai piacon. Itt lehúzhatnák a rolót. Nincs olyan audi amelyik „alapból” (amennyiben alapáron) négykerékhajtású lenne (ráaádsul épp most lépnek vissza az új „ultra” Quattróval, ami talán az Allroad A4-gyel debütált), kivéve talán az R8 ami csak 4WD, de az meg épp arról híres hogy nem lehet ökörködni vele (mert nem lehet riszáltatni a farát).
    Annál jobb kombó (alapáron RWD, feláras AWD), mint a Giulia kapott szerintem nincs.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Az 1,9 -s blokk Fiat ,ennyi ,hogy mennyit variálják egy dolog.De végül is az Alfának sosem volt saját dízel motorja ,csak a dízel őrület miatt vezette be ,például a 33-s 3 hengeres dízelje ,azt hiszem angol gyártmány volt.Az Audi mit csinál az az ő dolguk,de nem igazán ,mert ott meg a Volkswagen mondja meg merre mehet.Az Audi Qatro a 80 évek elején legendás volt a raliban.-Nem tudom miért furcsa az ,hogy alapból 4×4 ,persze nem valami gagyi megoldással.A Subaru jó példa ,csak hát igazán ott meg formát nem tudnak csinálni ,habár az új WRC már elég jól összejött.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Az 1.9 szerintem több változatban volt Alfába mint Fiatba. Ez kb olyan mintha a 2.7 TDI-t VW motornak titulálnád.

    A Giuliánál nem értem mi az hogy „alapból” széria 4WD, sehol sem az. Az Audinál éppúgy mint a Mercedesnél. Mindenhol feláras és nem kevés macera (súly/ fogyasztás / hibalehetőség, elveszi az élvezkedés lehetőségét).

    Az eladásuk nagy része átlagos Güntherhez és Giovannihoz megy családi autóként alapdízellel, Mondeo helyett (ahogy a 3er esetében is). Ott már számít az árértékarány (és most ebben a 3er viszonylag erős).

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A boxer korszakról írtam már ,azt ,hogy az igazi ALFÁS érzést adott ,és a V -6 szintén ,de a twin spark motorok FIAT blokkal készültek ,a felépítmény ,dupla gyertya ,hengerfej már csak farigcsálás volt.A dízelek szintén FIAT eredetűek talán a 2,4D öthengeres ismét egy ALFÁS kitörés a Fiat beolvadásból.1996 után a boxerek gyártását leállította a Fiat.A comman real technika olasz találmány ,a FIAT ,Lancia és az Alfa mérnökeit dicséri ,és 1997-n debütált az ALFA 156-n.De mivel a Magnetti Marelli nem vállalta a gyártást ,így feltételekkel átadták a comman real gyártásának jogát a Bosh-k.Hosszú történet ,tipikus mediterán elkótyavetyélés,kicsit ismerősnek tűnik nekünk magyaroknak.-Az új Giulianak van Q4 -IS valóban csak jó kis felárért ,tehát nem széria ,pedig az alapár is borsos már kezd hasonlítani a Germán stílushoz .Az ár érték arány néha felbőszít ,de hát ,aki meg tudja venni annak már nem számít 1-2 millió.Meg hát a QV a 2,9V6-hoz adják alapból mindössze 23 millióért.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A benzines esetében a blokkok is teljesen mások voltak, a 146-os boxere éppúgy (ilyen nem is volt a Fiatokban), mint a TS motorok (a henger is). A 159 esetében meg végképp (1.8 Opel eredető, a többi esetében nem is volt megfelelője nagyon a kontinensen). A JTD motorok pedig előbb jelentek meg az Alfában, ráadásul szélesebb kínálattal (1.9 105-150 LE), jobbak is voltak mint a legtöbb versenytárs.

    Az Alfa 147 (és a GT) a 156-os platformára épült, a korabeli Fiatok (Stilo majd a Bravo) saját platformot kaptak.

    A Mito volt az első Fiatból rebadge-elt Alfa (tkp az Alfa 8c, de az kicsit már tészta mert nem Fiat hanem Ferrari :)).

    Nem értem a „stabil 4×4” megjegyzést. ez mit jelent? Ott Q4, az nem pont az?

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A motorgeneráció jellegét a Fiat szabta meg ,a blokkok által.Meg szerintem a padlólemezek is Fiat szisztémára készültek.A belső tér az próbált ALFÁS maradni ,de mint Ön is írta Giulietta nem lett igazán ez irányban siker történet.Talán ami ALFÁS maradt azok a futómű felépítések.A Giulietta azonban hozott rossz meglepetéseket -e téren.A Giulia milyen lesz az még kérdéses ,de a hátsó kerék hajtást alapból csinálhatták volna stabil 4×4-e is ,az ár alapján elvárható lenne,és akkor nagyobb lenne a műszaki tartalma,nem beszélve a téli üzemmódról,mert azért lesz még erre felé tél,ha Itáliában nem is.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A 147 – 156-GT egy teljesen önálló plaform volt amely egyrészt kiemelkedett a korabeli prémiumkompaktok (ez kb az A3 és a 3er Kompakt volt) közül, másrészt nem volt Fiat jellege. A Giulietta számomra pont a Fiatos szinvonalú belső miatt volt kiábrándító.

    A Giulia minden szempontból előrelépés a Giulietta után.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Az ALFA egy igazi mediterán autó,erőt könnyedséget sugároz.Nem túl népszerű autó a hétköznapi emberek ,és hétköznapi szerelők körében.Van ki meghallja „ALFA”már borsódzik a háta.Tény ,hogy a mediterán könnyedség juttatta oda az ALFÁT ,ahol van,pedig egy műszaki megoldásokban vezető egyéniségű márka.Apró meghibásodások érintkezési hibák ,könnyed trehány megoldások melyeket egy autó mániás maga is elháríthat ,viszont az ,aki csak vezetni ,és A-l-B-g akar eljutni ,nem teszi vonzóvá az ilyesmi.Már rég óta nem beszélhettünk önálló Alfa fejlesztésről ,talán most a GULIA,ami már saját fejlesztésű motorokat kapott ,de azért a fiat biztos beleszólt.A motorok terén az 1,8tbi volt igazán Alfa motor az elmúlt időkben.Szívesen olvasnék róla ,hogy muzsikál hosszú távon.A boxermotorok leépítése, melyet a FIAT intézett szerintem hiba volt ,fejleszteni kellett volna .Volt szerencsém tulajdonosának lenni egy 33-s modellnek.Sok bosszúságot nyeltem le ,de mindig jó érzés volt vezetni.A motor jó volt ,.az erőátvitel is ,de mindig volt vele valami apróság ,ami lejáratta végül is,sok ember szemében.Talán már kinőtte ezeket a dolgokat ,és az új modellek visszaadják a márka becsületét ,és hírnevét.Egyszer még boxer is lesz talán.–ALFÁRA fel!

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nemreg csereltem a kerekeket nyarira, van itt egy kis Fiat szalon par szaz meterre, mondom, ha mar ott vagyok benezek a szalonba is.
    Ott volt az uj Giulia is, bele is huppantam, de nem vezettem. Ami elsöre feltünt:
    – tenyleg nagyon szep lett, kivül belül egyarant,
    – elsö tapogatasra, ranezesre, fogdosasra, nagyon kellemesnek tünt az anyaghasznalat, eleg robosztusnak is,
    szük volt az üles, (nekem legalabbis),
    hatul messze nem olyan nagy, mint gondoltam, nem fertem be magam möge, amikor beallitottam a soförülest magamra.
    Vezetni nem vezettem.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Ez igaz, de azért költői túlzás azt állítani, hogy nem kell már költeni rájuk semmit, csak annyival egészítettem ki.
    Az újkori motorok pedig (turbósak) majd meglátjuk, hogy szuperálnak. Azért kíváncsi lennék ettől függetlenül egy olyan összehasonlításra is. szívó német – szívó japán, turbó német – turbó japán. Sajnos a turbósak nagyon árnyalják a képet, mert az átlag júzer nem tudja használni.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Én nem is erre mondtam hanem a koncepcióra amire a japánok készítették őket, nem arra gyártják mint amire a német hogy elsőgazdás garancialejárat használat után öntsd bele a pénzt.
    Ma már egy japán sem a régi puritán agyonüthetetlen autó, de a törekvésük (ha még az) még mindig a legjobbak közé sorolja őket.
    A szervizköltség meg nem egyenlő egy németével nagy általánosságban, és ez nyilvánvaló.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    ha ilyen szöveggel áll elő egy eladó (mármint hogy olajcserén kívül nem kell rá költeni soha semmit olyan jó az autó – márkától függetlenül), egy tanácsom van a vevőnek: Fuss!!!

    A sok karbantartás elmaradásból, meg a „jó az még”-ből lesz a későbbi nagy javítási számlák, meg horrorsztorik. És ebből jön le a következtetés: szar az xy márka/autó

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    „sok visszajelzés nem hazudik”

    [url]https://www.autonavigator.hu/sztori/top_10_lista_azoknak_akik_olcson_szeretnenek_autozni-19238[/url]

    [url]https://navigator.medija.hu/galeria/14875/184796.jpg[/url]

    azért óvatosan ezzel, a japánnal nem kell szervízbe járni, olajat önteni, vizet cserélni stb szöveggel. én azért már ezt elég elavultnak gondolom. eddig nem voltál ilyen atom szemellenzős, egy yaris 100k km alatt 1 millió forint fentartani…azért ilyen f@szságokat csak nem kellene írni, hogy semmit nem kell rákölteni…semmit jah, az első 1000 km-en.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nem hitnek hívják hanem tapasztalatnak, nemhiába a sok visszajelzés nem hazudik.
    A meggyőződés is ezen alapul, prekoncepciót meg azok nyomják akik meg akarják téveszteni a tömeget.
    …és valóban dőreség leállni vitatkozni a …tényekkel.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    A japánt csak azért hoztam ide mert a japán prémium tulajok legalább akkora „márkanácik” mint a német prémium vásárlók, de ok, nem veszem a számra őket.
    Persze prekoncepcióval-hittel-meggyőződéssel szemben érvelni próbálni dőreség volna.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    -Ezek jó autók- A németek?
    Majd ha nem kell önteni a pénzt a szervizeikbe hibajavításaikba na akkor jó autók lesznek. Nem mostanában valószínű.
    A japánt ne vedd egy szintre a némettel, mert a japán nem szervizre készül hanem gondtalan használatra.
    Úgy is mondhatnám egy németnek: a japán(isten) nevét a szádra ne vedd!!!

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Tiszteletben tartom a véleményed, de azt mondani hogy aki a három németből vesz (vagy dobjuk még ide a prémium japánokat is) buták lennének kicsit erősnek tartom. Ezek jó autók, ha valaki vett egy terméket és meg volt vele elégedve akkor ésszerű választás hogy „biztosra megy” újra azt választja. (ez a hétköznapi termékekre – mosópor, fogkrém stb.. – is igaz)
    Azért érdekes módon kimondva-kimondatlanul ezeket tekintette példaképnek (elérendő-legyőzendő célnak) az Alfa a Giuliával. És jó úton haladnak, végre egy autó tőlük ami nem csak „szép”.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    ok, lehet, nem tudom melyek azok a bizonyos piacok, de azért azt tegyük hozzá hogy a jelenlegi 3-as BMW modellciklusa vége felé közeleg, a C talán három-négy éves (közepén van) a Giulia meg új, a felvezetés (marketing) is jó volt.
    Ettől függetlenül továbbra is azt gondolom, hogy jelenleg nem ezektől fog vásárlókat átcsalogatni.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Kicsit pillants ra a BMW multjara, es csodalkozz, hogy milyen Alfa utanzatokat gyartottak 60-as 70-es evekben. E12, Alfetta stb.
    Az akkori Coupejukhoz az egyik Lancia kasznijat vettek meg. A hokiuto sem BMW motivum, a BMW csak kovetkezetesen hasznalta, mig az Alfa nem rakta minden modellre.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Bizonyos piacokon tobb fogyott a Giuliabol, mint 3-as BMW-bol, vagy C Mercedesbol. Egyedul az A4 van elotte darabszamban. Aztan az ido persze eldonti, de eddig jok a szamok.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nem, mert buta emberek alkotják a potenciális vásárlóréteg nagy részét, németmánia van és logót márkajelzést vásárolnak, sőt még úgy is ülnek néznek ki az aktuális német választottjukban mintha valami trónon ülnének.
    sajnos itt tart a színvonal. Sajnos ez nem csak magyarországon jellemző.
    A német meg öntudatos vásárló saját terméket vesz, csal a teszteken ahol csak tud. Saját termékét ajnározza.
    Az olasz nem kötődő nem ajnározza sajátját mert vagy nem kell pl ferrari vagy mert neki a szieszta fontosabb mint hogy igáslóként éljen és nem felsőbbrendűnek tartja magát mint a német.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    ne vedd kötekedésnek, de gondolod, hogy ez az autó tömegesen hoz vásárlókat a német prémiumok elől?
    Talán majd a második verziója, meg ha lesz még hasonlóan izgalmas Alfa más kategóriában is. (és nem azért mert rossz, hanem a közelmúlt miatt – végre utat/arculatot talált a márkának a Fiat)

    Mondjuk az ára már prémium (aztán persze kérdés hogy a kereskedésben mekkora kedvezményt adnak a listaárból)

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Szerintem te is valamit benéztél.
    Az hogy egy cikkben mit olvasol az nem a tényt vagy a valóságot tükrözi feltétlen.
    Majd amikor letekersz pár 100ezer km-t vagy hosszú éveket együtt élsz egy ilyen autóval akkor vonj le konklúziót.
    A Giulia egy újkori Alfa amit nem hasonlítanék rövidtávon semmihez.
    Ezt a modellt teljesen más elvek alapján építették mint a korábbi összes modellt.
    A guiuliát úgy építették hogy nem foghatnak mellé (még a ferrari keze nyomát is megtalálni valamelyik motorba) ennek kell a márka igazi prémiumirányú sportirányú megmentőjének lenni.
    Engem például soha nem érdekelt az Alfa egészen mostanáig mert kitűnik belőle hogy ez végre a nagyokkal is megmérkőzhet.
    Azt hiszem mindent elmond részemről hogy jobban megbíznék egy 100-200 ezret futott Giuliában mint a 3 német prémium bármelyikében. Ja és ez nem BMW mert az nincs ilyen jó a kategóriájában, hiába az agyonsztárolt reklámmarketingelt BMW Mercedes Audi.
    Ez itt egy vérbeli olasz Maserati jobb áron Alfa logóval, a legkorszerűbb alapokkal, prémiumszintű nem luxus mint a Maserati.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Nagyon köszönöm ezt a cikket, remekül illusztrálja a lényeget: a cég az életben-maradása érdekében és kétségbeesésében épített egy rendes BMW-t, melynek csak a szép neve, meg a márkajelzése emlékeztet a dicső elődökre. Ez a húzás viszont nagyon kockázatos. Az olasz márka mújtja felől nézve a Giulia nem (vagy nem eléggé) Alfa Romeo, a márka korábbi vonzerejét nyomokban sem tudja felmutatni, így a korábbi vásárlók megtartása bizonytalan. Új vevők sem biztos, hogy meggyőzhetők, hiszen az eredeti BMW-k piszok jó autók, ha valaki a bajor életérzésre vevő, biztos nem vesz meg egy Alfa-t.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Oda tart és talán oda is való lenne egy jó Alfa, de a Mondeo, Insignia és tsai a jelenlegi versenytársai, onnan jönnek majd át a vevők (először). Aki a német vagy japán prémiumokat kereste eddig az nem fog Alfát választani (legalábbis eleinte, tömegesen).
    Viszont végre már nemcsak a formával hanem a műszaki tartalommal is élményt ad az Alfa (gondolok itt a RW-re)

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Már a piacradobáskor is elérhetőek voltak a 136,150,180 (136-os csak Olasz és Németországban, azóta máshol is) lóerős variánsok, azóta jött a 210 lovas Veloce.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Igazad van, amikor próbáltam a Giuliát, még nem volt ilyen motor, a 180LE volt az alap.

    Az 1.4 Multiair azért nem gondolom sürgősnek, mert a „felesleges lóerő miatt aggódóknak” (cégautó) a dízel lesz a megoldás.

    Feljebb szerintem is rendben vannak.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Belepo dizel? A 136 lovas ala?
    Inkabb egy belepo benzines kellene a 316i es az 1.6 -os C Mercedes ellen. Pl az 1.4 Multiair 170 loval. 7-8 milla kozott elegendo lehet a rivalisok ellen.
    Feljebb lepve pedig nincs gond a motorkinalattal es az extrakkal.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    +1, az a tanulmány mehetett volna gyártásba picit nagyobb ablakokkal, persze…
    Gondolom hamarosan érkezni fog egy belépődízel is, anélkül nehéz boldogulni…

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Én elég sokat próbálgattam a 159-est amikor friss volt, nagyon közel voltam hogy azt válasszam (utólag nézve talán jobban is jártam volna vele). Remek autó volt és kifejezetten jó vétel akkoriban. A siker elmaradásában benne volt azért egy jó adag malícia, a súllyal kapcsolatos beszólásokat kifejezetten igazságtalannak éreztem. A [b]159 műszakilag a kategória egyik legnagyobbja volt[/b], és mentes volt azoktól a trükköktől amelyeket a gyártók bevetnek (és a Giuliára is igaz), nincs trükközés pótkerékkel vagy megfelezett tankkal ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/07/06/kamu_sulycsokkentes_elharcosai[/url]). A 159 nem volt bukás az elején, de szerintem a tudásához és az árához képest méltatlanul kevés fogyott belőle, főleg a vége felé ([url]http://autossagok.blog.hu/2014/10/27/premiummodellek_osszeomlasa_i[/url]), bár nem ez volt az egyetlen (pl Lexus IS is több eladást produkálhatott volna a kontinensen).

    A 159 bemutatásakor az abszolút élmezőnybe tartozott, és ez volt az a korszak amikor minden gyártónak hatalmasat kellett ugrania előre. Új dízelmotorok, merevebb és biztonságosabb szerkezeti elemek, új biztonsági és luxus fejlesztések. De a kontinensen az élet itt nem állt meg.Turbómotorok, új euro szabványok, elektronika, aktív biztonság, szinte minden évben érkezett valami újdonság.

    [b]A 159 fő bibije szerintem az volt, hogy[/b] míg a BMW vagy akár a Volvo évente frissített (az Audi is rendesen megfaceliftelte az A4-est), [b]Marchionéék nemhogy fejlesztettek volna, de még le is építették[/b] a legjobb dolgokat (pl 2.4 JTD, V6, extrák egy része).

    [b]A Giuliát is próbáltam nemrég, de nem lelkesedtem be annyira[/b] ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/07/16/giulia_teszt[/url]). Egy korrekt, sőt nagyon jó autó, de nem éreztem annyira kivételesnek, főleg a konkrét ajánlatot. A 159 kínálata előremutatóbb és hiánytalanabb volt a maga idejében, a Giulia behozta a lemaradást és sportos, minőségi autónak hat, de nem látom a unique selling pointokat. Ezeket az autókat nem sportkocsinak veszik, hanem családi limuzinnak vagy épp kombinak, meglátjuk hogy a Giulia itt hogyan teljesít. elvileg hamarosan a Stelvio is beszáll, és a hírek szerint a Giulia sikeresnek ígérkezik, én is egyre többet látnok már az utakon.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    a 159-es 2005-ben sokkal batrabb,radikalisabb megoldas volt, mint most az összeollozott giulia….talan azert, mert ugye sz@rban van az alfa, tehat olyan auto kellett, ami jobban belesimul az atlagizlesbe, hisz jatszatjuk a reteg jatekost, de a reteg stilusbol meg nem lehet megelni….persze egyedi meg minden, de az keves.
    A giulia akkor lett volna hasonloan bator mint anno a 159, ha így jött volna ki :
    [url]http://img10.deviantart.net/b6ee/i/2014/224/2/1/alfa_romeo_giulia_concept_by_thorsten_krisch-d7uvjkh.jpg[/url]
    lehet, hogy par ev mulva hasonlo lesz a zsüli frissítese, de ilyesmi, egyedi fazonnal kellett volna dobbantani, akkor azt mondom, ez igen.

  • 2017.10.27. at 19:21
    Permalink

    Végre egy cikk ahol két gyönyörű olasz szépség szerepel egyszerre. Komolyan mondom ha minden autó formája olyan lenne mint a Giulia-nak és a 159-nek van, az lenne csak az autógyártás (stílusosan mondva): alfája és omegája. Ha lenne rá lehetőségem tuti egy 159-esre ruháznék be, ha még több akkor pedig egy Giuliára. 🙂

Vélemény, hozzászólás?