A roncsprémium lényege a környezetvédelem: a koros példányokénál kisebb fogyasztású autók vásárlását segíti és a házi bontást kívánja háttérbe szorítani
Idén is lesz Romániában roncsautóprogram, amelynek keretében nemcsak a tíz éves vagy ennél idősebb autókat lehet leadni, hanem már a nyolc éves gépkocsikat is be lehet váltani értékjegyre, ami új jármű vásárlására használható fel - írja az MTI.
A magánszemélyek a mai naptól (tehát április 15-étől) jelentkezhetnek a gépkocsiforgalmazóknál, ahol beiratkozhatnak a programba. Ennek keretében új autót vásárolhatnak, felhasználva azt a 6500 lejes (446 ezer forint) értékjegyet, amit régi autójukért kapnak az államtól. A román hatóságok 17 ezer ilyen értékjegyet bocsátanak ki. Egy új autó megvásárlásakor egyetlen értékjegy használható fel, de azok, akik a legkevésbé környezetszennyező modelleket vásárolják meg, egy úgynevezett zöldbónuszt is kapnak, amelynek értéke 500 lej (34 300 forint).
A jogi személyek és az állami intézmények számára mintegy 3 ezer értékjegyet utal ki a programot felügyelő, minisztériumi fennhatóságú környezetvédelmi alap. Számukra várhatóan április 20. után rajtol a program. Ez azt jelenti, hogy a román kormány idén 20 ezer elöregedett autó forgalomból való kivonását reméli.
Idén már 8 éves autókat is le lehet adni roncsként a románoknál, a tavalyi roncsprémiumos autók átlagéletkora 22,5 év volt
Romániában 2005-ben indították el a programot, amelynek keretében eddig összesen csaknem 480 ezer, tíz évnél öregebb járművet vontak ki forgalomból, és mintegy 239 ezer új gépkocsit vásároltak.
Tavaly év végén a román gépkocsipark 5,98 millió járművet számlált, ami 4,73 százalékkal több a 2012-eshez képest. Az átlagéletkor nemigen jobb, mint a hazai 13 év, a leadott autók jellemzően 20 évnél idősebbek, a tavalyi programban leadott roncsautók átlagéletkora 22,5 év volt.
A románok nagyábol 10 Mrd Ft- nak megfelelő összeget költenek a roncsautó programra.
Az állam többet is költött nagyobb hülyeségre,de az autók elbontását jelenleg szankciókkal probálja kikényszeríteni láthatóan felemás eredménnyel. Messze vagyunk a 100%-tól.
A 20000 egységet teljes egészében hazai forrásból is lehetne finanszírozni, program része ként
Nem hinném, hogy a Magyar buszgyártás csak 1000 embert hoz lázba, amikor a világ csuklós busz állományának 75-80%-át mi adtuk!!! A mai gyászos külföldi tőke keze által alapított munkahelyeket illetvén
még annyit, hogy ezt nem csak az áruházaikra, hanem a termelő gyáraik, s a szolgáltatásaik többségére is kiterjesztve mondom. Pl: Hankook- Dújv. Miért kell minden évben EKG, vérvétel vizsgálat?? Biztos nem mert olyan cseszett egészséges munkahely… Hol van az Európai unió, hogy a környezetügyi és foglalkozás egészségügyi narratívákat normákat betartassa?? Nekik csak busás profitot termelő, bármikor pótolható rabszolga hangyák vagyunk. Lehet egy nemzetet ilyen irányba is taszítani, és lehet a felemelkedés irányába is mint ahova a Jobbik kormányozná!!! ¤ |
Csak az embereket egy kis családi adókedvezmény, meg pár Ft-os rezsicsökkentés teljesen elvakítja.
Azt az ilyen okostojások is mint te, nem látják, hogy mennyivel emelkedett mindennek az ára, nincs közbiztonság, a külföldi tőke, lobbi, és vállalatok vasmarkában szorítják a Magyar emberek millióit!!
GRATULÁLOK!!! 30.000 ember élősködik 8-9 millió Magyar emberen, a többin is csak azért nem, mert az átlagnál jobb tanulási kompetenciákkal ruházta fel a gondviselés, vagy pénzes családba pottyantak…
Te vélelmezem a bank- biztosítás szegmensbe „dolgozol”. Legalább is ez képeződik le a véleményedből.
Az általad felmagasztalt bankárok és pénzügyi hiénák- jó nem mindegyik ilyen- sok nemzettestvérem halálát okozták közvetve, sokakat nyomorítottak meg anyagilag, idegileg… SZERETNÉK BARÁTOM SZEMTŐL- SZEMBEN AZ ARCODBA NÉZNI!!!
2. GRATULÁCIÓ: Lehet kardoskodni a stadion és egyéb az emberek közhangulatát csak felszínesen javító látványberuházások mellett, hogy sok ember mennyen ki jól kiüvölteni a feszültséget és szétszidni a szerencsétlen bíró anyját, meg szétzúzni a berendezést mert munkahelyük nincs, akinek meg megadatott, az a külföldi multik zsebét tömi repedésig, igásbarom módjára rabszolgamunkában!!! Mindezt azért, hogy „megmentőként” bemasírozzon ide a Tesco, Aldi stb.., hogy juj de olcsók vagyunk, értetek vagyunk, hülye magyar edd a gazdagabb nyugati országok szemetét HURRÁ! Mennyire „elcsevegnék” én teveled!! */
Anélkül, hogy állást akarnék foglalni a véleményedben, szeretném megemlíteni, hogy a hazai bankszektor 30.000 munkahelyet ad. Szóval óvatosan ezzel „kurvabankozással”…
Sok mindenre lehetne 45 milliárdot fordítani, csak míg a hazai buszgyártás 1.000 embert érdekel, és legalább 1.000 munkahelyet biztosítana addig a foci még mindig 1.000.000 főt foglalkoztat. Szomorú igazság, de ez van.
Igazán eklatáns módon vezeted le a tényeket. IGAZAD VAN!!! Ne hogy már a külföldi bankokat a piszkos külföldi pénzügyi érdekköröket tegyük nyereségessé, hogy az állami támogatás s az általunk fölvett hitel révén közvetlenül, s közvetve
is őket hozzuk helyzetbe. Inkább veszek egy nagyobb biztonságosabb szedán kocsit, mint a Logan, ami többet fogyaszt ugyan, de több az extra benne, s nem remegve vezetem, mivel olyan gyenge szerkezetű, hogy kis túlzással még a menetszél is kárt tesz benne… No, meg a rozsda -ugye-.
Az már külön fórumot érne, hogy mi, Magyarok miért nem tudunk autót vagy „legalább” buszt gyártani amin nem csak a márkajelzés Magyar ??? Az Orbánék pl. erre is fordíthatnák a 45 milliárd Ft-ot, amit stadionokba invesztálnak! Nem taglalva, a Magyar társadalomba beilleszkedni JÓL LÁTHATÓAN NEM akaró egyes kisebbség integrációjára költött 100 milliárdokat évente s még sorolhatnám!! × Mindazonáltal igazad van Combi27, csak egy kicsit kiegészítettem.
[i]„Nincsen Magyarországon olyan autógyár ,amely itthon tartaná a nyereséget…..”[/i]
Ebből a szempontból Románia sincs jobb helyzetben…
Minek 12 gyerek? egyet is alig birsz normalisan eltartani.
éljen a fejlett nyugat ezentúl romániából fog jönni a bontóból kiszökött 15 éves ” német orvos ” tulajos kocsi….
van 100 ezer félretett forintom, van egy 30 éves kocsim amiért kapnék 450 ezret ha leadom és zsír újan egy autót veszek…mondjuk a legolcsóbbat 2 millióért..(Dacia Logan)….ugyan az van benne, vagy kevesebb mint a 30 éves szekerembe..max nem kell minden évben 20-60 ezret rákölteni javításra az első 6-8 évben…..de honnan vegyem a fennmaradó 1.7 milla hiányt? hitelből? máris havonta többet költök rá 1 hónap alatt mint egy akármilyen használt autóra ami normális állapotban van, 1 év alatt…..fogyasztása kevesebb? mennyivel? 2-3-4 literrel? számít ha a törlesztő miatt havi 200 km-t tudok vele menni?
ez itt a probléma kéremszépen…
Itthon minek legyen roncsprémium???? Nincsen Magyarországon olyan autógyár ,amely itthon tartaná a nyereséget….. Elég pénzt fizetünk ki külföldre a hitelek miatt, nehogy már az új autó vásárlással is őket támogassuk állami pénzből….. Így is rengeteg pénz megy ki a használt autó behozatallal és azzal ,hogy a multikban megveszik az emberek a nyugatnak szemetét még az élelmiszerben is…..
Ha nálunk is lenne, mindjárt megjelennének a károgók, hogy nem ilyesmire kell költeni az állam drága pénzét hanem inkább támogatni belőle a szegény 12 gyermekes családokat.