Román-magyar meccs: Dacia Duster vs. Suzuki Vitara
Ugye, hogy jobbak vagyunk mi magyarok, mint a románok? Árpárbaj: Dacia Duster, Suzuki Vitara
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vajon a román Dacia vagy a magyar Suzuki városi szabadidő-autójával járunk jobban? Megnéztük a számokat.
Divatos kompakt, meg persze olcsó szabadidő-autó kéne? Ha az ár dönt, márpedig mi más lenne az elsődleges kérdés, akkor a hazai magánvásárlók kedvence, a Dacia Duster mellett ma leginkább az új magyar autó, az esztergomi gyártású Suzuki Vitara jöhet képbe. Vajon mennyire törhet borsot a Magyarországon készülő, persze leginkább japán SUV a Romániában (is) gyártott, de technikájával már teljesen francia, Autobest díjjal is kitüntetett és évek óta töretlen népszerűségű Dusternek?
Melyiket kapja meg olcsóbban a vevő, aki semmi másra nem vágyik, mint egy alap benzinmotorra, meg az alapvető extákra, klímára, audiorendszerre, valamint Bluetooth kihangosítóra? Mennyit kell letenni ha tempomatra és a télen hasznos ülésfűtésre is vágyunk? Melyik márkánál kapjuk meg olcsóbban a dízel, összkerekes, minden földi jóval felszerelt példányt? Ezeket mind megnézzük, hiszen a hazai vásárlók számára minden bizonnyal fontos kérdés lesz az elkövetkezendő időkben, hogy a Duster vagy a Vitara számít-e jobb boltnak.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Dacia Duster | 4315 | 1821 | 1634 | 2674 | 475-1636 |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-1788 |
Alapár szempontjából sokkalta jobb a Dacia, hiszen már 2 860 000 forintért is van Duster, míg a Vitara akciósan is 3 790 000 forintról indul, persze jobb felszereltséggel. Ellenben "több vasat" a Daciától kapunk, a Duster 14 centivel hosszabb, 17,4 centivel nagyobb a tengelytávja is, s alaphelyzetben a csomagtere is öblösebb, ám bővített méretével már a Vitaráé a méretesebb. Azon is lehetne sokat vitázni, hogy melyikben jobbak az ülések, sanszosan a Suzukiban, de utóbbit mindenki döntse el egy személyes próbával maga. Az viszont biztos, hogy a Dacia - a Suzukiéhoz hasonlóan 1,6 literes - alapmotorja 15 lóerővel szerényebb teljesítményű (120 helyett csupán 105 lóerős), ám kombinált fogyasztási értéke 1,8 literrel, csaknem 20 százalékkal magasabb. A legalapabb Dacia ráadásul nem is kérhető klímával, ahhoz legalább a második, Cool felszereltséget kell megvásárolni, de még ahhoz is feláras egyebek mellett az audiorendszer és az osztottan dönthető hátsó ülés is, tempomat pedig hozzá még nem is rendelhető. A kihangosítós rádiós, elöl elektromos ablakos, de mechanikus tükrös és klímás Duster Cool 3 405 000 forintért nem rossz bolt, de azért számára már meglehetősen fenyegető, hogy a Vitara 3,79 millió forintért az elvárt alaptételeken túl multifunkciós kormányos, elektromos tükrökkel szerelt. Tempomat vagy hátsó elektromos ablak az alap Vitarához ugyanúgy nem kérhető, ahogyan a Duster Coolhoz sem.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - benzinmotorral
Motor | Dacia Duster 1.6 16V 4x2 | Dacia Duster 1.2 TCe 4x2 | Suzuki Vitara 1.6 VVT 2WD |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 | 1199 | 1586 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 105 (5750) | 125 (5250) | 120 (6000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 148 (3750) | 205 (2000) | 156 (4400) |
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] | 7,1 | 6,3 | 5,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 165 | 145 | 123 |
Saját tömeg [kg] | 1171 | 1202 | 1075 |
Alapár klímával [Ft] | 3 260 000 | - | - |
Alapár klímával, osztottan dönthető hátsó ülésekkel és kihangosítós hifivel [Ft] | 3 405 000 | 3 920 000 | 3 790 000 |
Alapár klímával kihangosítós hifivel, ülésfűtéssel és tempomattal [Ft] | 3 720 000 | 4 120 000 | 4 110 000 |
A többre vágyók számára a Dacia esetében a Coolhoz mérten 260 000 forintos felár az Arctic szint, ami nem mellesleg utasbiztonsági szempontból is javasolt: a pirotechnikai övfeszítők csak itt jelennek meg (a Suzukiban alapból benne vannak). Légzsákból a Dacia minden szinten csak négyet, a Suzuki hetet ad. Az Arcticban továbbá már magasságszabályzós a kormánykerék és van fedélzeti számítógép, valamint elektromosak a tükrök is (ezeket mind alapból adja a Suzuki). Kereken 100 000 forint felár a tempomat, 50 000 forintért kérhető ülésfűtés, 150 000 forintért bőr/műbőr kárpitozás. A tempomatos és ülésfűtéses, józan Arctic még mindig csak 3 720 000 forint.
Az Arctic esetén 400 000 forintos felárral már választható a benzines 1.6 alapmotor helyett a hatfokozatú váltós, 125 lóerős 1.2 TCe is, ami nem csak erősebb, takarékosabb is. Kombinált fogyasztási értéke 6,3 l/100 km, ami persze még mindig 1 literrel magasabb a Vitaráénál. És azzal már 3 920 000 forint az Arctic alapára. Ha pedig még tempomatot és ülésfűtést is kérünk hozzá, már 4 120 000 forint a vételár. És 4 110 000 forintért ott a Suzuki Vitara második, GL+ verziója, sok más mellett ködfényszóróval, nemcsak elektromosan állítható, hanem fűthető tükrökkel, tempomattal, elöl-hátul elektromos ablakokkal, automata légkondicionálóval, ülésfűtéssel, tolatókamerás érintőképernyővel, bőrözött kormánnyal és LED menetfénnyel. Könnyen belátható: bár a Duster olcsóbban megkapható, felszereltségével jobb a Vitara ajánlata, benzinmotorjával a Daciánál ugyancsak egyértelműen jobbnak tűnik.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - dízelmotorral
Motor | Dacia Duster 1.5 dCi 109 LE 4x4 | Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1461 | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 109 (4000) | 120 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 240 (1750) | 320 (1750) |
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] | 5,2 | 4,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135 | 111 |
Saját tömeg [kg] | 1325 | 1295 |
A csúcsverzió ára[Ft] | 4 850 000 | 6 410 000 |
A csúcs Vitara egészen egyszerűen más liga, amire persze ára is utal. Viszont benne már a GL+ esetén megjelenő automata a klímán túl is van számos komoly tétel: nem csak menetfényével, hanem tompítottjával is ledes a fényszóró, okoskulcsos az ajtónyitás és a gombos motorindítás, távolságtartós és koccanásgátlós a tempomat, a tolatókamerához van első-hátsó parkolóradar is. A legjobban felszerelt, egyaránt hatfokozatú váltós dízel Duster és Vitara közötti 1,51, összkerékhajtás esetén 1,56 millió forintos, a Duster javára szóló árkülönbség persze továbbra is jó esélyeket ad a Daciának a magánvásárlók kedvenc modellje cím megőrzésére. De ne feledjük azt sem, hogy a magánkuncsaftokat elsősorban érdeklő benzineseknél bizony komoly borsot törhet a Suzuki a Dacia orra alá, hiszen azok a verziók szerényebb ellátmánnyal is kaphatók, s a Suzuki alsóbb felszereltségei sem kicsontozottak. Maga a Vitara persze kisebb autó, mint a Duster, s ez megint csak utóbbi javára szólhat, ha már garanciájuk teljesen azonos: 3 év/100 000 km. Természetesen egymás mellé téve is össze fogjuk vetni őket, addig és azután is javasoljuk továbbá, hogy a szegmensből vásárlásban gondolkozók maguk is próbálják ki mindkettőt, hogy személyes próbával dönthessenek arról, hogy nekik melyik jön be inkább.
Bocsi, Milán bejelentkezve maradt így az ő nickjével küldtem véletlenül… ettől függetlenül ezt tőlem kaptad, nem tőle.
Vagyis most jól leszaroztad a Suzuki Vitara korábbi generációit amellett, hogy jónak tartod bennük a Peugeot motort. Te tényleg akkora marha vagy, hogy szembe mész az előző gondolataiddal csak azért, hogy ellenkezhess másokkal.
Ááááá ez családi probléma az ilyen esetekben.
Az iskola dolga maradjon az oktatás. Emberünk esetében ott is akadna feladat…
😀
Én meg „Kempelennel” értek egyet veled kapcsolatban…Lol:-)
Az illemről meg annyit mondanék neked fiam, hogy nem illek teleokádni mindenféle szeméttel a fórumot, pláne meg úgy, hogy az általad leközölt információ nem hiteles, hanem inkább szubjektív! Mégis szeretném látni, hogy tudományos igényességgel (statisztikák/tesztek-linkek formájában) bizonyítod a „2”-es pontodban elhangzott véleményedet!!! Rolfmao 🙂
Én 15 év renault használat során 1 kezemen meg tudom számolni hogy mit kellett az autómra rákölteni. Na erről ennyit kisfiam!
Nem kell, mert nincs benne hiba. 😀
Én meg téged törölnélek, de hát az élet igazságtalan. El kell viselni a tré helyesírásoddal és a gyermeteg gondolataiddal együtt. Nekem ez belefér.
Az vagy, ahogyan írsz. Tudatlannak lenni pedig nem érdem, hanem állapot, ne légy rá büszke, pláne ne hangoskodj, mikor szerénynek kellene lenned. Sajnos nem tudsz helyesen írni, a helyedben inkább arra fordítanék figyelmet.
Szép Húsvétot, a leckét tessék megcsinálni!
Hagyd Milan. Korunk velejárója a tahus idioticus. Majd szépen felnő és elszégyelli magát, de legalábbis bízzunk ebben!
[i]„2. francia kocsikhoz hasonlítani egy japánt , csak is díszb*zi hozzáállás egy autósújságírótól, 25 éve lehet kapni hivatalosan nyugati/japán márkákat , ennyi idő bőven elég volt , arra , hogy saját szemünkkel lássuk, milyen kocsikból mik lettek az évek során,”[/i]
Na kérem szépen, ez a bruttó magyar ökörség. (Helyesírás a bónusz)
Kérem szépen erre a szintre is el lehet jutni. Gyakorlatilag fej nélkül is.
Taps!
A 3 év garancia a Suzukinál csak egy névleges valami, mert kicsi az esélye, hogy szükség lesz rá, míg a Dacia azért nem a megbízhatóság szinonimája.
És ha megnézzük a Duster töréstesztjét… 3*, no comment. Nem csak a Vitara fogja hozni az 5*-ot, de már a 2010-es Swift és azóta az összes hazai gyártású Suzuki 5*-os. De már 2005-től is 4* volt a Swift, Splash, SX4.
Nekem ez többet nyom a latban, mint a terepképesség, a valamelyest alacsonyabb ár, vagy a kicsinykét nagyobb utas-, és csomagttér.
Végső konklúzió a Suzukiról a rivális oldal cikkéből: „Összességében mégis egy újabb kihagyott lehetőségnek érzem az új hobbiterepjárót a Suzuki részéről, és ennek az elsődleges oka az árazás. A probléma az, hogy Dacia Duster riválisnak túl drága. A románból összekonfiguráltam egy hasonlóan felszerelt példányt, 1,2 literes turbós benzinmotorral, összkerékhajtással, közepes felszereltséggel, és úgy is bőven ötmillió alatt maradt az ára, szemben a Vitara 5,4 milliós alapárával. Ha viszont olyan modellekkel nézzük össze, mint a Nissan Juke, a Peugeot 2008 vagy a Renault Captur, akkor nagyon feltűnő a minőségérzetbeli eltérés. Drukkolok a Suzukinak, de többet érne, ha lassan ők is rájönnének, hogy nem elég, ha jó az autó, annak is kell látszania.”
http://totalcar.hu/tesztek/2015/04/03/suzuki_vitara_16_allgrip_2015/
Függetlenül attól hogy melyik a jobb autó, 5.3/6.3L vegyes átlagfogyasztás inkább csak marketing,a gyakorlatban
2 litert mindkettőhöz hozzáadhatunk!!
— Főleg az ár-értékarány számít azoknak, akik nem akarják eladni mert hosszú távra vesznek autót.ezekben az „olcsóbbnak” nevezett autókban meg úgy is sok a műanyag,a többi alkatrészt meg sokszor azonos gyártóktól szerzik be,szerintem elmúltak már azok az idők,amikor a féltengelyek / is / törtek,meg a csapágyak is hamar szétmentek,stb. !–Kényelem,ez is relatív,kinek mit jelent és kinek melyik vezetőtér és pozíció kényelemes és mennyi a helyigénye !–De vannak akik „országutálat” és gyártó tekintetében ítélkeznek egy autóról !–Na és azt sem szabad elfelejteni,hogy sok autót nem az „illetékes helyen” gyártanak,hanem más országokban !–A Daciánál is van olyan,amit Marokkóban gyártanak és a Ford-.Opel-stb gyártását is sokszor más országban végzik!—Ilyen tekintetben legjobb ha kézi összeszerelésű-egyedi gyártású autót veszünk több tízmillióéért……,na ezt persze csak a milliárdosok tehetik meg !!! —
Azt gondolom, alapból sem korrekt összehasonlítani a két autót….hiszen a Suzuki egy újabb tervezésű, divatosabb forma, még a Dacia számomra (oldalról nézve,)egy három darabból összeollózott jármű. Minden bizonnyal (a japán tervezést és kivitelezést figyelembe véve,)a Suzukiban található anyagok, műanyagok jobb minőségűek és szebben kivitelezettek….de ezeken a külsőségeken túllépve koncentráljunk az alap funkcióra, ami a terepjárózás, vagy a mérsékelt terephasználat. Nem esett szó a cikkben arról, hogy melyik autó mit is tud valójában akkor, amikor lemerészkedünk az aszfaltról. Rögtön kiderül, hogy a Dacia alatt az előd/donor Nissan X-Trail jól bevált hajtáslánca lapul, ellenben az új Vitara alatt az SX-4 S-crossé figyel. Akinek volt alkalma, szerencséje, vagy szerencsétlensége 🙂 az előd Vitarát vezetni és a kettőt összehasonlítani az tudja, hogy ez az új Vitara minden, csak nem terepjáró…..Még a nevet is kár volt így ráaggatni! Majdnem biztosra veszem, hogy Dacia az alap funkció tekintetében átugorja a mi autónkat….így az ár-érték-funkció tekintetében máris másképp alakul az összehasonlítás!!
Soha az életben nem írtam ide hozzászólást, de ez az „Ugye jobbak vagyunk” kezdetű magyar-román viszonyról szóló alcím annyira szánalmas, hogy nem tudtam szó nélkül hagyni. Különösen tőled, Mátyás. Értem, hogy fontos, mennyien klikkelnek a cikkre, de akkor is…
Az ilyen árú terepesnek nevezett autók nem a jó minőségű anyaghasználatról híresek! Itt nincsenek túl nagy különbségek, szerintem egyesek túlmisztifikálják a minimális különbségeket. Mivel én is hasonló méretű egyén vagyok mint te -a testtömeg passzol, a magasság 7 cm-el több- ezért esett a választásom az egyterű autókra. Én 10 évig használtam egy Renault Clio-t -amivel maximálisan elégedett voltam-, ám nemrég váltottam egy Grand Scenic-re. Na ez az az autó típus, amit a magunkfajta méretűeknek találtak ki! Ha cserén gondolkodsz, akkor javaslom -mint sorstárs 🙂 -, hogy mindenképpen vmi nagyobb egyterűben gondolkodj!
Ez kimaradt:
Pozitív:
+ A tolatókamera nagyon fun, messze az egyik legértelmesebb extra amit mostanában kitaláltak
Negatív:
– A hátsó ablakon való kilátás kritikán aluli, el nem tudom képzenli hogy lehet a tolatókamerát nélkülöző modelljeivel hátrafelé menni.
Úton hazafelé megláttam az út szélén egy Vitarát, gondoltam kicsit közelebbről is szemügyre veszem mert felkeltette az érdeklődésem ez a típus. Ahogy elkezdtem nézegetni annak rendje s módja szerint meg is jelent a kereskedő és el is kezdett erősködni hogy probáljam ki. Egy GLX+ AllGrip, 1.6 benzines modellhez volt szerencsém.
Megjegyezném nincsenek nagy autós tapasztalataim, sajátomon kívül kevés másikat vezettem, zsír újat pedig ez előtt soha sem, így fő összehasonlítási alapom az én 2006-os, 1.3-as Colt CZ3-am (Inform AC, tehát fapad)
Csak egy 2-3km-es próbautam volt, az is nagypapásan mert nem akartam gyilkolni a tesztautót ill. nagyon szokatlan is volt egy ekkora verda az enyémhez képest.
Ennek fényében:
Pozitív:
+ élőben is elég szép, robosztus, és mégis fiatalos, modern külseje van
+ elférek benne úgy, hogy vezetni is tudom. 193cm és 130kg vagyok, ezzel a személyautók bő 80%-a elbukik ezen a próbán – a Vitara átment.
+ Kellemesen magas üléspozíció, a motorháztető ill. annak vége is könnyedén látható (ez ad egyfajta magabiztosságot), a szélvédő sincs annyira erősen megdöntve mint a legtöbb új autónál
+ Az én kis zümmögőmhöz képest elég csendes
+ Kellemes csomagtér, családi autónak is teljesen rendben van
+ Van benne az embernek egyfajta nagyautós biztonságérzete
+ Műszerfalon minden jól látható és (mivel japán autóhoz vagyok szokva) kézreáll
+ Kényelmes ülések
Negatív:
– Rendesen megpörgetni nem mertem, de 2500 – 3000-ig ebben a benzinmotorban kb. annyi a nyomaték mint öreganyámban két kávé után. Eddig azt hittem hogy a Colt-om nagyon vérszegény, de alacsony fordulaton észrevehetően jobban megy a Vitara-nál így 145 000 km-el a háta mögött is. Ezen azért akadtam ki mert amennyivel annak könnyebb a kasztnija, legalább annyival gyengébb a motorja is.
– Kívül amennyire kellemes és robosztus a hatás, belül kb. annyira az ellenkezője. Megtervezve jól van a cucc, de az anyaghasználat… hát igen silány. A Colt egy tipikusan japános, kopogós, sporolós műszerfallal rendelkezik, full fröccsöntött feeling… na a Vitarának sikerült alulmúlnia. Még a kormány varrása (ami szerintem nem is az, csak jó poénak hitték) is olyan érdes és olyan mű, hogy kilométerek ezrein át azt tapogatni nem szeretném. Nagyon kikönnyített, kispórolt, kopogós érzetet kelt az egész. Ezt a saját autómnak amit használtan vettem bő 1 millióért még elnézem (igaz alapból jobb is ezen a téren), egy új, 4-5 millió forintba kerülő autóban viszont… megdöbbentő.
– Ugyan alapvetően stabil, kényelmes és magabiztos a felfüggesztése, az úthibák kicsit nagyobbat ütnek mint amit egy ekkora autótól és ekkora kerekektől várna az ember.
– Az első ülést teljesen hátra húzva (tehát mögöttem) már maximum egy gyerek fér el hátul. A kereskedő bepréselte magát mögém, ő elmondása szerint kb. 170 centi volt… ugyan hátra nem néztem de a szomszéd városig hallani lehetett a ruhája és az autókárpit surlódását ahogy bepráselte magát (presztízskérdést csinálva a dologból). Nem is nagon ficergett egész út alatt. Az én Colt-om sokkal kisebb és csak 3 ajtós, mégis ha a csomagteret beáldozom (hátra húzom a hátső üléssort) kényelmesen elférnek mögöttem.
– Amikor elkezdtük pedzegetni a neppernél hogy ezek a Suzukik tök jók meg olcsón fenntarthatók volt olyan kedves és bevallotta hogy ezeknek az új modelleknek (Vitara, S-Cross, stb.) az alkatrészárai már nincsenek számottevően az átlag alatt, így ő erre a helyünkben inkább nem építene. Arra való tekintettel hogy itt van kishazánkban a Suzuki gyár, ez szerintem elég szomorú. Számomra a Vitara egyik legnagyobb húzó/plusz pontja lett volna ez.
Alapvetően egy jó autó benyomását keltette bennem a Vitara, de a belső tértől helykínálat és anyagminőség szintjén is többet vártam. A motor valószínűleg feléled magasabb fordulaton (persze csodákat nem várnék tőle, de menni megy), de ezzel ill. a nepper idegeivel nem akartam játszani… Igazából el tudom képzelni hogy sokaknak tetszik és teljes mértékben megértem őket, egyáltalán nem egy rossz autó… Ám számomra elveszett a varázsa – ha a magyar átlagot nézzük maximum egyszer vesz az ember életében új autót, és akkor az egy életre szól… na nekem ehhez a Vitara belső tere kevés, rendben van a műanyag, efogadom hogy a bőr meg a puha szintetikus anyagok a prémium kategória sajátjai, de azért ennyire kopogós, ennyire olcsó hatású ne legyen már… A rosseb akar egy ilyenben megöregedni.
Nyilván a leírtak teljesen szubjektívek és egy nagyon rövid tesztútra alapozom csak őket.
Persze, ez is egy szempont, mindenkinek mások az életkörülményei és az elvárásai. Szabadidő autónak és egyben hétköznapinak teljesen megfelel egy minimális kompromisszummal. Sőt, ettől messzebb a Rav4 és a crv sem vitt volna, egy kutya… a többi már inkább, de ott tényleg mások a költségek 😀
Nos, igazad van nem vitatkozok. 🙂 De átlag magyar kis polgárként én úgy érzem jól döntöttem a GL+ AllGripel. Lehet az árából már egy Discot, Freelandert, GrandCherokeet, RAV4-et, CRV-t ecetera, ecetera, de tudom, hogy ezt fent is tudom tartani. 😛 🙂
Ha választanom kellene a 2 autó között, akkor már csak a méretbeli különbségek miatt is, no meg a Tce blokk léte miatt egyértelműen a Daciát választanám, természetesen a fent említett motorral! Érzésre szerintem a Suzi inkább a renault captur, opel mokka és társai méretosztályához áll közelebb. Az meg hogy a turbós motor többet eszik, számomra egyáltalán nem szempont, elvégre az alacsony fordulaton ébredő bőséges nyomatéktöbblete révén teljesen más dimenziót képvisel, mint a ványadt lefojtott 1.6-os.
De ha teljesen őszinte akarok lenni akkor ezek áráért inkább egy 1-3 éves használt vmit vennék, ami teljesen más ligában játszik.
Lehet, hogy tulajdonságai alapján jobb motor az 1.2 Tce, de sokban mernék fogadni, hogy a Japán 1.6 legalább kétszer annyit elmegy hiba nélkül.
A Renault 1.2 Tce motorja megeszi reggelire -cserébe a 2 literes fogyasztástöbbletért- a Suzuki 1.6-át. Az a kis turbós 1.2-es motor a régi atmoszférikus 2.0-ás benzinmotorok teljesítményét és [b]nyomatékát[/b] tudja!!! Az meg hogy milyen lesz 5-10-15 év múlva azt senki se tudja. Emlékszem annó mikor kezdtek bejönni a CR dieselek, akkor mindenki ezerrel fújjolt. Ma már az összes diesel CR lett. Ez a jövő.
A Dákó sokat fejlődött az utóbbi időben. Pont a duster az egyik legjobb autójuk szerintem.
De ezzel a suzukival szemben nem szép dolog összehasonlítani. A design, anyaghasználat (és úgy a tervezési,stb büdzsé is alacsonyabb nyilván) mind érezhetően „tejfölösdobozosabb” a daciánál.
Persze annyival olcsóbb is.
A fogyasztásról: Egész biztos nem lesz a két autó között 1,5-2 liter fogyasztáskülönbség 🙂 Igaz, hogy kicsit könnyebb a vitara, de annyit nem valószínű, hogy számítana.
Azt azért még hozzátenném, hogy a vitara még a régi szép időkben igazi terepjáró volt 🙂 Ezzel az újjal már nem biztos, hogy az volt a cél.
Melyik kéne? Leginkább egyik se, de ha mégis választani kéne, akkor a vitara, használtan 6 év múlva 🙂
Reklámnak jó, meg is győzhetne bárkit aki nem tudja miért maradt ki a terepszög, a nyomvályú (hasmagasság), a hajtáslánc amiről semmit nem találtam (nyomatékelosztás aránya és vezérlése) meg pár ilyen apróság ami a plázaparkolóban tényleg nem kell. Arra sem fogadnék, hogy letérve az országútról is kevesebbet fogyaszt mint a Duster, de ez már tényleg csak „megérzés” 🙂 Belül mindkettő okádék, de a Duster egyszerűen ronda, amíg a Suziban dolgoztak is ezért… Ezen kívül már csak a LandRoverről koppintott külső idegesítene, mondjuk a Dusternél emészthetőbb az biztos:)
Kedves Gé!
Ne érts félre nem vitatkozni akarok, csak megjegyzem! 🙂 De szerintem ez nem olyan rossz egy pláza járótól.
https://www.youtube.com/watch?v=UQH7CZ0ZsHk
Ha a fenntartási költségeket is megnézzük, akkor nagyjából egy árban lehet a kettő (hosszútávon még lehet jobb is a Suzuki) így ismerve a magyar vásárlási szokásokat véleményem szerint a Vitara lesz a befutó.
Simán egyéni preferencia kérdése.
Még jó, hogy páran remekül tudjátok, hogy kinek mi a fontos? 😀
Tök egyszerű, aki arra használja a ezeket amire valók, annak jobb a Duster, akinek meg csillámpor és bevásárló kocsi kell, az fizessen a kellemesebb suzuki jelért. A 2wd és benzines árkülönbség innen nézve értelmetlen is, ha első kerek hajtású, magas?! (ültem új Vitarában, egy normális padkára sem mernék ráhajtani vele) mindenre jó de inkább semmire autót akarunk venni, akkor mondjuk érdemes ebben a szegmensben nézelődni…
Ár-érték arányban kicsit jobb a Dacia, de a Japán technika hosszútávon, megbízhatósága miatt visszahozza a különbözetet. Jobb vétel a Suzuki.
Ár-értékarányban melyik éri meg jobban ?–/ Most komolyan érdekelne és nem román-francia-magyar -marokkói-és más egyéb gyártási hely-ország-nemzeti utálat-szimpátia-stb. alapján- ! /–És a többi Daci és más hasonló kategóriájú autók összevetése szintén érdekes lehet!