Rómában is bizonyított a legújabb Toyota Prius
Konnektoros töltés nélkül is nagyon komoly a Toyota Prius emissziócsökkentése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkban nem jogosult zöld rendszámra a külső töltési lehetőség nélküli Toyota Prius, pedig a legújabb kutatási eredmény alapján megérdemelné.
Prius-tulajdonosként különösen fáj, de mindenképp szerencsétlen, hogy hazánkban nem a valós emisszióhoz kötött a zöld rendszám jogosultsága. Így bármilyen belsőégésű motorral szerelt személyautó megkaphatja a zöld plakettet, amennyiben olyan hibridrendszerrel szerelték fel, amivel legalább 25 kilométert meg tud tenni konnektoros töltéssel. Akkor is, ha a (ráadásul csak elvi) 25 kilométer után vedeli a benzint. A Toyota más utat jár full hibrid modelljeivel. Bár a Priusból is van konnektoros, a hagyományosak is megdöbbentősen keveset fogyasztanak. Ezt bizonyította saját tesztünk is, de most a Római Egyetem is.
A belvárosi szakaszon még jobb eredményeket hozott a Prius: az utazási idő 79,4 százalékában, a megtett út 76,3 százalékán állt a motorja. Ha tehát azt nézné a hazai szabályzás, hogy 100 kilométeres úton meg tud-e tenni 25 kilométert emisszió nélkül egy autó, a Prius abszolút megérdemelné a zöld rendszámot.
A digajok meg gondolom, csak néztek ki a fejükből. Na, ilyet nem fognak tudni gyártani ők soha. A pizzaevők meg a hibrid…pfff…
Miért kell ennek ennyire rondának lennie? A technika rendben, na de a forma …….
Több kérdésem nincsen.