Rolls-Royce koppintásként kezdte, hazafias luxusautóként végezte a Hongqi új zászlóshajója
Elégedetlenek a kínai állami vezetők a hazai autóipar teljesítményével. No nem a darabszámokkal van baj, vagy ép azzal, hogy idő közben ők a legnagyobb autópiac a világon, hanem azzal, hogy mindezek ellenére nem képesek egy valamirevaló, saját luxusautót összehozni. A magántulajdonban lévő cégek olyan autók fejlesztésére költik a pénzüket, amelyeket széles tömegek vásárolnak, és az állami vállalatok is legfeljebb külföldi segítséggel képesek luxusautót összehozni. Ezt a helyzetet azonban nem bírták tovább elviselni a pártvezetők, és megfogalmazták a kívánságukat, amelyet önként és dalolva teljesítenek most a mérnökök. A pár évvel ezelőtt bemutatott kínai Rolls-Royce koppintás a legjobb úton van a sorozatgyártás felé, igaz idő közben alaposan áttervezték megjelenését.
Kissé szedett-vedett a Hongqi prototípusa - de ekkora méretnél ezt nem lehet másképp csinálni
Nemhogy külföldi, de külföldire hasonlító autót se akar a kínai felsővezetés, ennek megfelelően a Hongqi HQD tanulmányból idő közben FAW-Hongqi CA7600L néven fejlesztenek reprezentációs limuzint, amelynek orrát az 1958-ban bemutatott, legelső Hongqi luxusautóhoz tettek hasonlatossá. A több mint hat méter hosszú, páncélozott óriásból jelenleg még csak egy, kézzel összerakott példány létezik, amelyet azért előszeretettel használ a legfőbb vezér a katonai parádékon. A sorozatgyártás se késik már sokat, lefényképezték az autó álkarosszériás prototípusát, amely már önmagában is megér egy misét. Még a Toyota Landcruiser karosszéria is rövid ahhoz, hogy elérjen a hátsó tengelyig, amely fölött nem szerény méretű betontömbbel helyettesítették a hiányzó karosszériát a mérnökök.
A Geely üzletembereknek készít luxusautót, a FAW az Audi A6 kiváltásán munkálkodik
És ez még nem minden. A Geely kifejezetten az üzletembereknek készít Rolls-Royce hasonmást GE néven, de várhatóan néhány államminiszter és tartományi vezető is e mellett a luxusautó mellett teszi majd le a voksát. A Hongqi egyébként nem csak a legfelsőbb vezetést szeretné kiszolgálni kínai autóval, már a vége felé jár az Audi A6 ellenfél fejlesztése. Saját padlólemezen, és kezdetben Audi motorokkal indul a lépcsős hátú autó forgalmazása majd, a házon belül fejlesztett V6-os motorok ugyanis még nem készültek el, azok csak két évvel a forgalmazás megindulását követően költöznek a motortérbe.