Rohamléptekkel a jövő felé – ezt mutatják az eladások
Bár a dízelbotrány halkul, hatásai még csak most kezdenek igazán felerősödni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vártnál is nagyobb mértékben folytatódik a dízelmotorok piacvesztése - derült ki a JATO Dynamics júniusi eladási elemzéséből. Vajon kiknek kedvezhet mindez? Mit mutatnak még az eladások?
A tavalyi év júniusához képest 7,9 százalékkal kevesebb, azaz 1,49 millió gépkocsit adtak el az idei hatodik hóban, tehát stabilan kijelenthetjük, ez volt az utóbbi négy év leggyengébb hónapja az eladások terén. Mindemellett egyre nagyobb a rés a benzines és a dízel autók eladásai között - ezt a tényt mutatja az alábbi táblázat.
Most pedig, miután megvizsgáltuk az elektronok térnyerését, térjünk rá egy kicsit magukra a gyártókra. Mint azt már a cikk elején említettük, elég sanyarú hónap volt a június. Továbbá a fentiek tudatában az sem meglepő, hogy júniusban a tíz legnépszerűbb márka közül egyedül a Toyota tudta növelni eladásait. Minden más gyártó forgalma 5-15 százalék közötti mértékben csökkent - érdemes szemezgetni az alábbi táblázatból.
Utolsó nézőpontunk pedig az egyes modell kategóriák, szegmensek eladásiba enged betekintést. Szerintem sejtik, mely szegmens a legdivatosabb a Nissan Qashqai megjelenése óta!? Igen, a szabadidő-autóké! Továbbra is hatalmas tempót diktál a kategória és óriási verseny van a gyártók modelljei között. Szinte minden második héten érkezik egy új versenyző a régiek mellé. Miközben a többi kategória csökkent, vagy éppen stagnált, a(z) SUV eladások 3,2 százalékkal növekedtek.
„Csak egy szegmens tudott tovább nőni, a szabadidő-autóké (Forrás: JATO)”.Az a + 0,4%-os városi autók(city car),vagy a + 0,1%-os kisáruszállító(VAN) növekedés,akkor az nem is növekedés? Ott van az alsó diagrammon!