Nem, egy közel 20 éves Carina már tényleg nem mutat, viszont a - főleg kombiként - semmilyen formát, illetve a levitézlett állapotot pompás praktikummal és strapabírással feledteti. Ez a példány bizony több mint 600 ezer kilométert futott!
Nagy és megy, pöccre indul, nem romlik el - mi kell még?
Az Avensis ma már harmadik generációjával, annak is tavaly frissített változatával jelenti a Toyota jelenlegi középkategóriás ajánlatát, előtte az 1998-ig gyártott Carina volt a megbízható autóiról elhíresült japán mamutcég – egyik - családi autója. Az európai igényekre formált, kontinensünkön (is) készített Carina E 1992-től létezett, s ennek egy kombiját volt szerencsénk kipróbálni 1994-es gyártással és 1995-ös első forgalomba helyezéssel, de ami az igazán komoly: több mint 600 ezer kilométeres futásteljesítménnyel!
Legutóbbi használtpiaci körképünkben azt tekintettük át, hogy milyen
japán kombik kaphatóak dízelmotorral, klímásan és szervokormánnyal legfeljebb egymillió forintért. Lehetőleg még olcsóbban. A keresési kritériumainknak megfelelő Carina csupán egy volt, s a legtöbbet futott kocsi, egy Mitsubishi Galant Wagon órájába sem tekertek többet 327 ezer km-nél. Mármint nem „úgy”, hanem az évek során, szép lassan és utazással, nem fúróval. Ez a Carina kombi meg 600 pluszos, de hogy pontosan mennyi az annyi, arról fogalma sincs a tulajdonosának. Annak a tulajdonosának, aki öt éve hajtja a Toyotát azután, hogy előtte is a családban szolgált a verda, csak cégesként. És ebben az elmúlt öt évben már alig volt használva, télen meg egyáltalán nem, mert hegyen laknak, s a környék útviszonyait tekintve nem pusztán javallott, de kötelező is az összkerékhajtás.
Rozsda itt, rozsda ott, rozsda (meg egyebek) amott, de ez még nem a világvége
Ami ugye a Carinától idegen. Hogy órája pillanatnyilag 477 ezret mutat? Mindegy, nem annyi van benne, viszont ami ennél is fontosabb, hogy kétszer is derekasan megtörték az autót, ami nyilván nem tett neki jót. De akkor is megy, megy és megy, kvázi elpusztíthatatlan. Ezernyi sebből vérzik, itt-ott rohad is már a kasztnija, cserébe műszakilag rendben van. Rendben van, mert kétliteres (papíron 73 lóerős és 132 Nm nyomatékú szívó) dízelmotorja pöccre indul, s ugyan darabosan és zajosan, némi füstöt is pöfögve, de klasszul elketyeg. Gyári fogyasztása 6 alatti, gazdájánál úgy 8 l/100 km (sok rövid úttal és dimbes-dombos vidéken).
Fölösleges részletezni: kopás, szakadás, piszok bőven van, de hely és kényelem is
Azzal nem lehet megvádolni, hogy elkapkodná a dolgokat, mert hát zokszó nélkül, de megfontoltan gyorsít, érzésre 100 fölött már nem nagyon szeret száguldozni. Az 5 fokozatú váltó meglepően pontosan kapcsolható, a (magasságában állítható) kormány rásegítése is kiváló. A futómű felől nem szüremkednek be riasztó, mindenféle lógásról árulkodó hangok, a (most mit szépítsük) lelakott utastér műanyag elemei egész jól bírják a kiképzést, s nem zörögnek bosszantóan. A rugózási komfortnak jót tesznek a 14 colos felnire húzott ballonos gumik – az meg, hogy egy csak picit tempósabb kanyarvételnél sírnak, alap.
Jó nagy, kutyák kedvenc helye
Az ülések nagyok és kényelmesek, a vezetőé fenékrész-billentéssel magasságállíthatós és deréktámaszos. Pakolni bőven van hová, például a könyöklőbe is. Helyből hátul is rengeteg van, a méretes nyílású és alacsony padlós csomagtartó meg 485 literes és osztott támladöntéssel egyszerűen bővíthető, ahogy kell. A képen látható mélyládán és miegymáson túl két jó fej felnőtt labrador is a raktérben szokott utazni, és eddig még nem mondták, hogy nem elég nagy nekik.
A már említetteken kívül az extralista (nem távirányítós, hanem kulcsos, és csak a bal oldalon működő) centrálzárat, (feltöltésre és tisztításra váró) klímát, (a keretbe nem mindig betaláló ablakokkal) 4 elektromos ablakemelőt, kitűnő (nem gyári) hifit sorol. Valaha légzsák is volt a vezetőoldalon, a hűlt helyét, illetve takaróját most matrica tartja több-kevesebb sikerrel. Ne feledkezzünk meg az örök kvarcóráról sem – gyönyörű.
Járó motornál kivehető a kulcs, indítás után már nem kell hozzá (oké, ennek az "extrának" a világon semmi értelme, csak érdekes). Klímaberendezés van és nincs, azaz volt, csak most hiányzik belőle a gáz. A kormányban valaha légzsák lakott
Fillérekért nem, de tűrhető összegért kapható és melegen ajánlott is a Toyota Carina. Az E betű az európai kivitelre utal, de díszeleghetne ott akár egy F is, mint forever, mert kis túlzással örök darab
Kis tesztünk napvilágnál zajlott, de kérdésünkre a tulaj beismerte, hogy sötétben és esőben szinte semmit sem lát a matt burás lámpák és a kopott szélvédő okán, ugyanakkor az ablaktörlőlapátok is cserések. Érthetően nem nagyon akar rákölteni, csak akkor fordul szerelőhöz (a szokásos karbantartáson túl), ha baj van. Sokak szemében ez tuti főbűn, ám nem kevesen vannak így az autójukkal, autóikkal, s ne ítéljük el őket azért, mert nem ápolgatják, nem babusgatják, csak használják a tárgyat, a közlekedési eszközt, ami elvisz innen oda, s vissza is hoz.
És a Carina ilyen. Az elmúlt 5 évben egyszer leszakadt a kipufogó (rögzítették), zárlatos lett az akku (kicserélték) és ennyi, nem több a sztori. Illetőleg még annyi, hogy a kulcsot menet közben bátran ki lehet venni, az sem kell ahhoz, hogy az autó vígan robogjon tovább. Ez a kocsi nem eladó, azt meg elég nehéz megbecsülni, hogy mennyiért lehet valami hasonlót venni, ha valakinek egy ilyen tágas, kényelmes és strapabíró modellre fájna a foga. A dízel
Carinák, az eladó dízelek ritkák, az efféle (és nem titkolt) km-állás meg még inkább
az. Ajánljuk a Carinát sima 1.6-os benzinesként is, az sem eszik sokat, és hosszú-hosszú esztendőkön keresztül láthatja el a feladatát úgy, hogy rohadni rohad, de le nem.
Szerintem Ezek a „JAPÁN Carinák kis odafigyeléssel elnyűhetetlenek” nekem is hasonló van!
Egy ismerősömnek egy 9 évvel ezelőtt újonnan vásárolt Opel Corsája van,de csak a baj van vele!
37000 km-nél vezérműtengely csere,mert vállasra kopott!!!!! Uram bocsáss a Carinám ami 300000-et futott kopásnak még csak jele sincs!!!
meg amiket 5-7 évre és max 200e km-re terveznek, (lásd VW, Dacia) még az 5 éves kort sem érik el, mert vagy a motor adja meg magát annyira, hogy előbb viszed a méhtelepre, mint szervizbe vagy elrohad alólad. És valóban ilyen autók, mint a cikkben is szerepel már csak összegányolt állapotban találhatóak többségében, sajnos :/
bar inkabb a szedan jon be 🙂 nem vagyok tul idos,de nekem a megbizhatosag az elsodleges szempont es ezert kedvelem a szinte velem 1idos (bontoszokevenyeket) 😀
en szeretnek egy ilyen totojat 🙂 regi gyerekkori almom 🙂
Bonyolultan fogalmaztam,sorry:Csak olyan kocsit veszek meg HASZNÁLTAN,amit anno magyar márkakereskedésben vásároltak és igazolt az előélete.
10-15 éve dízel Toyotákat hordtunk Németországból. Megfigyeltük hogy Carinák felől érdeklődők(vásárlók) legalább fele Taxis! Valamit csak tudhatott ez a típus….
Feltételezem megújított műszaki vizsgával útjára bocsátott autóra gondolsz, de egy műszaki nem sokat ér, az is inkább csak a pénzbeszedést szolgálja.
Ezt meg hogyan érted?
[i]„Ezért én mindig csak magyarországi márkakereskedésben újonnan forgalomba helyezett használt kocsit veszek,és másoknak is ezt tanácsolom.”[/i]
Márkakereskedésben amit újonnan forgalomba helyeznek, az új kocsi. Amit meg használtan helyeznek újonnan forgalomba, az meg legfeljebb külföldről behozott használt kocsi lehet, arra meg azt írtad, ami igaz is: [i]„A legtöbb”félmillió+”kilométeres bontószökevény tőlünk nyugatabbról kerül az országba kb 400 ezerrel az órájában,”[/i]
Én sztem a formáját nagyon eltalálták ennek a szériának, nekem a mai napig tetszik, minden változatban. Belül viszont gagyi 🙂
Még valami:Kedvelem és nagyra becsülöm a régi Carinákat,Avensiseket.
De ezt a konkrét Carinát még bottal sem piszkálnám meg,nemhogy beleüljek.Értem én hogy mindennapi melóskocsi,de ennyire dudva állapotban,hogy képesek tartani egyesek a kocsijukat?
Legalább azt kihasadt kormányközepet cserélné ki……,így annyira balkáni az egész.
Szerintem elrettentő példának válogatják ki ezeket a”kocsikat”(mint legutóbb azt a Mitsubishit is)a tesztelők.
Mostanában már divat lett hencegni a magas km-rrel,bírom az egymásra licitáló hozzászólásokat!
Van aki azt mondja-írja(nem pont ebben a cikkben),hogy 15 év alatt csak 30 ezret ment,van aki 10 év alatt lepörgetett félmilliót…..
Kár,hogy a legtöbbször EGYIK SEM IGAZ:-)
Néhány kivételesen munkamániás területi képviselőtől eltekintve nem hiszem,hogy bárki is menne Magyarországon belül személykocsival 50 ezret évente.Még a rendőrautók,taxisok vagy a mentők SEM mennek ennyit!
A másik dolog:A legtöbb”félmillió+”kilométeres bontószökevény tőlünk nyugatabbról kerül az országba kb 400 ezerrel az órájában,majd itthon kissé helyrepofozzák őket.Ritka közöttük a jó vétel.
Ezért én mindig csak magyarországi márkakereskedésben újonnan forgalomba helyezett használt kocsit veszek,és másoknak is ezt tanácsolom.
Igen, jönnek a példák, a tied is, és a Robert 83 – é is és lehetne sorolni.
Örökzöld téma. Szerintem egyet nem lehet! A másikra mutogatni ez ügyben.
Vagyis, ha a vevők ilyenek, az még nem menti fel az autókereskedőt a tisztesség iránti elkötelezettség alól.
Nem lehet az a hivatkozási alap, merthogy a vevők csak kevés kilométerrel veszik meg akkor is, ha valójában dupláját, tripláját futotta. Ez a helyzet nem hatalmaz fel egyetlen autókereskedőt sem az óra visszatekerésre. Ez a megoldás nem jó senkinek, illetve visszaüt a kereskedőre.
Minden üzlet alapja az egyenesség, korrektség, egyértelműség, kiszámíthatóság. Előbb-utóbb úgyis kiderül a manipuláció, s akkor jön az „égés”.
Hat igen az emberek 100e kmig 100e ftert uj autot keresnek:)
Nekem a Mondeot szervizkonyvel 270e km-el hirdettem nagyabol ar alatt
4honapig hirdettem oracsere 140e km 3napon belul elvittek 200e ftal tobbert.
Ha.hun mennyi olyan auto lehet amit minden gazdaja vissza tekerte400 rol 200ra
Es utanna az emberek mondjak hogy ne vedd meg mert szar 200enel szetesik
Ja mert az a 200e mar 1200e km.
Na igen, opelból is 230.000 lett a 447.000 helyett, mire a nepper feltette, meg megkimélt, keveset futott, női tulajtól, nemdohányzó, enyhén sérült. Hátulról teliberakták kb 50-el, a nyúlvány hosszában végigrepedt, kikalapáták, lefújták. Én 80-ért adtam el, 270-ért hirdették, valaki egy héten belül megvette…
hmm..jönnek itt a félmillió km-es autók, a használtautó adatbázisában meg sosincs egy sem :)))
Lancia kappa 2.4Jtd 2001 -es utolsó széria OKTATÓ autó 500000km feletti futás+ 100000-200000km nek megfeleő km üzemórában ketyegés rutin pályán! Isten tudja hány száz tanuló botlába által vezetett autó. Az autónak vannak problémái de felújítani még nem kellett.
[i]Járó motornál kivehető a kulcs, indítás után már nem kell hozzá (oké, ennek az „extrának” a világon semmi értelme, csak érdekes)[/i]
A Mazdámba is kivehető a kulcs, ami mondjuk nekem jól jön, mert zárható a kesztyűtartóm (lakótelep miatt ugye mindig zárva van), menet közben néha-néha kellett már kivennem onnan ezt azt.
De a legjobb télen, mikor elindulok mondjuk melóba, megállok egy kisboltnál (300méter), kiszállok, lezárom a pöfögő kocsit, megveszem a reggelim (például), majd visszaszállok a melegebb kocsiba 🙂
De akár a jeges téli reggeleken, ha nem ismerős helyen vagyunk, elindítom, aztán vissza megyek a lakásba, házba mondjuk a csomagokért..és mire bepakolok meleg is van a kocsiban 🙂
Skoda feliciámat(1996) 1325478 km-nél cseréltem be.Nem elírás 7 jegyből áll a km.
Kolégám 1600000km-nél adta el 123 mercijét a 124-est 1200000-nél.(erröl nincs emlékem pontosan)
Mostani autóim 150000-nél repülnek.Eleinte próbáltam tovább de elektronika az oxidációk miatt nagyon makacsok lettek.
Nem, az újabbak nem bírnak ennyit.
Teljesen igazad van, 200.000km nem szabadna hogy nagy dolog legyen. Carina valóban nagyon megbízható technika de azért messze nem a legjobb vagy legmegbízhatóbb. szívó benzinesek közül Volvo 240-es a legmegbízhatóbb. Ismerek egy 2.3-ast 670.000km-el és egy benzin-gázost 580.000km-el, egyikhez sem kellett még a kopóalkatrészen kívül hozzá nyúlni.
Es az a baj hogy ilyen autok mar nem igen lesznek.
Hogy csak megy-megy,500-700e km meg se kotyan neki csak kotelezo szerviz es kesz
Manapsag 5-7evre terveznek max 200e kmig.
Persze az ujjabbak is birnak tobbet csak nem eri meg szervizelni
200.000 km az egy autónak sem szabadna, hogy gondot jelentsen, főleg nem egy szívó benzinesnek.
Ettől függetlenül ezekre a Carinákra mindenki azt mondja, hogy az egyik legmegbízhatóbb technika. Én is ilyet akartam venni először, vagy Lancert, aztán véletlenül BMW lett belőle, ami teljesen megfertőzött. Azóta rá sem tudok nézni egy ilyen Carinára, pedig tudom, hogy észérvek alapján jobb választás lenne.
Ez a Carina és az utána következő első Avensis generáció a világ legmegbízhatóbb és strapabíróbb autói közé tartoznak!
Tágabb ismeretségi körömben 2 (benzines)Avensis is van,mindkettő 200.000 fölött jár és motorikusan(is) hibátlanok.
Mondjuk,itt a járó motornál kivehető kulcs nem természetes és eléggé veszélyes…..