Robotváltót kapnak a Daciák
Kuplungpedál nélkül, robotváltóval jönnek a Daciák
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Automataváltó még mindig nincs, robotizált viszont most jön a Dacia kínálatába, de még mindig nem az összes modellhez, a Duster például nem kap belőle.
Nem csak a Duster és nem csak benzines motorból kap Euro 6-osat, hanem az összes Európában kínált Dacia összes motorja Euro 6 normás lesz. Továbbá stop-start rendszert is kapnak, meg némi fogyasztás- és emissziócsökkentést, a Dusterből továbbá egy egyedi alufelnikkel szerelt, speciális kárpitozású Duster Edition 2016 széria is bemutatkozik hamarosan - hol máshol, mint a Frankfurti Autószalonon. Ami viszont ennél sokkalta fontosabb, hogy végre lesz kétpedálos, azaz kuplungpedál nélküli verzió a Dacia kínálatában. Nem is egy, hanem rögtön négy, ugyanis a Logan, a Logan MCV, a Sandero és a Sandero Stpeway kínálatában is megjelenik az Easy-R, megfizethető "kétpedálosnak" mondott nyomatékosztó.
Az Easy-R ugyanis egy klasszikus robotváltó. Kuplung van, csak robotizált, miként a váltó is. D módban teljesen automatán kapcsolja öt fokozatát, de akár kézzel is vezérelhető. A robotváltó további előnye, hogy nem hoz fogyasztástöbbletet, a Sandero esetén például 4,9 l/100 km a kombinált érték, a CO2 emisszió 109 g/km a váltóval egyedüliként társítható háromhengeres 0,9 TCe (90 LE, 140 Nm) benzinmotorral. Az új váltó feláráról egyelőre nincs információ, hazai megjelenése az ősz második felében várható.
A Dacia jön felfelé, mint a talajvíz! Ez már tetszik.