Hamarosan teljesen megszokott látvány lehet az önvezető taxi az utakon?
Több mint egymilliárd jüanos, azaz mintegy 50 milliárd forintos befektetéssel új vegyesvállalatot hoz létre a Toyota Motor Corporation, valamint a világ egyik legnagyobb robotjármű-fejlesztő specialistájaként jegyzett Pony.ai. Az év vége előtt munkához látó cég feladata, hogy előkészítse és megkezdje a Toyota és a Pony.ai közös fejlesztésű robottaxijainak sorozatgyártását. A Toyota négy évvel ezelőtt kezdte meg együttműködését a Pony.ai vállalattal; 2019 óta több százmillió dolláros befektetéssel segítette a kínai és észak-amerikai érdekeltségekkel egyaránt rendelkező cég fejlődését. A 2020 őszén 5,3 milliárd dolláros piaci értéket képviselő, és ezzel már akkor a szegmens egyik legértékesebb szereplőjének számító Pony.ai mára az autonóm mobilitás egyik legnagyobb globális szakértőjévé vált.
A hagyományos autóktól egyszerű megkülönböztetni a Toyota önvezető járműveit, hiszen mindegyik tetején ott pihen az autó környezetét figyelő kamerarendszer
A Toyota támogatását élvező start-up tavaly decemberben kapta meg a kínai hatóságok engedélyét a robotjárművek vezető nélküli, közúti tesztüzemére. A vállalat ezt követően Kína legnagyobb városaira terjesztette ki működését. Jelenleg négy metropoliszban: a 23,4 millió lakosú Sanghajban, a 18,8 milliós Pekingben, valamint Sencsenben és Kantonban (12,7, illetve 11,6 millió lakos) futnak nyilvánosan igénybe vehető, sofőrmentes Pony.ai robottaxik. Míg Kína mindig is élen járt a robotjárművek fejlesztése terén, az elmúlt időkben tovább növelte technológiai előnyét az ázsiai ország. A világ többi részén ugyanis a törvényi szabályozások és megkötések nem teszik lehetővé a járművek biztonsági sofőr nélküli üzemeltetését, ez pedig a technológia fejlesztését és széles körű elfogadását egyaránt gátolja.
A Toyota állítása szerint a hamarosan érkező villanyautók tökéletes "alapanyagok" lehetnek önvezető taxinak
A Toyota idén áprilisban jelentette be, hogy rövid időn belül két új, akkumulátoros elektromos modellel bővíti kínai modellpalettáját. A bZ Sport Crossover Concept és a bZ FlexSpace Concept tanulmányautók által megelőlegezett járműveket helyi autógyártó partnereivel (FAW Toyota és GAC Toyota) együttműködésben fejleszti és vezeti be a Toyota már 2024-ben. A nagyfeszültségű elektromos jármű-architektúrák elterjedése szorosan összefügg a nagy számítási kapacitást igénylő, új generációs mobilitási technológiák, így az önvezető autók fejlődésével.
Kína számos nagyvárosában már beleolvad az utcaképbe a sofőr nélküli taxi
Forrás: Smarter Média