Robogó helyett valami? Renault Twizy Cargo
Elektromos kisáruszállítót mutatott be a Renault
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tovább bővült a Renault elektromosautó-flottája, bemutatkozott a Twizy Cargo minifurgon.
Ha nem tudnánk, a Renault-nak számtalan elektromos autója van (Zoe, Kangoo Z.E., Fluence Z.E.), más kérdés, hogy Magyarországon egyik sem kapható. Másutt az a Twizy számít a legnépszerűbbnek, aminek most a furgonverzióját is bemutatták a franciák, s ami akár ideális munkaeszköze is lehet a robogóról vagy bringáról váltó nagyvárosi futároknak.
A kisáruszállító Cargónak a sima Twizyhez képest hátsó ülése nincs, harmadik (90 fokban oldalra, balra nyíló) ajtaja és csomagtere igen: az üreg 180 literes, 55x50 cm alapterületű és 95 cm magas - a teherbírás 75 kg.
Az amúgy nem is autó, hiszen motornak kategorizált Twizy Cargo elektromotorja 5-18 lóerős, 33-57 Nm nyomatékú. A gyengébbikkel megelégedve a végsebesség 45 km/ó, az alapár 7980 euró (2,4 millió Ft), míg az erősebbiket választva a maximális (korlátozott) tempó 80 km/ó, az ár 8680 euró (2,6 millió Ft). A citált németországi árak bruttók, a haszonjárműnek vizsgáztatás és a visszaigényelhető áfa még vonzóbbá teheti a csöpp fuvarost. A hatótáv 50-80 km, az akkumulátor havi bérleti díja 50-72 euró, 15-21 ezer forint a konstrukciótól függően.
2,6 millió egy ilyenért? Mi ez, hogy akksi bérleti díj? 2,6 millióért nem jár hozzá akksi? Egy futár aki városban motorozgat általában, egy legfeljebb 100 ezres robogóval megy, nem egy 2,6 milliós valamivel amivel még gyorsabb se tud lenni mint egy autó a dugóban…