Az Abarth első nyitott autója az 500C-ből készült, de itt nem állnak meg
Amikor a Fiat nemrég úgy döntött, komolyan foglalkozik az Abarth-tal, az illetékesek gyorsan eldöntötték, hogy a különféle átalakítások mellett egy saját, egyedi autóra is szüksége lesz a márkának. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy középmotoros, hátsókerékhajtású kétüléses roadster lenne igazán megfelelő az Abarth szellemiségének terjesztésére. A fejlesztés annak rendje és módja szerint megindult, csak közbejött a gazdasági válság, meg a Chrysler bekebelezése. Sutba dobták a terveket, mondván ilyen játszadozásokra nincs pénz. Az egyedi autóról azonban nem mondtak le a mérnökök, akik az új 500-asban találták meg a megfelelő kiindulási alapot. Az 500C ugyan vászontetős, de a rögzített tetőívek miatt mégse tökéletes a szabadságérzet. A megoldás pofonegyszerű: Speedstert készítenek a miniautóból.
Számítógép segítségével elképzeltük, hogyan is nézhet ki az Abarth által kreált, teljesen nyitott 500-as
Ez egy viszonylag egyszerű átalakítás, hiszen mindössze rövidebb szélvédő és egy új hátsó rész kell, minden más már készen van. A sok szabdalás közben rengeteg súlyt veszít az autó, amelynek csak egy részét pakolják vissza merevítésként, így változatlan teljesítményű motorokkal is izgalmasabb lehet a vezethetőség. Arról nem is beszélve, hogy csúcsmodellként minden valószínűség szerint a 178 lóerős 1,4-es turbómotornál gyengébbet nem építenek a rövid motortérbe. Ennek a teljesítménynek a talajra juttatásával is lesz bőven dolguk az elektronikus sperrdifivel is segített első kerekeknek.