A név eredete az olasz nyelvben keresendő, ugyanis olaszul a Centodieci 110-et jelent. Ez egyfelől a Bugatti fennállásának 110. évfordulójára utal (ugyanis 2019-ben jelentették be a Centodieci érkezését) másfelől így szeretne a márka emléket állítani a 90-es években gyártott legendás EB110-es modellnek
Közel 50 ezer kilométeren át nyüstölte a Bugatti a hamarosan gyártásba kerülő modelljét, a Centodiecit, bár kérdés, lesz-e bárki is a leendő tulajdonosok között, aki akár ennek csak a felét is beleteszi hamarosan készülő autójába. A Bugatti névhez hűen ugyanis nem készül belőle túl sok, és az árcédulára is szemmel jól látható összeget biggyesztettek; egyetlen Centodieciért ugyanis 8,8 millió dollárt, vagyis 2,9 milliárd forintot kérnek, és mindössze 10 darabot készítenek. Már a bejelentéskor az összes példányt lefoglalták, később már a vásárlási opciót dobták piacra Franciaországban, amiért 3,4 milliárd forintot kértek, így szinte borítékolható, hogy a Centodieci már csak drágább lesz. Igaz, van is mire fogni az árcédulát, hiszen minden idők egyik legerősebb Bugattija lesz, és a végsebessége is azért "csak" 380 km/h, mert a mérnökök leszabályozták a nyolcliteres W16-os motor 1600 lóerős teljesítményét az említett tempó elérésekor.
A Centiodieci vonalai nem véletlenül hasonlítanak a Chiron formavilágára, ugyanis a két modell alapját ugyanaz a platform képezi
A nem mindennapi autót a gyártás előtt alaposan megtépázta a Bugatti, és meglehetősen extrém körülmények között tesztelték. 2021 májusában például a Nürburgring Nordschleifen szúrták ki, mely közismerten szereti gyilkolni a technikát és a sofőröket is. Később a Bugatti maga számolt be arról, hogy egy mínusz 20 Celsius-fokos kamrába zárták az autót, de 45 fokos hőségben is hajtották a teszt során a Centiodiecit. Emellett a mérnökök azt is elárulták, hogy egy hosszútávú tesztet is teljesítettek az autóval, melynek keretein belül 1200 kilométert tettek minden nap az autóval. A Bugatti szerint csupán egyetlen teszt maradt a gyártásig, ha azt is abszolválták, már az év végére elkészülhet az összes példány.
Mindössze 10 darab készül belőle, de még a Bugatti háza táján sem ez számít a legritkább modellnek
Még a nagy járvány előtt sikerült egy ilyen lencsevégre kapni ( https://egzostive.com/szupersportkocsik-zoute/ ), persze erősen tanulmány változatban. Olyan volt mintha egy birodalmi rohamosztogasba oltottak volna autógéneket, de a végeredmény mégis valami eszement dögös lett. Nagyon más a Centodieci mint bármi amit korábban láttam, és kifejezetten tetszett az eredmény.
Gondolom akinek már van Chironja az most szaladt a pénzét lobogtatva hogy kapjon egy Centodiecit is.