Egyértelmű, hogy megkapta a Vizort az álcázott Corsa, a kérdés már csak az, hogy jól fog-e állni neki (Fotó: Automedia)
Az Opel Corsa hatodik generációja 2019-ben mutatkozott be egy hosszas halasztás után, hiszen a lényegében kész, még GM alapú utód helyett a franciák inkább a saját EMP2 platformjukon akarták bemutatni a kisautót. Ha kíváncsiak vagytok rá, milyen lehetett volna a GM alapú változat, érdemes rákeresnetek a Kínában forgalmazott Buick Excelle-re, ugyan szedán formában és más logóval, de az a modell készült az Európában félbehagyott projektből. Hiába viszont az új technika, a látvány maradt a régi: az Opel korábbi, lekerekített formái köszöntek vissza az új Corsáról. A Vizor névre keresztelt új arc ugyanis csak később érkezett a gyártó modelljeire, amelyet mostanra már szinte minden autójuk meg is kapott. A Corsa frissítésével a legkisebb modell sem ússza meg a Vizort, egyértelműen látszik a matricázás alatt a lámpák és a légbeömlők elhelyezéséből, hogy erre készülnek az Opel mérnökei. A lemezek alatt frissülő motorpalettával is szolgálnak az Opelnél, állítólag lágy hibrid rendszerekre és a dízelmotorok távozására kell készülnünk, ám ezt még nem erősítette meg hivatalosan a gyártó.
A "félbehagyott", GM alapú Corsa utódot végül "elpostázták" Kínába, ahol egy Buick szedán készült belőle
A legnagyobb probléma, hogy az Opel városi kisautója minden téren egy gömbölyded modell, így komoly beavatkozás nélkül lehetetlen lenne nyom nélkül átrajzolni az előző dizájnnyelv frontrészét az új küllemre. A nagyobb és robusztusabb Grandland frissítése hasonló recept alapján készült végeredményén is kilóg a lóláb két méretes fényszórótoldat formájában, ám a Corsa esetében valószínűleg még egyértelműbb lesz a látványon, hogy eredetileg nem ilyenre tervezték, főleg azoknak, akik ismerik, netán még szeretik is a jelenlegi változat dizájnjának összhangját. Nem segít majd a dolgon az sem, hogy az autó hátulja állítólag szinte teljesen változatlan marad, az oldaláról pedig már most is álca nélkül látjuk, hogy nem nyúltak hozzá.
A legkisebb Vizor kerül mind közül a Corsára, nem érdemes a platformtárs Mokka, vagy a képen mellette álló új Astra látványának összhangját várni tőle (Fotó: Automedia)