Rettegj Meriva, jön a Ford B-Max

B-oszlop nélkül is épületes: Ford B-Max

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

B-oszlopa ugyan nincs, van viszont tolóajtaja és ultratakarékos motorparkja a Genfi Autószalonon bemutatott Ford B-Max kisegyterűnek.


Genfben hivatalosan is bemutatkozott a B-Max, amely a Ford szerint nem MPV, azaz Multi Purpose Vehicle, magyarul sokcélú jármű, hanem MAV, azaz Multi Activity Vehicle, magyarul mondjuk sokoldalú jármű. Tetszik érezni a különbséget? Mi sem. Különben a B-Maxban a kékoválos márka jövőidéző "prémium kompaktját" is tisztelhetjük, de jobb, ha egyterűként, még inkább kisegyterűként definiáljuk.
A skatulyáknál sokkal fontosabb, hogy a B-Max az alapját adó Fiesta ötajtós változatánál 11 centivel hosszabb (406 cm-es), a nagytestvér C-Maxnál (438) bezzeg 32-vel rövidebb, s hogy még pontosabban el tudjuk képzelni, miféle szerzetről is van szó, a Fiestánál 12-vel magasabb, 160 centis.
Csomagterének befogadóképességéről még nincs információ, miként részletes gyorsulási, végsebességi és fogyasztási adatokat sem hozott nyilvánosságra a Ford az összes verzióval kapcsolatban. De amit tudunk, az is elég ígéretes, hiszen benzinfronton támad az 1,0 literes, turbós, stop-startos háromhengeres Ecoboost 100 és 120 lóerővel - utóbbi gyári étvágya 4,9 l/100 km, CO2-kibocsátása 114 g/km. A 90 lóerős 1,4 és a 105 lóerős 1,6 literes szívó négyhengeres Duratec egységek 6 fokozatú Powershift kétkuplungos automata váltóval is rendelhetőek lesznek.
Duratorq dízelből az egyik nem meglepetés (1,6 TDCi 95 lóerővel, 4,0 literes fogyasztással és 104 g/km-es emisszióval), ám a másik egyértelműen az: bizonyos piacokon nyilván kedvezőbb adóbesorolást ér az előbbiből "butított" 1,5 TDCi, aminek 75 lóerejével a B-Max 4,1 liter gázolajat kér és 109 g/km-t pöfög. Teszi ezt elektromos szervokormánnyal, váltássegéddel, Eco móddal, fékenergia-visszatáplálással.
A B-Max aduásza az amilyen bonyolult és drága, olyan praktikus tolóajtó, s hogy nincs B-oszlop. Illetve van, csak az ajtókba integrálva. Ha mindkettőt kitárjuk, több mint 1,5 méter széles nyíláson át szállhatunk vagy pakolhatunk ki/be. Az első biztonsági övek felső bekötési pontja oszlop híján értelemszerűen az ülésre került. A hátsó ülések egy mozdulattal síkba dönthetőek, plusz az anyósülés támlája is lehajtható, s így 2,35 méter hosszú tárgyat is elnyel az autó.
Hirdetés

Felszereltségileg az intelligens kulcstól a tolatókamerán át a napfénytetőig persze mindent, sőt annál is többet: városi koccanásgátlót, no meg SYNC névre hallgató multimédiás, egyben segélyhívó rendszert is kínál majd a Ford kisegyterűje, amely az év vége felé kezdheti csökkenteni a riválisok eladásait. A Ford szerint az újdonság vásárlóinak 40 százaléka nagyobb autóból fog átülni - szerintünk meg házon belül is alávághat néhány modellnek, főként a méretesebb, ugyanakkor drágább C-Maxnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?