Ez lesz a mérce a francia luxusautóknál?
750 kilométeres hatótávot ígér a N°8, vajon ennyi elég lehet a sikerhez?
Hivatalosan is bemutatkozott a DS új csúcsmodellje, amely a márka első kizárólag villanyhajtással készülő modellje. Ennek megfelelően óriási hatótávval kecsegtet, de nem csak ez lehet az N°8 egyetlen ütőkártyája!
Megérkezett a DS első, kizárólag villanyhajtással kapható modellje, amelyből nem készül belső égésű motoros kivitel. Az N°8 a márka új, abszolút csúcsmodellje, ez pedig a dimenzióin is tetten érhető. 4,82 méter hosszú, 1,90 méter széles, a magassága 1,58 méter, míg a tengelytáv 2,90 méter. A menetkész tömege felszereltségi szinttől függően 2,13 tonna és 2,29 tonna között mozog, a légellenállási együtthatója pedig 0,24.
Az utastérről már korábban lerántották a leplet - erről itt írtunk részletesen - viszont a pontos paramétereket csak most ismertették. A digitális műszeregység 10,25 colos, míg a multimédiás kijelző kereken 16 colos. A csomagtér méretére is fény derült, amely 620 liter.
Az STLA Medium platformra épülő N°8 háromféle hajtáslánccal lesz kapható. A belépő szinten a hasznos akkumulátorkapacitás 74 kilowattórás, míg a másik két esetben 97,2 kilowattóra. A legnagyobb hatótávot a paletta közepén elhelyezkedő elsőkerék-meghajtású modell ígéri 750 kilométerrel, de az alapmodell is képes lehet 572 kilométerre. A különböző verziók részletes specifikációja az alábbi táblázatban olvasható.
A DS N°8 hajtásláncainak specifikációi
FWD | FWD High Range | AWD Long Range | |
Teljesítmény (LE) | 230 | 245 | 350 |
Nyomaték (Nm) | 345 | 345 | 511 |
Hasznos akkumulátorkapacitás (kWh) | 74 | 97,2 | 97,2 |
Várható hatótáv (km) | 572 | 750 | 686 |
Feszültség (V) | 400 | 400 | 400 |
0-100 km/h (mp) | 7,7 | 7,8 | 5,4 |
Végsebesség (km/h) | 190 | 190 | 190 |
Az első példányok 2025 közepén érkezhetnek az európai kereskedésekbe, a pontos árakról egyelőre nem közöltek információkat.
Elég méltatlan, hogy a megszűnés előtti utolsó modellre sem tudták összekapni magukat. Ízléstelen, mint az olimpiai megynitó.