Retteghet a Hilux? Érkezik a Kia Tasman, a koreaiak pickupja!

Bemutatkozott a Kia különös küllemű platósa, a Tasman

2025 első felében indul a Kia Tasman forgalmazása, eleinte csak Dél-Koreában, majd később Ausztráliában, Afrikában és a Közel-Keleten, végül pedig globálisan, ám arról egyelőre nem volt szó, hogy Európába, illetve akár Magyarországra mikor érkezhet.

5,41 méter hosszú és 1,93 méter széles, ám sokkalta nagyobbnak hat a rendhagyó arca miatt a Kia új pickupja. A platós haszonjármű 3,5 tonnát vontathat, akár 1195 kilót vihet, a platója pedig még a duplakabin mögött is 1,512 méter hosszú 1,572 méter széles, amelyből 1,186 méter marad meg a kerékívek között, mindemellé 54 centi mély.
Hirdetés
Motorok terén vélhetően a 2,2 literes, 210 lóerőre és 441 newtonméterre képes erőforrással lenne népszerű itthon, de persze az igazán megrögzött dízelgyűlölők 2,5 literes, 281 lóerőre, ám "csak" 421 newtonméterre képes benzinessel is hazavihetnék. A dízel egyébként akár kézi váltóval is kérhető, míg a benzinesnél kizárólag az automata opció marad. Érdekesség, hogy nem mindegyik piac kapja meg mindkét motort, ám még érdekesebb, hogy Európáról egy árva szó sem esett, pedig ez a pickup méretosztály nem csak jelen van, de egészen jól is fogy Európában. A beltér közel sem olyan robusztus, mint a Tasman külseje, rengeteg megoldás mintha egy az egyben az EV9-ből ugrott volna át ide egy kis vendégszereplésre. A kijelzőhad a sofőr előtt két 12,3 colos és egy 5 colos képernyőből áll, az automataváltó karja pedig a kormány mögé költözött, ám a kezelőszervek jelentős része még így is kapott fizikai gombokat.
Hirdetés
Felszereltségek terén a Base alapmodell, az X-Line közepes szint és az X-Pro csúcsmodell közül lehet majd választani. Összkerékhajtás minden változatnál elérhető, ám az alapmodellből gyártanak majd hátsókerekest is. Egyelőre csak duplakabinosként lesz elérhető a Tasman, ám ezt hamarosan más karosszériaváltozatok, köztük az üres alváz is követik majd, ha valaki teljesen egyedi felépítményben gondolkozna. A terepjárási képességeit sem kell majd szégyellnie a koreai pickupnak, tekintve, hogy gyárilag is érkezhet 25 centit meghaladó hasmagassággal, illetve több különböző hajtási beállítással a nehéz szituációkhoz. A csúcs X-Pro modell még sziklamászó üzemmódot is kapott, ami azonban már inkább a hobbicélú felhasználóknak kedvez. Egy biztos: a képek és az adatok alapján ebből a pickupból kár lenne kimaradnia Európának.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?