A hétvégén számos különleges Maserati vonul fel a keszthelyi Festetics kastélyban
Immár második alkalommal rendezik meg a Festetics Concours d’Elegance-t a Keszthelyen. A Balaton parti városban fekvő Festetics kastély mesés környezetében 1950 előtt, valamint 1950 és 1960 között gyártott autókat állítanak ki, de a kétkerekűek szerelmesei is megtalálhatják számításaikat, ugyanis a motorkerékpárok is a kínálat részét képezik az ingyenes programon. Tavaly a közönségdíjat egy Jaguar XK 140 vihette haza, a verseny pedig idén is izgalmas lehet, hiszen a szervezők elárulták, hogy többek között egy 1922-es Citroen is a kiállított autók listáján szerepel. A Maserati - mint az esemény kiemelt támogatója - különlegesebbnél különlegesebb járművekkel készül az eseményre, nem csak az '50-es, '60-as évekből.
Mistral 3700 Coupé
Az 1963 és 1970 között gyártott Mistral igencsak ritka modellnek számít, hiszen mindössze 948-at gyártottak belőle, itthon pedig csak ez az egy példány lelhető fel. A kupéban egy 3,5 literes, soros hathengeres motor dolgozik 235 lóerős teljesítménnyel.
Biturbo Spyder
A Festetics Concours d’Elegance-on egy 1986-os példányt állítanak ki a kupéból, melyet egy 2,5 literes, V6-os motor hajt 192 lóerővrel, a végsebessége pedig a gyári adatok szerint 215 km/óra, többek között a habkönnyű 1080 kilogrammos karosszériának köszönhetően.
Quattroporte IV
A kiállításon szereplő Quattroporte IV az utolsó ötven darab egyike, amelyet eredetileg még a japán piacra szánt az olasz márka egy megrendelő kérésére. Magyarországra Hollandián keresztül érkezett a különleges járgány, melynek 2,8 literes motorja 284 lóerős teljesítményt képes kisajtolni magából, ezzel a 260 km/órás végsebességet is elérve.
Quattroporte V
Biztosan az egyik legfiatalabb jármű a Quattroporte V a keszthelyi eseményen, hiszen a modellt 2009-ben gyártották. Az autó különlegessége persze nem csak ebben áll: a 4,7 literes V8-as motor 431 lóerővel mozgatja a több mint 5 méteres autót, a végsebessége 285 km/óra, álló helyzetből pedig 5,2 másodperc alatt éri el a százat. A meggyőző számadatok mellett persze látványnak sem utolsó a Quattroporte V, a kiállításon pedig inkább ez a hangsúlyos elem.
Shamal
Csupán 369 darab készült a két évig gyártott Shamalból, ezzel pedig a Mistral 3700 Coupéhoz hasonlóan az egyik legritkább jármű, amit a kiállításon megnézhetnek a látogatók. A Quattroporte V modellhez hasonlóan V8-as motorral szerelt jármű a Shamal is, 326 lóerős teljesítménye pedig 260-ig is repítheti, a százas sprintet pedig 5,4 másodperc alatt futja álló helyzetből az 1980-as évek végén gyártott Shamal.
3200 GT
Habár a 3200 GT is meggyőző számokat tud felmutatni, mégsem emiatt igazán különleges modell. A korábbi szögletes formákkal szakítva a 3200 GT-nek inkább íves vonalakat rajzoltak, a hátsó lámpák pedig mára már ikonikussá váltak, melyeket anno csak banánlámpának csúfoltak. A 2000-es gyártmányú, 386 lóerős autó a korábban felsoroltakkal együtt a szeptember 2-3-án tartott Festetics Concours d’Elegance-on tekinthető meg.