Markáns, a Mercedesekre ma jellemző, egyenes vonalakat hoz a jövőre érkező harmadik generációs ML. Lámpái LED-es menetfénnyel és jó eséllyel alapáron xenon, opcióként diódás főfényszóróval világítanak majd
Nyári fotói után ismét előkerült a még mindig maszkírozott, de vonalaiból egyre többet, egyre élesebben mutató ML. A forma a kifutó, második generációsénál karakteresebb, a márka frissebb modelljeire, markánsan húzott vonalaival talán leginkább a csillagos márka belépő szabadidő-autójára,vagyis a GLK-ra emlékeztet. Az egyik fotón jól látható, a gyártó leginkább a BMW X5 legyőzőésre készül, ezért az újdonságot a fő riválissal együtt teszteli. A legfrissebb híresztelések szerint várhatóan csak jövő ősszel, a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatkozó ML a hírek szerint csakis összkerékhajtással, de temérdek fogyasztást csökkentő rendszerrel, példaképp stopstart-elektronikával, vezérelt generátorral érkezik, hibrid verzió már a kezdetektől szerepel majd a kínálatban. A motorpalettán a márka friss 3,5 literes, a CLS-ben 306 lóerős V6-os és 4,6 literes (408 lóerős) benzinesét a bemutató után a vadonatúj, 5,5 literes, 536 lóerős AMG-féle, turbós V8-as is kiegészíti majd. A dízelpalettán az S- és a CLS-után itt is megjelenik a márka 2,1 literes, soros négyhengeres, dupla turbós, 204 lóerős gázolajosa, természetesen elérhető lesz a 3,0 literes V6-os CDI is, 265 lóerővel és akár BlueTec csomaggal, azaz az alapáras Euro5 helyett Euro6 normával. A jövő ősszel bemutatkozó harmadik generációs ML az árlistákon már várhatóan 2011 végén megjelenik, de első példányait itthonra csak 2012-ben várhatjuk.
Nagy tengelytávjával tágas karosszériát, a korábbinál és a BMW X5-nél is keskenyebb szélességével városban is elviselhető külső méreteket ígér az ML harmadik generációja