Reszkess Tesla! Itt a Daimler villanyos vontatója
Már a Daimlernek is van elektromos kamionja, indul a tesztüzem
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak a személyautó piacon fontos a villanyosítás, legalább annyira, ha nem fontosabb a teherszállításban is. A Tesla után most a Daimler is bemutatta elektromos nyergesvontatóját.
Két új elektromos teherszállítót mutatott be a Daimler, méghozzá az amerikai Freightliner modelljeiből átalakítva
A tiszta üzem nem csak a személyautóknál fontos, sőt! Talán sokkal fontosabb azoknál a járműveknél, amik üzemszerűen töltik az utakon a munkaidőt. A teherszállítás elektromosítása viszont még nagyobb falat, itt nem elég a kezdeti 100-200 kilométeres hatótáv, a Daimler is olyan rendszert hozott lendületből, ami állítólag 400 kilométeres hatótávval ruházza fel a nyergesvontatójukat. A Freightliner Cascadiából átalakított kamion teljesen elektromos és komoly ellenfele lehet a Tesla Semi vontatójának.
Kategóriájában már most is piacvezető a Cascadia Amerikában, ugyanakkor az eCascadia még csak a tesztüzemet kezdi, miközben a Tesla már rendeléseket vesz föl a Semire. Az eCasdadia főbb változásai között említhető, hogy LED-es világítás került a hűtőrács mögé, valamint teli dísztárcsákat kapott, na meg persze eltűnt a dízelmotor. Bár a 400 kilométer sem vízválasztó, ekkora hatótávval már lehet dolgozni, ugyanakkor ekkora távokat kevés esetben tesznek meg nyergesvontatókkal, éppen ezért a Daimler készült egy kisebb kategóriás teherautóval is. Az eM2 nevű teherautó hatótávolsága 370 kilométer, amivel akár városi szállítmányozást is lehet végezni, de persze a legfontosabb az, hogy mennyi idő alatt lehet majd a teherautókat tölteni. Arra még nincs megoldás, hogy percek alatt teletölthessék őket, ám vélhetően mire végeznek a tesztüzemmel, már lesz valamiféle megoldás. Az eCascadiát és az eM2-t néhány vállalat fogja tesztelni a Daimler megbízásából éles üzemben.