Reszkess BMW, az Audi most nyakon csíp
Audi A6 Avant - már forintért is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem teljes a választék, de már Magyarországon is beárazásra kerültek az Audi A6 Avant első változatai. Egyaránt 204 lóerős benzinessel és dízellel indul a kínálat - utóbbi a 3.0 V6 TDI fékezett habzású kiadása.
A három német prémiummárka közül a Mercedes-Benz E-osztály nyitotta a sort a legújabb változattal a felső-középosztályban, majd következett a BMW 5-ös sorozat, és most az Audi is kijátssza végre a lapjait. A négykarikások azonban nem suttognak, kerek perec kijelentik, hogy utolsókból lesznek az elsők, és az A6 nem csak limuzinként, de a szokásos Avant jelzéssel kombiként is a kategória iránymutató típusa kíván lenni. Mindez nagyon szépen hangzik, ám az Audit ismerve, kétségünk sincs a felől, hogy az A6 Avant nem csak elméletben, de a gyakorlatban is képes feladni a leckét a legnagyobb riválisainak. Ez már az a szint, ahol nem lehet hibázni. Itt minden részletnek stimmelnie kell, mert a legapróbb baki is csúfos bukáshoz vezethet, és senki sem fog azzal törődni, hogy az autó 99 százalékban tökéletes – ez nem elég, 100 százalékra megy a parti.
Furcsa, de az A6 limuzinnal szemben az Avant kívánatosabbnak tűnik, van benne valami látens könnyedség és harmónia, amitől az embernek nem a „zőccséges fíling” ugrik be, ez nem teherhordó kombi, hanem stílusos életmódautó, amely az üzleti és a privát szférában is megállja a helyét. Ahol az Audi nem diktál, ott minden tekintetben tartja a lépést a többiekkel, így van válasz az AMG és M csomagos, sportosabb megjelenésű konkurensekre is: az S-line komplex, 1 millió forintos összeállítás. Többek között benne foglaltatik a módosított karosszéria, a 30 milliméteres ültetést jelentő sportfutómű, a 19 colos könnyűfém felni, a sportülés, és még számos apróság. Kerékből egyébként 20 colos méret a legnagyobb, de egy ilyen garnitúrát közel 900 ezer forint ellenében lehet kipipálni a megrendelőlapon – drága mulatság, pláne, hogy a kátyúk hamar tönkretehetik mind a gumit, mind a tárcsát.
Audi jellemző, hogy a váltókar körül sok minden található, de van itt valami, ami világújdonság, mégpedig az érintő- és karakterfelismerő felülettel (touchpad) is vezérelhető „MMI Navigation plus” rendszer. A kidolgozási minőséggel eddig sem volt gondja a négykarikásoknak, és voltaképpen nincs olyan csodakütyü, ami az A6-hoz ne állna rendelkezésre alapból, vagy opcionálisan. A bőrülések szellőztetéssel és masszázzsal kényeztethetnek, 300 ezer forintért 14 hangszórós, 600 wattos BOSE Surround, az igényesebbeknek 1,9 millióért 5.1-es, 15 hangszórós, DSP processzoros, 1200 wattos Bang&Olufsen hifi rendszeren szólhat a zene, és akkor még egy árva szót sem ejtettünk a kárpitok, vagy éppen a dekorációk anyag- és színválasztékáról. Az A6 kombi ízig-vérig prémium autó, amely maximálisan a tulajdonos igényeihez igazítható.
A prémiumérzet itt is visszaköszön, ha van komfortkulcs az autóhoz, akkor az elektromosan mozgó hátsó ajtó pusztán láblendítéssel vezérelhető. Okos ötlet, mert csomagokkal a kézben nem kell kínlódni, a lökhárító alatti mozgásérzékelő észleli a lábbal tett mozdulatot, és mivel a zsebünkben a kulcs, a jelkör bezárult, és nyílik az ajtó. Ha már innováció, ide tartozik a világítás, ugyanis az Audi már kínálja a teljes LED fényszórót, amely intelligens vezérléssel a körülményekhez igazodva világít – autópályán például kevésbé széles a fénycsóva, mint városban, ellenben hosszabb.
A magyarországi motorválaszték még nem teljes, és éppen a paletta legszerényebb és legdurvább tagja hiányzik. A belépő 2.0 TDI a legtakarékosabb verzió, amely 177 lóerős teljesítménye ellenére 5,0 literes átlaggal is beérheti, szén-dioxid kibocsátása pedig 132 g/km. A 3.0 V6 TDI két változatban is jelen van, a szerényebb 204, a komolyabb 245 lovas, a csúcsot pedig ennek a V6-osnak a biturbós kiadása képviseli. Ez 313 lóerejével és 650 Nm-es forgatónyomatékával leiskolázza még a BMW legendás szuperdízelét is, a töltőnyomás 3,2 bar, és a százas sprintet 5,4 másodperc alatt letudja a kéttonnás monstrum, amely hála a quattro hajtásnak, négy kerékkel mar bele az aszfaltba.
Ehhez képest már smafu a két a benzines, a 204 lovas 2.8 V6 FSI, és a kompresszoros, 300 lóerős 3.0 V6 TFSI.
Audi A6 Avant magyarországi választéka
Benzines kínálat
Dízel kínálat
Benzines kínálat
Motor | Teljesítmény | Sebességváltó | Alapár [Ft] |
2.8 V6 FSI | 204 LE | manuális | 13 916 250 |
2.8 V6 FSI | 204 LE | Multitronic | 14 617 500 |
2.8 V6 FSI quattro | 204 LE | S-tronic | 15 472 500 |
3.0 V6 TFSI quattro | 300 LE | S-tronic | 18 170 000 |
Dízel kínálat
Motor | Teljesítmény | Sebességváltó | Alapár (HUF) |
3.0 V6 TDI | 204 LE | manuális | 14 416 000 |
3.0 V6 TDI | 204 LE | Multitronic | 15 117 250 |
3.0 V6 TDI quattro | 204 LE | S-tronic | 15 972 250 |
3.0 V6 TDI quattro | 245 LE | S-tronic | 16 969 750 |
A standard sebességváltó hatfokozatú manuális, fronthajtás esetén fokozatmentes Multitronic szerkezettel javítható a komfort, míg quattro összkerékhajtásnál minden esetben hétgangos, dupla kuplungos S-tronic automata dukál. Felárért légrugózás is kérhető, a sportos beállítottságú vevőknek pedig a hátsó tengely nyomatékelosztásáért felelős sport-differenciálművet ajánlja az Audi.