Reszkess BMW, az Audi most nyakon csíp
Audi A6 Avant - már forintért is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem teljes a választék, de már Magyarországon is beárazásra kerültek az Audi A6 Avant első változatai. Egyaránt 204 lóerős benzinessel és dízellel indul a kínálat - utóbbi a 3.0 V6 TDI fékezett habzású kiadása.
Vezető szerepre tör az Audi A6 Avant az üzleti kategóriában. Tudása alapján minden esélye megvan a sikerre, de úgy véljük, külsőségeiben is vonzó autót hoztak össze Ingolstadtban. A kombi méreteit érzékelteti, hogy a képen látható 20 colos felni sem tűnik alatta eltúlzottnak
A három német prémiummárka közül a Mercedes-Benz E-osztály nyitotta a sort a legújabb változattal a felső-középosztályban, majd következett a BMW 5-ös sorozat, és most az Audi is kijátssza végre a lapjait. A négykarikások azonban nem suttognak, kerek perec kijelentik, hogy utolsókból lesznek az elsők, és az A6 nem csak limuzinként, de a szokásos Avant jelzéssel kombiként is a kategória iránymutató típusa kíván lenni. Mindez nagyon szépen hangzik, ám az Audit ismerve, kétségünk sincs a felől, hogy az A6 Avant nem csak elméletben, de a gyakorlatban is képes feladni a leckét a legnagyobb riválisainak. Ez már az a szint, ahol nem lehet hibázni. Itt minden részletnek stimmelnie kell, mert a legapróbb baki is csúfos bukáshoz vezethet, és senki sem fog azzal törődni, hogy az autó 99 százalékban tökéletes – ez nem elég, 100 százalékra megy a parti.
Nem követi a korábbi "elhízós" trendet az Audi, az új Avant átlagosan 70 kilogrammal könnyebb, mint az előző modell volt: például a 2.0 TDI önsúlya csak 1 640 kg, ami kedvezőnek mondható. A siker titka döntően a innovatív alumínium technológia alkalmazása, amelynek köszönhetően a karosszériaelemek 20 százaléka könnyűfém
Aki sportosabb külsőre vágyik, többféle S-line csomag közül választhat. A legdrágább, milliós nagyságrendű összeállításban már minden benne van, amivel igazán vonzóvá tehető az A6 Avant
Furcsa, de az A6 limuzinnal szemben az Avant kívánatosabbnak tűnik, van benne valami látens könnyedség és harmónia, amitől az embernek nem a „zőccséges fíling” ugrik be, ez nem teherhordó kombi, hanem stílusos életmódautó, amely az üzleti és a privát szférában is megállja a helyét. Ahol az Audi nem diktál, ott minden tekintetben tartja a lépést a többiekkel, így van válasz az AMG és M csomagos, sportosabb megjelenésű konkurensekre is: az S-line komplex, 1 millió forintos összeállítás. Többek között benne foglaltatik a módosított karosszéria, a 30 milliméteres ültetést jelentő sportfutómű, a 19 colos könnyűfém felni, a sportülés, és még számos apróság. Kerékből egyébként 20 colos méret a legnagyobb, de egy ilyen garnitúrát közel 900 ezer forint ellenében lehet kipipálni a megrendelőlapon – drága mulatság, pláne, hogy a kátyúk hamar tönkretehetik mind a gumit, mind a tárcsát.
Nagyon jól sikerült a belső kialakítás, kérhető négy-, vagy sportosabb háromküllős kormány. Az LCD kijelző használaton kívül a műszerfalban, fiókszerűen bújik el. A navigáció Google Earth alapot használ, de WLAN-hotspot kapcsolattal már a mobil internetezés minden előnye is megtestesül az A6 Avant fedélzetén. A 2 912 mm-es tengelytávnak köszönhetően hátul is tágas az utastér
Zenerajongóknak készül a méregdrága dán Bang&Olufsen hifirendszer - közel 1,9 millió forintos opcióról van szó...
Audi jellemző, hogy a váltókar körül sok minden található, de van itt valami, ami világújdonság, mégpedig az érintő- és karakterfelismerő felülettel (touchpad) is vezérelhető „MMI Navigation plus” rendszer. A kidolgozási minőséggel eddig sem volt gondja a négykarikásoknak, és voltaképpen nincs olyan csodakütyü, ami az A6-hoz ne állna rendelkezésre alapból, vagy opcionálisan. A bőrülések szellőztetéssel és masszázzsal kényeztethetnek, 300 ezer forintért 14 hangszórós, 600 wattos BOSE Surround, az igényesebbeknek 1,9 millióért 5.1-es, 15 hangszórós, DSP processzoros, 1200 wattos Bang&Olufsen hifi rendszeren szólhat a zene, és akkor még egy árva szót sem ejtettünk a kárpitok, vagy éppen a dekorációk anyag- és színválasztékáról. Az A6 kombi ízig-vérig prémium autó, amely maximálisan a tulajdonos igényeihez igazítható.
Amit ma egy csúcskategóriás autónak tudnia kell, azt felmutatja az Audi A6 Avant - maximális biztonság és kényelem, gazdaságos, mégis teljesítményorientált motorok, magas színvonalú kidolgozással párosítva. A jelen mellett már most említhető a jövő, amely dinamikus kormányzást, valamint térhatású, négy kamera képével alkotott parkolássegítőt villant fel étvágygerjesztőként
Tágas és jól variálható az 565 literes csomagtér, amely alaptérfogatának közel háromszorosára növelhető. Érdekes, hogy a támlák nem 40:20:40, hanem csak 40:60 arányban dönthetők
A prémiumérzet itt is visszaköszön, ha van komfortkulcs az autóhoz, akkor az elektromosan mozgó hátsó ajtó pusztán láblendítéssel vezérelhető. Okos ötlet, mert csomagokkal a kézben nem kell kínlódni, a lökhárító alatti mozgásérzékelő észleli a lábbal tett mozdulatot, és mivel a zsebünkben a kulcs, a jelkör bezárult, és nyílik az ajtó. Ha már innováció, ide tartozik a világítás, ugyanis az Audi már kínálja a teljes LED fényszórót, amely intelligens vezérléssel a körülményekhez igazodva világít – autópályán például kevésbé széles a fénycsóva, mint városban, ellenben hosszabb.
Start-stop elektronikával dolgoznak a motorok. A teljesítményskála 177 lóerőnél kezdődik és 313 lóerőig tart. Meglepetésre a legerősebb erőforrás is dízel, persze, ez csak azoknak lehet furcsa, akik nem értik a Le Mans-i győzelmek üzenetét, hogy az Audinál mind a versenypályán, mind a közúton lejárt a benzinesek uralma
A magyarországi motorválaszték még nem teljes, és éppen a paletta legszerényebb és legdurvább tagja hiányzik. A belépő 2.0 TDI a legtakarékosabb verzió, amely 177 lóerős teljesítménye ellenére 5,0 literes átlaggal is beérheti, szén-dioxid kibocsátása pedig 132 g/km. A 3.0 V6 TDI két változatban is jelen van, a szerényebb 204, a komolyabb 245 lovas, a csúcsot pedig ennek a V6-osnak a biturbós kiadása képviseli. Ez 313 lóerejével és 650 Nm-es forgatónyomatékával leiskolázza még a BMW legendás szuperdízelét is, a töltőnyomás 3,2 bar, és a százas sprintet 5,4 másodperc alatt letudja a kéttonnás monstrum, amely hála a quattro hajtásnak, négy kerékkel mar bele az aszfaltba.
Ehhez képest már smafu a két a benzines, a 204 lovas 2.8 V6 FSI, és a kompresszoros, 300 lóerős 3.0 V6 TFSI.
Benzines kínálat
Motor | Teljesítmény | Sebességváltó | Alapár [Ft] |
2.8 V6 FSI | 204 LE | manuális | 13 916 250 |
2.8 V6 FSI | 204 LE | Multitronic | 14 617 500 |
2.8 V6 FSI quattro | 204 LE | S-tronic | 15 472 500 |
3.0 V6 TFSI quattro | 300 LE | S-tronic | 18 170 000 |
Dízel kínálat
Motor | Teljesítmény | Sebességváltó | Alapár (HUF) |
3.0 V6 TDI | 204 LE | manuális | 14 416 000 |
3.0 V6 TDI | 204 LE | Multitronic | 15 117 250 |
3.0 V6 TDI quattro | 204 LE | S-tronic | 15 972 250 |
3.0 V6 TDI quattro | 245 LE | S-tronic | 16 969 750 |
A standard sebességváltó hatfokozatú manuális, fronthajtás esetén fokozatmentes Multitronic szerkezettel javítható a komfort, míg quattro összkerékhajtásnál minden esetben hétgangos, dupla kuplungos S-tronic automata dukál. Felárért légrugózás is kérhető, a sportos beállítottságú vevőknek pedig a hátsó tengely nyomatékelosztásáért felelős sport-differenciálművet ajánlja az Audi.