A felújítás előtt és után
Mindig öröm látni, amikor egy veterán autót megmentenek a porosodástól és újra használhatóvá teszik. Ez még inkább igaz, ha olyan ritkságról van szó, mint a Jaguar E-Type, és ha más pozitív dolog nem is történik ma a világon, az autórajongók legalább elkönyvelhetnek egy jó hírt, ugyanis eggyel kevesebb darab lett az idő múlásának áldozata ebből a legendás modellből. Az E-Type UK-nek hála, akik kizárólag Jaguar E-Type-ok felújításával foglalkoznak egy apa-fia vezette műhelyben, visszakerült eredeti (vagy még jobb) állapotába ez a gyönyörű kupé.
Volt munka bőven az autóval
A képeken látható E-Type egy 1964-es darab, amihez 1979 óta senki sem nyúlt, magányosan álldogált egy garázsban. Felfedezésekor először viszonylag jó állapotúnak tűnt, ám a szétszerelés során fény derült a 40 évnyi rozsdásodás, rohadás és az olcsó szervizelések eredményére. Az E-Type UK szakemberei alaposan átvizsgálták a járművet, és mindent megtettek, hogy megmentsék, de sajnos néhány elem cserére szorult, például a padló egyes részei. Az autó vázára is ráfért egy alapos kezelés, aminek eredményeképpen még szilárdabb lett a karosszéria, mint amikor több mint egy fél évszázada legördült a gyártósorról.
Új vezérműtengelyt és tömítéseket kapott a 265 lóerős motor
Ezután következett a karosszéria felújítása: az eredeti vonalak megőrzése mellett lecsiszolták a szürkés kék fényezést amennyire csak lehetett, hogy újra felvihessék ezt az árnyalatot. Az ilyen munkálatok során gyakori, hogy nyomokban megmarad az eredeti festék a felszínen, amitől nehéz egyenletes és egységes fényezést újra elérni, az E-Type UK-nek azonban sikerült, mindeközben pedig eltávolították a karosszéria horpadásait és csökkentették a panelek közti rések méretét. Amint ezzel végeztek, visszahelyezték a független futóműveket és a tárcsafékeket (melyek nem mellesleg az autótörténelem részévé tették az E-Type-ot, ezek fontos technológiai innovációnak számítottak). Új életet leheltek a 3,8 literes hathengeresbe is, új tömítéseket és vezérműtengelyt is kapott. A kellemes, mégis izgalmas vezethetőség érdekében ellátták egy ötsebességes váltóval, rozsdamentes acél sportkipufogóval és egy új hűtőrendszerrel is.
Pirosra cserélték a bőrhuzatot, de illik a szürkés kék külsőhöz
A beltér eredeti kékes árnyalata vörösre változott, és megszépítették a krómozott elemeket is az autó külsején. Az E-Type-ból készült egy könnyített verzió is, mindössze 12 példányban, ez előtt szeretett volna tisztelegni az új tulaj az első légbeömlő piros kontúrjával. Az E-Type UK elmondása szerint igazi kihívás volt ez a munka, de örömmel teljesítették az ügyfél kérését, és megtisztelőnek érzik, hogy hozzájárulhattak az autós világhoz azzal, hogy megmentettek egy E-Type-ot. Nem is csoda, hiszen amire még Enzo Ferrari is azt mondta, hogy ez a valaha volt legszebb autó, azt valóban kár lenne veszni hagyni.