Repülni is tud a Chevrolet Camaro Z/28, és közben hűt, ahol tud
Videón a Nürburgringen repülő, közben a márkajelzésen át is levegőző Chevrolet Camaro Z/28
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A "repülő üzemmóddal" 5 másodpercet spóroltak a Chevrolet Camaro Z/28 Nordschleifén futott köridején.
Igen csekély, 7:37.47-es köridővel a 7,0 literes V8-as, 500 lóerős és 637 Nm nyomatékú csúcs Camarónak nem volt nehéz levernie a gyengébb Porsche 911 Carrera S-t, de még a Lamborghini Murciélago LP640 és az Audi R8 V10 is lassabbnak bizonyult. Hogy ezt elérjék a köridőhajhászásra jóval kevésbé alkalmas izomautóval, kellett egy csomó változtatás az autón. Ezeket korábban részleteztük, egy trükkről viszont külön videót csinált a Chevy.
A Nürburgringen és az ahhoz hasonló pályákon, ahol jelentős a szintkülönbség, a gyors autók sebességnél könnyen elemelkednek a talajtól. Ilyenkor kerekeik egy rövid ideig tényleg nincsenek kapcsolatban az aszfalttal. Egy normál autó biztonsági elektronikája a landoláskor elveszi a vonóerőt, hogy az autó minél előbb visszanyerje stabilitását. Nem úgy a Camaro, a Z/28 szenzorai pálya üzemmódban a hasmagasság hirtelen növekedéséből tudják, épp repül az autó, és kikapcsolják a menetstabilizálót. A Chevrolet mérnöke szerint csak ezzel a megoldással 5 másodpercet hoztak a nordschleifés köridőn.
Ha ezt nem találnák elég viccesnek, akkor mutatunk még egy videót, ami azt tárgyalja, hogy az Z/28 arany csokornyakkendőjét hogyan cserélték lukas csokornyakkendőre. Tették mindezt azért, mert a gyorskörön egy perc alatt három köbméter levegővel többet kap így a motor. Ez - kiszámolták - 1,2 Celsius fokkal hűti a motort, ami így a jobb hűtéssel jobb hatásfokon tud üzemelni.
Elnézést kérünk, kimaradt a Celsius.
Azért fura mennyit módosíthatnak a pálya verzión egy alaphoz képest, és mégis a „légáteresztős” márkalogó lett hír:D Azt a 3 köbméter levegőt ránézésre ezer más helyen át lehetne engedni, na de mindegy is, biztos lesz majd Performance – Nürburgring Edition – Chevrolet jel a szalonokban tizenötszörös áron mert az a biznisz:D
Amúgy tényleg nagyon ráfeküdtek az aerodinamikára, tele van vele a jutub és az eredményeken is látszik.
[i]„Ez − kiszámolták − 1,2 fokkal hűti a motort, ami így a jobb hűtéssel jobb hatásfokon tud üzemelni.”[/i]
Majd’ megb*sz az ideg hogy a p*csába jött ki ez nekik. Olyat már hallottam hogy hőmérséklet változást celsius fokban, fahrenheitben vagy kelvinben adtak meg, de hogy hegyesszöggel hűl a motor?? Ultrabrutális komplex számítás lehet… Holnap lehet megadják azt is, hogy hány kDa-os az autó gyorsulása 😀