Elsőre kissé olyan, mintha csak egy megemelt, nagyobb Mégane lenne
Ha a kedves olvasó is annyira izgatott egy álcázott tesztautó láttán az utakon, mint mi, akkor jó hírekkel szolgálhatunk, mert a következő hónapokban egész nagy, vagy legalábbis az átlagosnál nagyobb eséllyel lehet majd összefutni a Renault következő újdonságával. Sajnos itthon nem, de Franciaországban, Spanyolországban, Németországban és Romániában összesen 100 db Renault Austral fogja róni az utakat, így az ott élők vagy az arra utazók élőben is szemügyre vehetik az egyelőre még csak álcázott új SUV-ot. Az esélyeket növeli az is, hogy összesen 600.000 km-t fog megtenni a rengeteg tesztautó 900 sofőrrel a volánjaik mögött, ami akár hetekig, hónapokig is eltarthat.
Az Austral is csíklámpákat kap - lesz még olyan autó a jövőben, amin nem ilyenek világítanak?
A rengeteg tesztelés már a gyártás előtti utolsó fázisok egyike, ilyenkor ellenőriznek olyan kritikus fontosságú tényezőket, mint a menetzaj és -komfort, illetve a futómű, a vezetéssegítő rendszerek és a felfüggesztések megfelelő működése. A Renault szerint viszont még ez is kevés az elvárt minőség biztosításához, ezért további 1.400.000 km-t fognak még megtenni zárt tesztpályákon is. Gondolhatnánk, hogy mivel a Nissan Qashqai testvérmodelljéről van szó, olyan sok tesztelésre mégsem lenne szükség, de a Renault semmit sem szeretne a véletlenre bízni.
Az álca alatt felsejlik a hamarosan villanyváltozatban is
rendelhető új Mégane stílusa, első ránézésre valószínűleg marad a márkára már évek óta jellemző, befelé kanyarodó LED-csík, ami fölé egyre vékonyabb és vékonyabb főfényszórók kerülnek az újabb modelleken. Hátul sem vették vastagra a lámpákat, és bár az álca eltakarja, vélhetően össze is érnek majd a fényszórók középen, olyan csíkot alkotva, mint amilyen az új Mégane-on van. Sőt, összességében talán túl erősen is hasonlíthat az Austral a Mégane-ra, ha csak az álca el nem fed még valami markáns megkülönböztető jegyet. A Kadjar C-oszlopánál stílusosan emelkedő övvonal azonban itt is megfigyelhető, bár más hasonlóságra nem igazán számítunk, elvégre még a nevük sem lesz ugyanaz, hiába utódja annak a modellnek az Austral. Azt is elárulta már a Renault, hogy kétféle, kizárólag lágy hibrid meghajtással lesz elérhető a közepes méretű SUV, lesz egy 1,3 literes TCe 12 V-os, illetve egy 1,2 literes TCe benzinmotor 48 V-os kiegészítő aksival (utóbbi elsőként kerül Renault-ba), a széndioxid-kibocsátás legalacsonyabb értéke a 105 g/km-t is elérheti, a csúcsteljesítményű egység pedig akár 200 lóerőt is szolgáltathat.