Renegát Jeep a Fiat farvizén
Genf 2014: Jeep Renegade
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lefelé bővít a Jeep, azaz tulajdonosa, a Fiat. A Genfben bemutatott Renegade mondjuk nem a Panda, hanem a nagyobbacska 500X alapjain árulóskodik.
Azt tudtuk, hogy Genfben előrukkol a Jeep egy kisméretű szabadidő-autóval, azonban az "amerikaiak" még a nevét sem árulták el a Fiat 500X-szel, az 500L álterepesével rokon újdonságnak. Az a pletyka járta, hogy akár Junior vagy Jeepster is lehet a Wrangler öccse, de nem, nincs több titok, a neve Renegade, és hát igen viccesre sikeredett. Vagy megosztóra, ahogy a Cherokee is nagyon az. Meg eleve a renegát elnevezés is az, na mindegy.
A 4,23 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,69 méter magas és 2,57 méteres tengelytávolságú, például a Nissan Juke-nál valamivel minden irányban nagyobb és olasz gyártásból támadó Renegade mondjuk alig hasonlít az 500L-famíliára, hiszen rendesen átszabták a ruháját. Orrán ott figyel a klasszik hétlyukú hűtőrács és a körlámpa, amúgy éles-sarkos-szögletes mindenütt majdnem annyira, mint a világháborús Willys MB volt.
Motorjait zömében a Fiattól örökli (1.4 MultiAir 140 LE, 1.4 MultiAir Turbo 160-170 LE, 1.6 MultiJet 110-120 LE, 2.0 MultiJet 140-170 LE), de lesz (az USA-ban) 2.4-es szívó 184 lóerővel. És a 6 sebességes manuális mellett lesz a szegmensben először 9 fokozatú automata váltó is, méghozzá a csúcsbenzineshez és -dízelhez választhatóan. És lesz kétféle összkerékhajtás is (az olcsóbb változatok elöl hajtanak) felezővel vagy anélkül, minimum 170, maximum 224 mm-es hasmagassággal. A leginkább terepre szánt, 480 mm-es gázlómélységű, akár rőt vonószemeiről is felismerhető Trailhawk fedélzetén sziklamászó programot szintén ad a Selec-Terrain rendszer.
A Fiat 500L stílusú fűtésszabályzó azért nem gyenge, mármint hogy egy Jeep-ben látni.
Pf… hát ez jó ronda lett. Itt-ott látszik a vonalvezetésen a kicsi, masszív, szögletes irány ami szimpatikus lenne, de így egészben kell hozzá gyomor.