Rendőreink ismét Opel Astrába ülnek

15 év után ismételten Opel Astrát vesz a Rendőrség

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szentgotthárdi 1,6-osokkal szerelt Astrákat vásárol a Rendőrség. Az 1250 Astra Classic III mindegyike ötajtós lesz.

Miután a nyár végén az idei első rendőrautó-tender pályázói kivétel nélkül visszavonták ajánlataikat, augusztus végén gyorsított tárgyalásos közbeszerzési tárgyalást indult nem kevesebb, mint 1250 járőrkocsi és 500 darab bűnügyi ügyintézői autó beszerzésére. A sietség oka állítólag a korábbi Focusok kifutásával lehetségesen adódó rendőrautó-hiány, melytől a hírek szerint nem kell aggódni.
Az Opel ajánlata bizonyult a legjobbnak, megtörtént a szerződéskötés, s a villámos márka már gőzerővel elkezdte gyártani az 1,6-os, 115 lóerős - szentgotthárdi - motorral szerelt ötajtós Astra Classic III-asokat a Rendőrség számára. Az Opel bochumi gyárában még a márka 150 éves jubileuma alkalmából tervezett ünnepséget is elhalasztották annak érdekében, hogy a magyar rendőrök már novemberben megkaphassák az első Astrákat.
Hirdetés
A lecserélendő Focus kombiknál az ötajtós Astra ugyan szerényebb csomagterű lesz, de izmosabb motorjával fél másodperccel hamarabb ér 100 km/órára, 11 km/órával magasabb, 191 km/órás végsebességre és fél literrel szerényebb (6,7 l/100 km) vegyes fogyasztásra képes - a Rendőrségnél persze minden bizonnyal magasabb normával üzemel majd.
Érdekesség, hogy a nemrégiben elkészült, Bochumba szállított, hétmilliomodik magyar Opel motor jó eséllyel kerülhet majd egy magyar rendőrautóba.
Szentgotthárd egyébként egy 15 évvel ezelőtti rendőrségi beszerzésben is főszerepet játszott. 1997-ben az akkor még az első generációs Astrákat is gyártó üzem szalagjain készült az a 938 darab járőrautó, amely hosszú ideig - mostanáig - az Opel legnagyobb közbeszerzési sikere volt.
„Az 1.250 darabos rendőrségi megrendelés az eddigi legnagyobb az Opel Magyarország történetében” – mondta Koncz Gábor ügyvezető igazgató. „Örülünk és büszkék vagyunk, hogy az Opelre esett a választás, hiszen a rendőrség megbízhatóság, minőség és a jó ár-érték arány alapján dönt. Olyan tulajdonságok ezek, amelyekkel az Opel évtizedek óta Magyarország legkedveltebb autómárkája, és amelyekkel az Opel tavaly és az idén is a személyautó eladások legjobbja.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Az éremnek van ám másik oldala is! Nem csak új autók vannak ám, hanem még mindig futnak olyan VW Borák, Suzuki Swiftek, stb melyek már legalább 10 évesek és túl vannak a 300.000 km futásteljesítményen.

    Nem kérdéses, hogy a mentőszolgálatnak is járna a jó műszaki állapotú új autó. Hiszen ez mindegyikőnk közös érdeke!!!

    Aki pedig utálja a rendőröket, hát joga van hozzá, tegye azt! De ne is tárcsázza a segélyhívót, ha bajban van!

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    A rendőrség és a kormány helyében nem lizingelt autót vettem volna… Inkább venni kellene sx4 sedánokat az új sport swift hajtásláncával és motorjával….. Egyrészt pár suzuki szalont mentene meg a csődtől ,illetve strapabíró autókat kaptak volna amelyek mennek is és ugyan ennyit fogyasztanak…. Ja és ezt a rendelést Esztergomban készítenék akkor márciusig maradhatnak a mostani termelési szint vagy még lenne túlóra is és fél évig megmentettek volna 250 munkahelyet a gyárban és még kitudja hányat a Magyar beszállító cég alkalmazottjai közül…. Egyébként van most 2000 rendőrautó biztosan…. mentőautóból kb 1000… Ha hétszer több pénzbe kerül egy mentőautó lecserélése akkor 12 év alatt 2-3x-el költöttek többet rendőrautó vételre ,mint mentőautóéra… Ja és a 15 éves Opel astrából is lehet trafizni…. Én inkább mentőre költenék a fejesek helyében nem rendőrautóra…. Majd az opeleket is megtörik és áron alul megveszik a lizíngelő cégtől ,mint anno a fordokat… Tudtommal az lmz-7XX rendszámú autókat a töröttek helyére vásárolták… Kiváncsi lennék mennyi ilyen van az országban…

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Majd ha tényleg egyetlen rendőr sem lenne, akkor nem sz.rnál rá. Szeretem a magadfajta frusztrált demagóg megmondóembereket, akik képtelenek egy mondatot helyesírási hibák tömkelege és 3 felkiáltójel nélkül befejezni.
    Légyszíves idézz, hol írtam olyat, hogy ugyanannyi gépkocsit kap a mentőszolgálat, mint a rendőrség? A mentők 2008-tól 2011-ig egyetlen új járművet sem kaptak (és előtte is csak évi 10-15 kocsit), miközben 2009-ben lecserélték/lízingelték az összes járőrautót.
    Többek közt ezért szaladgálnak még mindig 12-13 éves mentőkocsik.
    Ha meg “narancskomcsizni”, gyalázkodni és személyeskedni akarsz, rossz fórumon vagy, ez nem politikai dühöngő blog, és nem is kéne hogy általad, vagy hozzád hasonló pronyók által azzá váljon.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    A 280le-ős opel gyári átlag fogyasztása 8,1 liter 100-on én hozzá tettem még mert tudjuk, hogy a gyári adatok nem fedik a valoságot. Hidd el, hogy 10 liter átlaggal el lehet járni. A mazda mps 2,3 turbó 260 le-vel eljár pesten 10-11literrel és az egy 5 éves autó. Egy új fejlesztésű kisebb hengerültartalmú autó csak eljár 10literrel. De az ismerősőmnek van egy 3 éves audi S8 5,2 V10 450le pest és vidék között ingázik napi 150km-t normál használatban 12-14 liter fogyaszt, ha megy ki szlovéniába, horvátba temposabban akkor 17-18 liter az átlag, ha erezd el a hajam van 22 litert fogyaszt és kicsit nagyobb a köbcenti meg a le és a kaszni. Eco módban max 2000ig pörög a motor, de igy is ha lepadlózod bele pasziroz az üllésbe. A szervíz költsége semmivel nem lenne több az erősebb motoros autónak ugyan akkor kell olajat cserélni, átnézni stb. És nem kell kellene széthajtani a kicsi 1,6-os motrot. Szoktam menni komolyabb autókkal és nem kell szét pörgetni az autót szabályozásik 2000-res fordulaton is lehet nagyon temposan haladni. Én sem azt akarom, hogy észnélkül száguldozzanak a rendőrők, de kellene a rugalmasság egy vidéki járőrnek hidd el. ( amikor el megyek vidéken este a rendőr mellett, utánnam fordul kék lámpával, hogy a szabálytalanul használt xenon miatt megbüntessen a tizen éves 1,9 szivó dizelemmel nyomok egy kövéret és nem ér a közelembe, 2 km és már nem villog a kék lámpa a visszapillantó tükrömben, mert fel adja, na ez a szégyen.) Minden éremnek 2 oldala van lehet igy nézni meg úgy is, ebbe nekünk úgy sincs bele szólásunk.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    3: viszont nem lehet becsukott szemmel hátradőlni a trafipaxos autóban, illetve az állomásra megkülönböztető jelzéssel kivinni a kolléganőt (a nagyon sokszor látom csak így a rendőröket)

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Lehet nem az összes volt röviditett váltós ,de voltak közülük elfogóautók…. Az opel direkt a Magyar rendőröknek fejlesztette ki…. Ezt a rugalmasságot az is bizonyítja ,hogy a rendőrautók miatt elhalasztanak v.milyen rendezvényt is…. Te is beismerted ,hogy a 86le swift 120-ig megeszi…. Városban üldözésnél ritkán mennek 120 felett és ha valamire való soför van akkor a gyorsulási elönyt is ki használja ha kell…

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    te mondtad hogy 90-100 ezerért nem teszik kockára az életüket….én meg mondtam hogy el lehet menni gyárba dolgozni, nem hasonlítottam semmit, csak a fizetést.
    Egy jóhírű gyárban 4-5 év után majdnem ugyanennyi a fizetés betanított melósként, és még
    1: az életeted sem kell kockára tenni semmiért
    2: semmit nem kell hozzá tanulni, elég a 8 általános.

    mint írtam nem panaszkodni kell, hanem aki amit elvállalt becsülettel megcsinálni.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Erre írtam, hogy vehettek volna felesben kombi astrákat és 4×4-es sx4-et. Olcsók és megbízhatóak. Esetleg még néhány Grand Vitara is beleférhetett volna.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Vajon mikor vesznek már nekik olyan autót, amelyek alkalmasak a földuton való közlekedésre is. Most ugyanis azon a pár darab Pathfinderen kivül semmilyen erre alkalmas járművük nincsen. Kénytelenek az ismerős erdészek, vadászok segítségét kérni, ha nehezen megközelíthető területre kell kijutniuk.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Az állam lehet, hogy benne lett volna a meghosszabbításban, de a lízingcég már aligha, ugyanis neki az az érdeke, hogy ezeket az autókat némi kipofozás után eladja, és autó árban, nem bontószökevényként.

    A mentőkre visszatérve, azokat a régi Toyotákat nem kell úgy lenézni, még ma is sokkal jobban kedvelik a mentősök a rossz felszereltsége és pici betegtere ellenére, mert a kétmillió beletekert kilométer ellenére is sokkal megbízhatóbbak, mint az újabb Transitok. De sajnos míg egy rendőrautó ára flottában megvan 4 millió Ft körül, addig egy normálisan felszerelt, a Profile által épített Crafter mentőautó ára ennek körülbelül a hétszerese.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Azért ne hasonlítsunk már egy betanított gyártósori munkát egy rendőri munkához…nem ugyan súlyú a kettő. Egyébként nem arról írtam,hogy a sebesség túllépésen kívül nincs más bűn,nem tudom honnét szedted.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    [i]Most is mi a téma??? Az hogy a rendőrség új kocsikat kap, miért nem arról olvasunk hogy a mentő szolgálat kap 1000új autót?????[/i]

    Azért, mert folyamatosan adják át az új Crafter mentőautókat.
    Egyébként nem jószándékukból vesznek most 1250 Astrát, hanem mert a 4 éves szerződés lejárta miatt hónapokon belül vissza kell adni az összes Focust a lízingcégnek (ami érdekes módon a Bajnai érdekeltségébe tartozó Wallis cégcsoporthoz tartozik). És ha nem lennének járőrautók, akkor meg amiatt hőbörögnél.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    [i]Nem tudom,te hogy vagy vele,de szerintem 90-100 ezer forintért nem igazán kockáztatnád az életed. Vagy egyedül odamennél 5-6 másik emberhez,hogy ne csináljátok ezt? Mert az esetek 90%-ban egyedül vannak a rendőrök,max 2en. És mondjuk a kisebbséghez tartozókat pont nem érdekli,hogy egy rendőrt lő le vagy szúr le,vagy bárki mást. Hát így én sem ugrálnék az éjszaka közepén egyedül[/i]

    te most tudod mit írtál? kb azt hogy a sebességet be kell tartani, más bűnt elkövetni meg lehet…nagy vagy apám! Én mindig azt mondtam annak aki panaszkodik a fizetésére és azért nem csinálja meg a MUNKÁLYÁT: pisztolyt tartottak a fejedhez? el lehet menni gályázni egy gyárba folyamatos 3 műszakba….Ha én ezt mondanám a munkahelyemen, már másnap be sem kellene mennem melózni….aki amit vállalt vagy csinálja becsülettel vagy “mondjon le” :)))

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Az,hogy az orbán mit csinál,az más tészta…szerintem ne politizáljunk,mert hamar kitiltanának az oldalról!:D
    Nem tudom,te hogy vagy vele,de szerintem 90-100 ezer forintért nem igazán kockáztatnád az életed. Vagy egyedül odamennél 5-6 másik emberhez,hogy ne csináljátok ezt? Mert az esetek 90%-ban egyedül vannak a rendőrök,max 2en. És mondjuk a kisebbséghez tartozókat pont nem érdekli,hogy egy rendőrt lő le vagy szúr le,vagy bárki mást. Hát így én sem ugrálnék az éjszaka közepén egyedül. A sebesség méréssel mi a baj? A táblákat nem a rendőrök helyezik el,nem ők dugják el a 50as táblát a bokor mögé. Azt,hogy a rendőrt hova küldik ki az irodában ülő sok diplomás(aki 5 percet nem dolgozott utcán),arról nem ő tehet. A másik pedig,hogy be kell tartani a sebesség határokat. Ha 50-es tábla van,nem 70-el kell menni. Szerintem teljesen jogos,ha valaki ezért 30 ezret fizet. Ha meg elütik az ember gyerekét,akkor meg jár a szája,hogy ,miért nem trafiznak mert mindig száguldoznak….Nekem közli rokon baleseti helyszínelő,100 km-es körzet jut rá úgy,hogy éjszaka általában egyedül van,max 2-en szoktak lenni. Ehhez társul még 2 járőr. Szerinted mennyire kivitelezhető így,hogy mindenhol ott legyenek?
    Az,hogy Orbán a mostani TEK-et maga mellé akarja állítani és helyette másik kommandós részleget létrehozni( mert ettől hangos a rendőrség most) az nem hiszem,hogy a kisember hibája…

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    hmm..attól függetlenül hogy mielőtt városba költöztem 12 évig voltam egy kis faluban polgárőr, nincsenek túl jó tapasztalataim az ismeretlen rendőrökkel.Fenyegetőznek, ha visszakérdezel normális hangnemben azt is támadásnak veszik, intézkedni meg csak azzal szemben tudnak akinél várhatóan bele tudnak kötni valamibe.Semmilyen saram nincs, akár egy NAV ellenőrzést is rám lehet nyomni…Személyes tapasztalatom hogy egy társasházban 8 hónapja éjjelente zenét dübörögtető emberrel szemben SEMMIT nem tettek sokadjára sem, sőt a fiatal suttyó röhögve kiosztotta őket hajnali 3 kor…Az autósnál ilyenkor előkerül a tüzetes átvizsgálás, majd egy szerintük kopott gumi miatt mondjuk elveszik a forgalmit….vagy más miatt..vagy csak megbírságolnak valamiért, és inkább elfogadod minthogy bíróságra járjál, és próbáld megvédeni magad..

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Nem tudom,hogy te mit dolgozol(ha dolgozol egyáltalán), de utálom az ilyen f***kalap embereket,akik leszólják a rendőröket. Remélem akkor kapnak majd defektet és késnek el,amikor a te gyerekedet keresik… Csak annak van baja a rendőrökkel akinek van valami sara,azt pedig magának köszönheti. Szerintem te és a hozzád hasonlók nincsenek tisztában azzal,hogy mit beszélnek. Mindenhol van hülye ember,nem csak itt, nem értem miért ezt kell kiemelni.

    A cikkhez szólva: Szép és jó a H Astra,csak abba a csomagtartóba a helyszínelő cucc fele nem fér bele. Szerintem pár kombi kivitel is jól jött volna a flottába. persze ha a megfelelő helyre teszik azokat is! Az viszont tény,hogy a Focusok átlag 11 liter fogyasztanak a rendőrségnél,szerintem ezek se fognak kevesebbet. Én arra leszek kíváncsi,hogy milyen típushibák lesznek,ha lesznek ennél az autónál. Azért egy ilyen flottánál szerintem ki fog jönni.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    létom megint jön a “minél nagyobb a kocsim, annál kevesebbet eszik” mozgalom..
    Van nekem is ismerősöm akinek ugyanolyan 2.0-ás karbis Mazdája van mint nekem és szerinte eljár vele városban 7-7.5 literrel…sőt munkatársam az 1.6-os benzines Golfjával is elmegy egy tank bemyával 1200km-t… a súlyhoz és a teljesítményhez kell a benya..ébresztő!!
    Nekem a legkevesebbet fogyasztó autóm egy 1989-es Mitsu Colt volt, télen város 6.5, hosszú úton 5.5 liter/100km…de akkor nem volt hajtva, és az egész kocsi 860kg volt…

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Nekem Ford Focus van itthon is. Hosszú távon 5.5 lityit eszik klímával az 1.6 benzines motor. Rövid távon (8 km, hideg indítás, 5 perc melegítés egy helyben) + város 7.5 litert. Normál használatban ezek az értékek. 200.000 km van a blokkjában és a futóműve még mindig tökéletes.

    Az, hogy a járőr kombik 10 litert esznek az azért van, mert folyamatos városban járőrözés van + ha menni kell valahová akkor azt gyorsan és tiltásig vannak pörgetve. Képesek ezek is 6 litert fogyasztani, egy éjszakás szolgálatban kipróbáltam városon kívül járőröztünk. Egy nagy hibája volt a Fordoknak, hogy a fő kábelkötegben lévő vezetékek vékonyak, és sérülékenyek, mert nagy törésben fordulnak rá az ECU-ra. Ha ez megtörik akkor leáll az autó, mivel az immobiliser vezetéke megszakadást követően letilt. Filléres probléma, de valóban típushibának mondható. 1-2 autóban volt gond a klíma kompresszorral nálunk, de azt gariban cserélték. A futómű hibátlan és csendes. Olajat nem eszik a blokk, ezzel szemben az eddigi Opel, Skoda, VW mind zabálta. Az Opel Astra H futóműve már 70.000 km-nél úgy kopog, hogy az rettenetes, fogyasztásban nem jobb, kényelemben sem, pakolhatóságban meg főként.

    Ettől függetlenül örülök annak ami van 🙂

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Fogalmad nincs mennyi jogszabályt kell ismernie egy rendőrnek. Az egyszerű eszű írásodból az látszik, hogy fogalmad nincs arról amiről beszélsz és akiket leszólsz.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Azért mutathatnál egy országot, ahol a mezei járőr autók 280 lóerős motorral szaladgálnak. De ha te finanszírozod azt a pár milliárd forintnyi különbözetet, amivel többe kerülnek, felőlem jöhetnek. Mellesleg helyszíneléshez, igazoltatáshoz, cirkáláshoz teljesen felesleges erőműveket használni. Ezeken az utakon úgysem lehet olyan gyorsan meglógni…
    Elfogó autók pedig ma is vannak a rendőrségnél, arra ott vannak a TT-k, vagy az RS Octaviák.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    [i]“A régi opel rendőrautóban röviditett váltók voltak…. Az 5. volt a gyári áttétel….”[/i]

    Erre azért ne fogadj nagy tétben. 😉 Miért lett volna rövidített?
    A 4. és minden további nem gyári áttétel volt? Szerintem szimplán hüeségeket beszélsz.

    [i]“1.3-as régi 16v swift integet majd neki…. “[/i]

    És akkor mi van? ÉS meddig integet neki? 120-ig?

    [i]Jó legyen opel, jó legyen astra 5 ajtós de kérem bele a 2.0 turbo ecotec 280 le motort.
    Átlagban nem fogysztana tőbbet 1.6-os motornál, mert szinte alapjáraton tudja azt a teljesitményt.[/i]

    A hozzászólásodból jól látszik, hogy soha a büdös életben nem vezettél még 280 lovas autót…
    …vagy csak azt vezettél és 1.6 szívó benzinest nem. Bárhogyan is legyen, megnézném én, hogy mikor csinálsz normális használat mellett 10 liter alatti átlagfogyasztást egy ilyen combos autóval. Azt már meg sem említem, hogy ha sietni kell akkor még 20 liter körül is kijön, igaz, akkor nem fog “integetni” neki egy Suzuki sem, vagy ha igen az egy Hayabusa.
    Ellenben én az 1.6 szívó Twinportommal 6,5 liter körül klímával megállok ha nem nyomom ki a szemét.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    én kajak biciklit adnék a patkány rendöröknek!!,nem,h uj autot!!!tisztelet a kivételnek!tekerjenek ha nem tanultak tovább,s rendörnek álltak…öket csak a ruha teszi!!!

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    A régi opel rendőrautóban röviditett váltók voltak…. Az 5. volt a gyári áttétel…. Ha már turbómotorso autóról beszélünk akkor bravo a 140le-se kellene egy picit nagyobb kasztniba…. DE ez van amikor nem a használhatóság a cél….

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Ez az 1.6-os motor egy vicc a rendőr autóba. Ennek aztán kell taposni, hogy haladjon, lesz 10 liter a fogyasztása és szinte akármilyen valamire való autóval lelehet alázni. Más országokban azért izmosabbak a rendőr autók. ( még az oroszoknál is a lada rendőrautó kivolt hegyezve, hogy egy széria ladás ne tudjon meglógni) . Jó legyen opel, jó legyen astra 5 ajtós de kérem bele a 2.0 turbo ecotec 280 le motort. Átlagban nem fogysztana tőbbet 1.6-os motornál, mert szinte alapjáraton tudja azt a teljesitményt. Ha kell akkor meg ott az erő és nem kell szégyenkezni.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Teljesen mindegy,h milyen autókat vesznek 30%-a úgy is 6hónapon belül totálkárosra törik ezek az arany emberek:)Harckocsi kéne nekik azt nehéz összetörni,bár nem lehetetlen.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Kezdjük ott ,hogy egy 1.6-os benzines motor mínuszokban is max 4km alatt üzemmeleg lesz…. Dieselt flotta autónak nem mertem a lízingelő cégnél beválalni ,mert ők fizetik a szervízköltségeket…. Ha a Magyar piacról beszélünk akkor ott a suzuki ,amely megbízható és az sx4 sedán erős és nagy csomagterű is… Nem tom miért kell ezeket az európai mocskokkat venni…. Ez az autó van vagy 1,2 t és papíron 120le mozgatja… Benne van még egyéb rendőri kellék és két járőr akkor már majdnem másfél tonna az autó….Jah ,hogy akk papírforma szerint 70le/tonna… 1.3-as régi 16v swift integet majd neki….

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Ez érdekes lesz! Én szeptemberben azt olvastam, hogy február, márciusban kellene az új autókat megkapnijuk a rendőröknek, nem pedig novemberben! Mindegy, de van egy nagyon jó ok, hogy miért nem dieselt kapnak, erre egyik barátom hozta fel a figyelmet, mert hogy ha hidegen elkezdik padlózni, legyen az a híres VW 1.9 TDI, igen hamar bedobja a törölközőt. A benzinesnek sem tesz jót, de ott kevesebb dolgot tudnak szétcseszni, bár hallottam a 3 hónapos focus alapjárat ingadozását melegen.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    A hajdani-itthon készült “ős” Astrákat szerették a zsarúk. A Lengyelországból érkezőt kevésbé…Kevés tehát a szentgotthárdi motor önmagában! Egyéb gyártási minőség is szükséges!

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Én örlök neki, hogy astra lesz, főleg a magyar gyár miatt. Mondjuk ez az 5 ajtós kasztni nem a legjobb választás szerintem sem. A szar utak miatt lehetett volna rendelni felesben 500 db sx4 4×4-et is, a másik felét pedig kombi astrában. Így mindenre tökéletesek lennének.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    miért is van az hogy az állami cégeknél a munkavállalónak nem kell vigyáznia a rábízott eszközökre?
    Értem én, ha vonulni kell akkor megkülönböztetett jelzéssel lehet tökön babon át padlógázzal, de ha nem így megy akkor miért nem lehet normális ember módjára használni az autót?Felelősség nulla, gyerekes kiélés 100%….remek…

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Ha végigolvastad, meg is jegyezte a cikkíró, hogy magasabb normával fognak üzemelni.
    A Focus alatt pedig a kategória legjobb futóműve van, nem vagyok biztos benne, hogy pont ez az, amit fel lehet hozni ellene negatívumként.

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Én sem értem miért nem vettek inkább dízeleket….Sógorom egy Opel márkakereskedésben melózik, ő mondta hogy az újra kiírt pályázat pénteken jelent meg, a határidő pedig következő hét hétfő volt…mennyire volt ez lezsírozva az Opelnek?

  • 2017.10.30. at 12:29
    Permalink

    Azért azt megnézném,hogyan járnak majd el ezekkel az Astrákkal 6,7es fogyival,mikor a Focusokat is szidják,hogy ha tapossák(hidegen padló,felkapcsol kettő,padló és csak úgy csattog a futómű a szuper magyar utakon) 10-12 litert eszik…:D 😀

Vélemény, hozzászólás?