Minden világítótest LED-es, mert ezek nagyon kevés energiát fogyasztanak, mérsékelve a 12 voltos akku terhelését
Egyelőre tehát csak tanulmányautó a bűnüldöző Mach E, de az Egyesült Királyság rendfenntartói már jó ideje keresnek zöldebb megoldást a jelenleg használt járműveik helyett, úgyhogy akár még az is lehet, hogy tényleg lesz egyszer Mach E rendőrautó flotta. A Ford áltlal készített rendőrautó-prototípust pedig a londoniak mellett Sussex, Surrey, Dél-Wales, Dyfed Powys, Devon és Cornwall kapitányságai, illetve a skót rendőrök is tesztelhetik.
A Mach E fényezése különleges festékanyagokkal készült, amelyek biztosítják, hogy az autó éjjel-nappal jól látható legyen
A tanulmányautó a Mustang Mach-E Standard Range AWD kivitelre épül, de a Ford tervei szerint később a hátsókerék-hajtású változatból is születhetne rendőrautó. A prototípusban a nagyobb kapacitású akkumulátort építették be, hogy a nagyobb hatótávolság mellett a feladatokhoz szükséges plusz képességek is biztosítva legyenek. A mérnökök számára izgalmas feladatot jelentett, hogy a hatótávolság csökkentése nélkül oldják meg a fényhíd, a sziréna és a hi-tech berendezések áramellátását. „
A jármű hatótávolsága nem szenved csorbát emiatt, mert a fényhíd nem a meghajtó akkumulátorból, hanem a 12 voltos akkuból kap energiát” - magyarázta el Terry Adams, a Ford of Britain and Ireland értékesítési igazgatója. „
A jövőbeli fejlesztések során már arra is ügyelnünk kell, hogy nagyobb kapacitású akkumulátort szereljünk az autóba a kiegészítő felszerelések működtetéséhez.” Az eredeti Mach-E átalakítását egyébként a Ford régi partnere, az essexi Safeguard SVP végezte, amely a megkülönböztető jelzések beépítésére szakosodott.
A Ford és a Safeguard SVP egy másik tanulmányautót is készített: a Transit öttonnás, módosított ’Páncélozott Személyszállító’ kivitelét