1986-ban dobták piacra a kompresszoros MR2-t
Nem lehet panaszkodni a Toyota sportautó kínálatára, hiszen amit a szigorú keretek között lehet, azt a japán márka megtette. Ott a kicsi, de harapós
GR Yaris, aztán az eggyel nagyobb élményautó a GT 86 utódjaként érkező
GR 86, a “nehézsúlyú” ligában pedig a BMW-vel közösen fejlesztett
GR Supra keresi a vásárlók kegyeit. Mi hiányozna hát a palettáról? Hát egy középmotoros sportautó!
Csak az első generációból létezik kompresszoros
Aki ilyenre vágyik, a használt autók között keresgélhet. Három generáción keresztül ugyanis ilyenje is volt a Toyotának MR2 néven. Ez a mid-ship, rear-wheel-drive, 2-seater rövidítése volt, ami annyit tesz: középmotoros, hátsókerék-hajtású és kétüléses A Fiat X1/9 és a Pontiac Fiero után ez volt a harmadik típus, amely ezt a sportautó-fajtát elérhetővé tette a szerényebb pénztárcájú vásárlóknak számára is. A három MR2-generáció közül az első, az 1980-as évekbeli W10 jelölésű ma már valódi kultautónak számít. A kor divatjának megfelelően bukólámpás, kissé kocka formájú autó megszületésében ráadásul a Lotus egyik elismert mérnöke, Roger Becker is aktívan közreműködött, méghozzá a futóműfejlesztés területén.
A Lotusnál szerzett tapasztalatokat is felhasználta egy mérnök az autó tervezésénél
A legtöbb példányt az E80-as Corollából származó, két vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, elektronikusan vezérelt szívócső-befecskendezéssel és változtatható hosszúságú szívócsővel felszerelt 1,6 literes motorral adták el. Ez a piactól és a katalizátor meglététől függően 112 és 130 lóerő közötti teljesítményt, valamint 142 Nm nyomatékot adott, ezzel kilenc másodpercen belül gyorsult fel 100 km/h-ra az MR2, könnyedén verve a már említett Fiat X 1/9-est és a négyhengeres Pontiac Fierót.
Az eladásra kínált példány gyári állapotú
A legnagyobb rajongás a kompresszoros W10-eseket övezi, ám ezeket csak az USA-ban és Japánban forgalmazták. Ezek már a saját korszakukban, tehát 1986-ban is a legerősebb és legdrágább MR2 modellek közé tartoztak. A csúcsverziót kívülről szinte csak az ajtókon és a hátul látható Super Charger felirat különböztette meg a szívómotoros alapváltozatoktól. Az eleve kevés példányból az idő múltával csak nagyon kevés maradt használható állapotban. Szerencsére a JDM Sport Classics hirdetései között akad ilyen is. Egy szinte teljesen gyári állapotban megőrzött, tuningmentes MR2 SC.
A motorhoz sem nyúltak hozzá
35 év alatt mindössze 71 216 kilométert futott, az egyetlen módosítás, amit elvégeztek rajta, hogy a gyári felniket korhű, sokküllős BBS keréktárcsákra cserélték. Most 19 ezer 995 dollárt, azaz körülbelül 5,88 millió forintot kérnek a kis Toyotáért. Aki viszont itthon keresgélne, a
Hasznaltauto.hu felületén már csak második és harmadik generációs modelleket talál, amelyek szívó, vagy turbómotorral érhetők el.
Kizárólag az USA-ban és Japánban forgalmazták
Forrás: Smarter Media