Rendes iparosmunka – Ford Kuga lágy hibrid teszt
Ford Kuga Vignale 2.0 EcoBlue mHEV teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miután a konnektoros hibrid Ford Kuga már járt nálunk, megnéztük, hogy dízelmotorral és 48 voltos hibrid rendszerrel mit tud a szabadidő-autó.
Egyszerűen nem kockáztattak, megpróbáltak egy olyan formát összedobni, ami a legnagyobb valószínűséggel a legszélesebb közönség tetszését elnyeri.
Jártamban-keltemben úgy tűnt, ez sikerült is, hiszen a tetszésnyilvánítás nem maradt el, még egy Lexus RX-ből is átkiabáltak a pirosnál, hogy gyönyörű a Kuga. Persze a Vignale feltűnőbb a krómkeretes oldalablakokkal, a sajátos hűtőmaszkjával és hátul a felirattal. Ahol nincsen rajta kívül semmi más, se a típus neve, sem a lágy hibridségre utaló felirat. Na, meg a 20 colos, valóban szép könnyűfém felnik sem barátai a rejtőzködésnek, sem a komfortnak.Ráadásul a Vignale felszereltség még ülésfűtést is ad hátra a két szélső utasnak. Ez a funkció elöl sem hiányzik, de a bőrülések oldaltartása igen.
A műszerfal a Fordokban megszokott stílust követi. A középkonzol tetején a SYNC 3 rendszer érintőképernyője, alatta pedig a klíma vezérlőegysége található. A sebességváltó környékén pedig az üzemmódválasztó, a parkolóradar és a parkolósegéd gombjai sorakoznak. A szürkeséget pedig a valódi fára kísértetiesen hasonlító műanyag díszbetét oldja. Dicséretet érdemel még a digitális műszeregység is a tűéles grafikával, illetve az utasteret fényárba borító panorámatető. Ám érdekes módon a digitális műszeregység sem tájékoztat a könnyű hibrid rendszer állapotáról, magyarán nincs folyamatábra az energiavisszanyerésről, ami persze nem baj, csak már hozzászoktunk a meglétéhez.Árak
Tesztmodell alapára
9 860 000 Ft (2020.05.22.)
Tesztautó ára
11 600 000 Ft (2020.05.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
370 Nm 2000-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
Végsebesség:
194 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4614 mm
Szélesség:
1882 mm
Magasság:
1678 mm
Saját tömeg:
1680 kg
Össztömeg:
2155 kg
Terhelhetőség:
475 kg
Tengelytáv:
2710 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
645-1530 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1520 mm
Belmagasság elöl:
955-1040 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1150 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
890 mm
Csomagtér hossza:
840 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1680 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1995 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
370 Nm 2000-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
CO2-kibocsátás:
132 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)