A hibrid változat orrán négy kis nyílás található
Két hónapja leplezték le a Lancia újjászületésében először szerepet vállaló új modellt, az Ypsilon negyedik generációját. Az autó már rendelhető is, bár egyelőre még csak Olaszországban. Az új Ypsilon - bár több apró részletében is tiszteleg ősei előtt - teljesen új dizájnnal érkezik kívül-belül, a Lancia elmondása szerint az olasz prémiumautók piacán szeretnének helyt állni az Ypsilonnal. Ahogy azt ígérték a bemutatáskor, kétféle meghajtással kérhető az Ypsilon: van egy öntöltő hibrid, amiben az 1,2 literes, 100 lóerős háromhengerest egy 48 voltos elektromos rendszer egészít ki; a másik a 100%-ban villanyhajtású változat, aminek 156 lóerős motorját egy 51 kWh-s akkumulátor táplálja.
Csak 17 colosak a felnik a drágábbik változaton, de a kisautón ez bőven elég
Előbbi teljesítménye a kisautóktól elvárható szinten mozog, 9,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra álló helyzetből, végsebessége 190 km/h. Károsanyag-kibocsátása 103-104 g/km, szériában hatsebességes automata váltó jár hozzá, a villanymotor pedig képes önállóan mozgatni az autót parkoláskor, tolatáskor vagy araszoláskor. A teljesen elektromos kivitel gyorsulási és végsebességi adatait nem árulták el, de biztos, hogy fürgébb a hibridnél. Fogyasztása egész alacsony, kb. 14,5 kWh 100 kilométerenként, és a 403 kilométeres hatótávolsága is kellő szabadságot nyújt. Jár hozzá olyan kártya is, amivel Európában 600.000 töltőponthoz lehet hozzáférni, a legnagyobb teljesítményűeknél 10 perc alatt 100 km-re elegendő áram is felvehető.
A hátsó lámpák fektetett Y-t formáznak
Mind a hibrid, mind az elektromos Ypsilon háromféle felszereltséggel kérhető. Az alapváltozattal a fiatalokra céloznak, technológiai finomságokból itt nincs hiány: van vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay, kulcs nélküli indítás, parkolóradar és ráfutásra figyelmeztető asszisztens. Az ülések újrahasznosított anyagból készült huzatokat kapnak kontrasztvarrással, tehát itt is adott az olaszos, prémium stílus. Az Ypsilon LX (a régi Lanciákon használt, a márka 60. születésnapját római számmal idéző elnevezést visszahozva) a teljesen felszerelt kivitel, itt 17 colos felnik és fényes fekete részletek díszelegnek kívül, de van vezeték nélküli telefontöltés, parkolókamera, adaptív tempomat és választható vezetési üzemmódok. Az utastérben az elegancia a meghatározó a bársony üléshuzatokkal és az ajtókat és a műszerfalat borító, újrahasznosított márványport is tartalmazó, vízálló felületekkel.
A limitált széria csak ebben a kék színben kapható
Az Ypsilon Edizione Cassina egy még előkelőbb változat, de ez limitált széria, és a Cassina nevű bútorgyártóval való együttműködés gyümölcse. Itt a beltér anyag- és színhasználata önmagáért beszél, egy valódi luxusminőségű nappali autóba ültetése volt a cél, de van benne ráfutásgátló, kettes szintű önvezetést lehetővé tévő hardver és szoftver, valamint két 180 fokos kamera is. A legolcsóbb Ypsilon 24.900 eurótól, míg az alap elektromos 34.900 eurótól indul, de utóbbi csökkenthető az olasz állami támogatásokkal. Kíváncsian várjuk, milyen lesz az új Ypsilon, ha megérkezik Magyarországra is.
Prémium a beltér, nagy dobása a kerek "asztalka" a műszerfal közepén